A Lidl továbbra is Anglia leggyorsabban növekvő szupermarkete

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 09. 21. 02:58

A Lidl továbbra is a leggyorsabban növekvő szupermarket a szeptember 10-ig tartó 12 hétben, az eladások 9,4%-kal emelkedtek, mivel a brit vásárlók keveset és gyakran vásárolnak, hogy segítsenek kezelni az emelkedő költségeket.

A kiskereskedők teljesítményét tekintve a Lidl továbbra is a leggyorsabban növekvő élelmiszer-kiskereskedő az elmúlt 12 hétben

A NielsenIQ legfrissebb adataiból az is kiderül, hogy a szupermarketek általános forgalmának növekedése az előző havi 4,5%-ról 2,5%-ra lassult a szeptember 10-ig tartó négyhetes időszakban, mivel a vásárlók a nyár után átállították vásárlási szokásaikat. A NielsenIQ adatai szerint a szupermarketek forgalma 2,48 milliárd fontra esett vissza a szeptember 10-ig tartó héten, ami hosszú idő óta a legalacsonyabb érték, miközben az elmúlt 12 hétben 4,4%-kal csökkent a forgalom, mivel a háztartási számlák költségei továbbra is emelkednek. Ugyanakkor azonban az elmúlt négy hétben 4,8%-kal nőtt a boltok látogatottsága, ami azt jelzi, hogy a vásárlók a heti bevásárlástól a „keveset és gyakran” megközelítés felé mozdulnak el.

A kiskereskedők teljesítményét tekintve a Lidl továbbra is a leggyorsabban növekvő élelmiszer-kiskereskedő az elmúlt 12 hétben, az előző 12 hetes időszakhoz képest 9,4%-kal nőttek az eladások. Szorosan követi a Co-operative (6,9%), a Marks & Spencer (5,5%) és az Iceland (5,5%). A „nagy 4 szupermarket” közül az Asda volt a leggyorsabban növekvő kiskereskedő, 5%-kal nőttek az eladásai, míg a Morrisons és a Waitrose eladásai tovább csökkentek.

Mike Watkins, a NielsenIQ brit kiskereskedelmi és üzleti ismeretekért felelős vezetője elmondta:

„Az Asda eladásai az elmúlt hetekben erőteljesen fellendültek, amihez hozzájárult az egy évvel ezelőtti gyenge eladások, de a kiskereskedő új vásárlókat is vonzott.”

Ez arra utal, hogy az új választékkezdeményezések, mint például a Just Essentials és az Asda Rewards bevezetése erősebb árérzékelést eredményez, és most kezdi éreztetni hatását az eladásokra.”

Az online élelmiszerboltok is szenvedtek a fogyasztók kiadásainak visszafogása miatt: a látogatások 5,3%-kal csökkentek az időszakban – mintegy 1 millióval kevesebb online szállítás történt, mint tavaly ilyenkor. Ennek eredményeképpen az online értékesítés 7%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest.

A négy hét alatt a leggyorsabban növekvő kategória a kisállat- és állatápolás volt, 12,7%-os értéknövekedéssel. Eközben az üdítőitalok (11%) is erőteljes értéknövekedést mutattak – ez volt az egyetlen FMCG-kategória, ahol volumennövekedés volt tapasztalható (4,5%).

Az élelmiszer-infláció azonban a tejtermékek (+9,3%) és a pékáruk (+6,9%) értéknövekedését is tovább növeli, míg a sörök, borok és szeszes italok (4,5%), a friss termékek (2,3%) és az édességek (2%) értéke csökkent.

Watkins folytatta:

„Mivel az élelmiszerárak továbbra is emelkednek, a háztartások energiaköltségei pedig októberben ugrásszerűen meg fognak nőni, nem meglepő, hogy adataink szerint a fogyasztók 57%-a állítja, hogy a megélhetési válság súlyosan vagy mérsékelten érinti őket, és három hónap múlva ez az arány várhatóan 76%-ra emelkedik. Mivel a fogyasztóiár-infláció várhatóan az év hátralévő részében a jelenlegi szintek közelében marad, ez arra ösztönzi a háztartásokat, hogy vásároljanak és keressenek megtakarításokat a különböző kiskereskedőknél, a vásárlók pedig egyre inkább a heti élelmiszerköltségekre összpontosítanak, hogy segítsenek a személyes pénzügyek kezelésében.”

Grocery Gazette

 

Kapcsolódó cikkeink