A Lidl szeretné, ha más szupermarketek is vonzóbbá tennék a gyerekek számára a gyümölcsöt és a zöldséget
A Lidl felszólította a brit szupermarketeket a gyümölcsök és zöldségek csomagolásának oly módon történő megváltoztatására, hogy azok vonzóbbak legyenek a gyerekek számára.
A diszkontlánc Oaklands Funsize termékcsaládjának sikerét követően tett így, amelynek eladásai több mint egyharmadával nőttek a speciálisan kialakított csomagolás 2017-es bevezetését követően.
Míg a kollekcióban olyan nevekkel és rajzfilmfigurákkal ellátott gyümölcsök és zöldségek szerepelnek, mint a Banana-Llamas és a Tawny Tomatowl, a Lidl 2024 tavaszáig eltünteti a rajzfilmfigurákat az egészségtelen termékekről, ezzel törekedve a gyermekek egészségesebb táplálkozásának támogatására.
A lépés több mint 14 különböző kategóriát érint, közöttük például az édességeket, a csokoládét és a sós rágcsálnivalókat, és legalább 30 termék kap új külsőt az Egyesült Királyságban.
A szupermarketek már 2020-ban eltávolították a rajzfilmfigurákat a gabonapelyhek csomagolásáról annak okán, hogy egy kutatás szerint a szülők 68%-a úgy találta, hogy az egészségtelen ételek és italok csomagolásán található gyermekbarát figurák megnehezítik gyermekeik táplálkozásának egészségessé tételét.
„Célunk, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük a kiváló minőségű, egészséges élelmiszereket, és ezt elsősorban az általunk kínált legjobb ár-érték aránnyal érjük el. Ám tudjuk azt is, hogy léteznek más akadályok is, különösen a gyerekeket illetően, és a szülők a nem megfelelő csomagolásban látják az egyik ilyen akadályt” – mondta Peter de Roos, a Lidl GB kereskedelmi vezetője.
Hozzátette, hogy a szupermarketeknek ezen „egyszerű” változtatniuk, és az eredmények „mutatják, hogy ezek az apró változtatások milyen pozitív hatással lehetnek”.
„Reméljük, hogy más szupermarketek is követik a példánkat, hogy biztosak lehessünk abban, hogy ágazatként is a minden tőlünk telhetőt megteszünk a szülők támogatása és a következő generáció étrendjének javítása érdekében.”
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A Lidl és az Agrárminisztérium bejelentette: indul a hazai dinnyeszezon
Megérkezett az első, magyar beszállítóktól származó görögdinnye szállítmány a Lidl…
Tovább olvasom >Teljes teltház: a féltáv is betelt, minden rekordot megdöntve közel 13 000 nevező a 43. LIDL Balaton-átúszáson
Négy héttel a rajt előtt a 43. LIDL Balaton-átúszás összes…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >