A Lidl szeretné, ha más szupermarketek is vonzóbbá tennék a gyerekek számára a gyümölcsöt és a zöldséget
A Lidl felszólította a brit szupermarketeket a gyümölcsök és zöldségek csomagolásának oly módon történő megváltoztatására, hogy azok vonzóbbak legyenek a gyerekek számára.
A diszkontlánc Oaklands Funsize termékcsaládjának sikerét követően tett így, amelynek eladásai több mint egyharmadával nőttek a speciálisan kialakított csomagolás 2017-es bevezetését követően.
Míg a kollekcióban olyan nevekkel és rajzfilmfigurákkal ellátott gyümölcsök és zöldségek szerepelnek, mint a Banana-Llamas és a Tawny Tomatowl, a Lidl 2024 tavaszáig eltünteti a rajzfilmfigurákat az egészségtelen termékekről, ezzel törekedve a gyermekek egészségesebb táplálkozásának támogatására.
A lépés több mint 14 különböző kategóriát érint, közöttük például az édességeket, a csokoládét és a sós rágcsálnivalókat, és legalább 30 termék kap új külsőt az Egyesült Királyságban.
A szupermarketek már 2020-ban eltávolították a rajzfilmfigurákat a gabonapelyhek csomagolásáról annak okán, hogy egy kutatás szerint a szülők 68%-a úgy találta, hogy az egészségtelen ételek és italok csomagolásán található gyermekbarát figurák megnehezítik gyermekeik táplálkozásának egészségessé tételét.
„Célunk, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük a kiváló minőségű, egészséges élelmiszereket, és ezt elsősorban az általunk kínált legjobb ár-érték aránnyal érjük el. Ám tudjuk azt is, hogy léteznek más akadályok is, különösen a gyerekeket illetően, és a szülők a nem megfelelő csomagolásban látják az egyik ilyen akadályt” – mondta Peter de Roos, a Lidl GB kereskedelmi vezetője.
Hozzátette, hogy a szupermarketeknek ezen „egyszerű” változtatniuk, és az eredmények „mutatják, hogy ezek az apró változtatások milyen pozitív hatással lehetnek”.
„Reméljük, hogy más szupermarketek is követik a példánkat, hogy biztosak lehessünk abban, hogy ágazatként is a minden tőlünk telhetőt megteszünk a szülők támogatása és a következő generáció étrendjének javítása érdekében.”
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Ezrek tüntettek Londonban a farmokra kivetett örökösödési adó ellen
Ezrek tüntettek kedden Londonban a mezőgazdasági vállalkozásokra kivetett örökösödési adó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >