A Lidl spanyolországi üzleteinek száma jövőre meghaladja a 700-at
Az infláció és a csökkenő jövedelmezőség ellenére a Lidl továbbra is optimista a spanyolországi piac kapcsán.
A német diszkontlánc 2024-ben további 30 üzletet tervez nyitni az országban, amivel üzleteinek száma meghaladja a 700-at. A vállalat hosszú távú célja elérni az 1000-res üzletszámot a mediterrán országban.
Egy madridi eseményen elhangzott beszéde során Ferran Figueras igazgató elmondta, hogy a Lidl Spanyolországban jelenleg 12 logisztikai létesítmény működtet és négy úgy raktár nyitását tervezi, amelyek némelyikének építése már meg is kezdődött.
A beruházások összege 2023-ban elérheti a 250-300 millió eurót. Eddig a Lidl 2,5 milliárd eurót invesztált spanyolországi terjeszkedésébe.
Az árak emelkedése ugyanakkor befolyással bírt a Lidl spanyolországi teljesítményére.
A vállalat tavalyi pénzügyi évben elért nettó nyeresége az egy évvel korábbi 190 millió euróhoz hasonlóan 193 millió euró volt – mondta el Figueras.
Az árbevétel ugyanebben az időszakban 18%-kal nőtt részben az infláció, részben pedig a 20 üzletnyitás hatására. A költségek emelkedése ugyanakkor a haszonkulcs 15%-ra csökkenését eredményezte.
A 2024 februárjában záruló idei pénzügyi évre vonatkozó prognózis szerint az árbevétel növekedése alig marad el a kétszámjegyű ütemtől. A fogyasztás bővülésével és a fogyasztók magasabb értéket képviselő termékek felé fordulásával a Lidl España optimista.
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban a legnagyobb a kínai platformok piaci részesedése Európában
Az idei év első felében Spanyolországban az online vásárlások egyharmada…
Tovább olvasom >Érkeznek a tanszerek a Lidl-áruházakba
Bár a nyári vakáció még tart, a Lidl Magyarország azonban…
Tovább olvasom >1,5 milliárd fontot fordít a Lidl brit marhahústermelésre
Megerősíti fenntarthatósági vállalásait a Lidl azzal, hogy a következő 5…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >