A Lidl spanyolországi üzleteinek száma jövőre meghaladja a 700-at
Az infláció és a csökkenő jövedelmezőség ellenére a Lidl továbbra is optimista a spanyolországi piac kapcsán.
A német diszkontlánc 2024-ben további 30 üzletet tervez nyitni az országban, amivel üzleteinek száma meghaladja a 700-at. A vállalat hosszú távú célja elérni az 1000-res üzletszámot a mediterrán országban.
Egy madridi eseményen elhangzott beszéde során Ferran Figueras igazgató elmondta, hogy a Lidl Spanyolországban jelenleg 12 logisztikai létesítmény működtet és négy úgy raktár nyitását tervezi, amelyek némelyikének építése már meg is kezdődött.
A beruházások összege 2023-ban elérheti a 250-300 millió eurót. Eddig a Lidl 2,5 milliárd eurót invesztált spanyolországi terjeszkedésébe.
Az árak emelkedése ugyanakkor befolyással bírt a Lidl spanyolországi teljesítményére.
A vállalat tavalyi pénzügyi évben elért nettó nyeresége az egy évvel korábbi 190 millió euróhoz hasonlóan 193 millió euró volt – mondta el Figueras.
Az árbevétel ugyanebben az időszakban 18%-kal nőtt részben az infláció, részben pedig a 20 üzletnyitás hatására. A költségek emelkedése ugyanakkor a haszonkulcs 15%-ra csökkenését eredményezte.
A 2024 februárjában záruló idei pénzügyi évre vonatkozó prognózis szerint az árbevétel növekedése alig marad el a kétszámjegyű ütemtől. A fogyasztás bővülésével és a fogyasztók magasabb értéket képviselő termékek felé fordulásával a Lidl España optimista.
Kapcsolódó cikkeink
Lendületes növekedésben a horvát Studenac
Tovább bővíti hálózatát a közép-kelet-európai élelmiszer-kiskereskedelem egyik leggyorsabban növekvő szereplője.…
Tovább olvasom >A spanyol kormány kitiltja az ultrafeldolgozott élelmiszereket és energiaitalokat az iskolákból
A spanyol kormány kitiltja az ultrafeldolgozott élelmiszereket és energiaitalokat az…
Tovább olvasom >Központosított beszerzéssel növelné nyereségességét az Aldi Nord
Tovább centralizálja beszerzési folyamatait az Aldi Nord annak érdekében, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Annyi a Temunak és Sheinnek Európában is?
Az amerikai kereskedelmi szigorítások hatására újabb kihívás előtt áll az…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya, az egészségpénztári tagság és az áruhitel is növeli a költési hajlandóságot
A Széchenyi Pihenőkártya mindennapok része: a SZÉP kártya tulajdonos magyarok…
Tovább olvasom >Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >