A Lidl spanyolországi üzleteinek száma jövőre meghaladja a 700-at
Az infláció és a csökkenő jövedelmezőség ellenére a Lidl továbbra is optimista a spanyolországi piac kapcsán.
A német diszkontlánc 2024-ben további 30 üzletet tervez nyitni az országban, amivel üzleteinek száma meghaladja a 700-at. A vállalat hosszú távú célja elérni az 1000-res üzletszámot a mediterrán országban.
Egy madridi eseményen elhangzott beszéde során Ferran Figueras igazgató elmondta, hogy a Lidl Spanyolországban jelenleg 12 logisztikai létesítmény működtet és négy úgy raktár nyitását tervezi, amelyek némelyikének építése már meg is kezdődött.
A beruházások összege 2023-ban elérheti a 250-300 millió eurót. Eddig a Lidl 2,5 milliárd eurót invesztált spanyolországi terjeszkedésébe.
Az árak emelkedése ugyanakkor befolyással bírt a Lidl spanyolországi teljesítményére.
A vállalat tavalyi pénzügyi évben elért nettó nyeresége az egy évvel korábbi 190 millió euróhoz hasonlóan 193 millió euró volt – mondta el Figueras.
Az árbevétel ugyanebben az időszakban 18%-kal nőtt részben az infláció, részben pedig a 20 üzletnyitás hatására. A költségek emelkedése ugyanakkor a haszonkulcs 15%-ra csökkenését eredményezte.
A 2024 februárjában záruló idei pénzügyi évre vonatkozó prognózis szerint az árbevétel növekedése alig marad el a kétszámjegyű ütemtől. A fogyasztás bővülésével és a fogyasztók magasabb értéket képviselő termékek felé fordulásával a Lidl España optimista.
Kapcsolódó cikkeink
Marokkóban terjeszkedik a francia Casino üzletlánc
A francia Groupe Casino bejelentette, hogy az elkövetkező tíz évben…
Tovább olvasom >Újra „Megbízható Munkaadó” lett a Lidl
A Lidl Magyarország immáron ötödik alkalommal nyerte el a Német-Magyar…
Tovább olvasom >Mintegy 500 termék árát csökkenti a Lidl Németországban
A Lidl bejelentette edditi történetének legnagyobb volumenű árcsökkentését: a diszkontlánc…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >