A Lidl spanyolországi üzleteinek száma jövőre meghaladja a 700-at
Az infláció és a csökkenő jövedelmezőség ellenére a Lidl továbbra is optimista a spanyolországi piac kapcsán.
A német diszkontlánc 2024-ben további 30 üzletet tervez nyitni az országban, amivel üzleteinek száma meghaladja a 700-at. A vállalat hosszú távú célja elérni az 1000-res üzletszámot a mediterrán országban.
Egy madridi eseményen elhangzott beszéde során Ferran Figueras igazgató elmondta, hogy a Lidl Spanyolországban jelenleg 12 logisztikai létesítmény működtet és négy úgy raktár nyitását tervezi, amelyek némelyikének építése már meg is kezdődött.
A beruházások összege 2023-ban elérheti a 250-300 millió eurót. Eddig a Lidl 2,5 milliárd eurót invesztált spanyolországi terjeszkedésébe.
Az árak emelkedése ugyanakkor befolyással bírt a Lidl spanyolországi teljesítményére.
A vállalat tavalyi pénzügyi évben elért nettó nyeresége az egy évvel korábbi 190 millió euróhoz hasonlóan 193 millió euró volt – mondta el Figueras.
Az árbevétel ugyanebben az időszakban 18%-kal nőtt részben az infláció, részben pedig a 20 üzletnyitás hatására. A költségek emelkedése ugyanakkor a haszonkulcs 15%-ra csökkenését eredményezte.
A 2024 februárjában záruló idei pénzügyi évre vonatkozó prognózis szerint az árbevétel növekedése alig marad el a kétszámjegyű ütemtől. A fogyasztás bővülésével és a fogyasztók magasabb értéket képviselő termékek felé fordulásával a Lidl España optimista.
Kapcsolódó cikkeink
Digitális betétdíj-kupont vezet be a Lidl Németországban
2025. augusztus 4-től a Lidl valamennyi németországi üzletében digitális betétdíj-kupont…
Tovább olvasom >Újra itt a Lidl-kollekció: logózott ruhák, papucsok és kiegészítők a boltokban
A Lidl 2025. július 24-től ismét elhozza saját márkás ruházati…
Tovább olvasom >Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >