A Lidl Magyarország saját klímastratégiával és klímacélokkal tesz a fenntartható jövőért
A Lidl Magyarország számára a fenntartható működés az egyik legfontosabb cél az élhető jövő megteremtése érdekében. A vállalat klímastratégiájának megalkotása és konkrét, a Science Based Targets módszertana szerint kitűzött klímacéljai révén most egy újabb fontos lépést tett a klímavédelemért. Mindezzel hozzájárul a Párizsi Klímaegyezmény legfontosabb céljának eléréséhez, vagyis ahhoz, hogy a globális felmelegedés mértéke 1,5 Celsius fok alatt maradjon.
A Schwarz Csoport 2020 augusztusában minden tagvállalata, így a Lidl nevében is csatlakozott a Science Based Targets Initiative-hoz (SBTi), annak érdekében, hogy tudományosan megalapozott klímacélokat tűzzön ki, melyeket az SBTi már hivatalosan hitelesített is. A Lidl célja, hogy minden országot figyelembe véve, a működéséből származó kibocsátásokat 2030-ig 80%-kal csökkentse a 2019-es szinthez képest és az egyik legnagyobb élelmiszer-kiskereskedelmi szereplőként, a Schwarz Csoport égisze alatt, közösen, mérhető módon járuljon hozzá a klímavédelemhez.
Ehhez igazodva a Lidl Magyarország a vállalat jelenlegi karbonlábnyomát alapul véve konkrét célokat és intézkedéseket határozott meg, és ezáltal folyamatosan csökkenteni kívánja a működése során és az ellátási láncában kibocsátott szén-dioxid mennyiségét. A diszkontlánc, klímastratégiája alapján továbbra is az „elkerülni, aztán csökkenteni és ha ez nem lehetséges, akkor ellentételezni” szemlélet szerint működik. A Lidl Magyarország célja, hogy 2022-ben elérje a karbonsemlegességet[1], melynek érdekében többek között teljes üzlethálózatában, logisztikai központjaiban és irodaházában 2022. január 1-jétől 100%-ban zöldenergiát használ.
„A klímaváltozás a társadalom minden szintjén tetteket követel. Azáltal, hogy olyan klímacélokat tűztünk ki, melyek a Science Based Targets kezdeményezés módszertanán alapulnak, összhangba hozzuk intézkedéseinket az aktuális klímakutatásokkal. Mi, a Lidl-ben komolyan vesszük és kellő alapossággal kezeljük az éghajlatvédelmet, emellett pozitív példát szeretnénk mutatni a klímavédelemben, különösen a saját működésünket illetően. Fontos azonban kiemelni, hogy már eddig is értünk el sikereket, többek között az energia hatékonyabb felhasználása terén”– mondta el Tőzsér Judit, vállalati kommunikációs vezető.
Ambiciózus céljai megvalósításán a Lidl Magyarország folyamatosan dolgozik, intézkedései nemcsak a vállalat működésében és üzleteiben keletkező közvetlen kibocsátásait érintik, hanem a gyártás és az azt megelőző ellátási láncának közvetett kibocsátásait is.
A Lidl karbonlábnyomának legnagyobb része a termékei előállításához köthető, azaz a gyártás során és az ellátási lánc azt megelőző szakaszaiban keletkezik. Éppen ezért az áruházlánc ösztönözni szeretné beszállítóit, hogy ők maguk is csökkentsék kibocsátásaikat. Azon beszállítói számára, akik a termékekkel kapcsolatos kibocsátások (Scope 3) 75%-áért felelősek, előírja, ugyanakkor megfelelő intézkedésekkel támogatja is őket abban, hogy 2026-ig meghatározzák saját klímacéljaikat az SBTi kritériumainak megfelelően.
A Lidl Magyarország ezidáig is több intézkedést tett annak érdekében, hogy csökkentse karbonlábnyomát: első lépésként felmérte, hogy mely területeken a legmagasabb a kibocsátása. Különösen az áruházak energiagazdálkodása és az üzletekben történő természetes hűtőközegek használata által folyamatosan azon dolgozik a vállalat, hogy csökkentse az üvegházhatású gázok kibocsátását. Ennek érdekében törekszik arra, hogy 2022 végéig további 26 áruházat napelemmel lásson el, illetve 2022-től megkezdi épületei zöld tanúsítását.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >