A Lidl Magyarország fenntarthatósági céljai
A magyarországi FMCG-piacon 2004 óta jelen lévő Lidl Magyarország nemcsak dinamikusan fejlődő szereplője a szegmensnek, de felelős vállalatként a fenntarthatóság mellett is elkötelezte magát. Kitűzött célok és intézkedések mentén folyamatosan azon dolgozik, hogy csökkentse negatív környezeti hatását, és pozitív hatással legyen a társadalomra. Ennek érdekében, az elmúlt két évben újabb célokat tűzött ki és intézkedéseket hajtott végre a vállalat, eredményeiről pedig átlátható módon be is számolt, immáron második fenntarthatósági jelentésében.

Tőzsér Judit
vállalati kommunikációs
vezető
Lidl Magyarország
A fenntarthatóság mindannyiunk életére befolyással van, az éghajlatváltozás életünk minden területén cselekvést igényel. A klímavédelemre irányuló intézkedésként 2022. január 1-jétől teljes üzlethálózata, logisztikai központjai és irodaháza számára 100%-ban megújuló energiaforrásból származó áramot vásárol1 a Lidl, csökkentve ezáltal üvegházhatású gázkibocsátását. De nem csupán az energiafelhasználás optimalizálása a cél, a fenntarthatóság a diszkontlánc kínálatának kialakításában is kiemelt szempont.
Fenntartható beszerzés, körforgásos gazdaság
A Lidl a saját márkás termékek beszállítóira kiterjedően szisztematikusan elemzi a környezeti hatásokból fakadó potenciális kockázatokat. A teljes körű kockázatelemzés magában foglalja a beszállítói lánc minden szakaszát, a nyersanyag kitermelésétől a gyártásig, így vizsgálva beszállítóink széles körét. Az átvilágítás eredményei alapján és a beszerzés ökológiai kérdéseinek dinamikájára való tekintettel a vállalat folyamatosan felülvizsgálja intézkedéseit, és fejleszti folyamatait a negatív környezeti hatások csökkentése érdekében. A Lidl nagy hangsúlyt helyez a legjelentősebb kockázatoknak kitett alapanyagok, mint például a kakaó, kávé, pálmaolaj vagy a tea fenntartható beszerzésére. 2021-ben a diszkontlánc virág- és növényválasztékának, illetve a hazai tárgyalású zöldség- és gyümölcskínálaténak 100%-a tanúsítottan fenntartható forrásból származott. A körkörös gazdaság előmozdításán is folyamatosan dolgozik az áruházlánc. Célja többek között, hogy a saját márkás termékek csomagolóanyagainak 100%-át maximálisan újrahasznosíthatóvá tegye, illetve azokban 25%-ban újrahasznosított anyagot használjon fel 2025-ig.
Sőt, 2021-ben a polcokra került a diszkontlánc saját márkás sportcipő-kollekciója, melynek felső textilrésze 100%-ban újrahasznosított PET palackokból készült. 2021 októberétől pedig olyan háztartási cikkeket vezetett be időszakos kínálatába – többek között vállfákat, tárolódobozokat, összecsukható rekeszeket –, melyek 100%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek.
Csomagolás
A REset Plastic stratégia részeként, a vállalat további célokat is kitűzött. Törekvése, hogy 2025-ig a saját márkás termékek csomagolóanyagainak optimalizálása révén 20%-kal csökkenti a műanyag-felhasználását. Azt, hogy a Lidl jó úton halad, mutatja, hogy saját márkás termékeihez kapcsolódó műanyag csomagolóanyag-használatát 2020-ról 2021-re 5%-kal sikerült csökkentenie. Emellett 2021 végéig kivonta a magyar tárgyalású, saját márkás termékeinek csomagolóanyagaiból a fekete műanyagot, ezáltal jelentősen növelve a csomagolás újrahasznosíthatóságát.
Adományozás
A társadalmi felelősségvállalása részeként az áruházlánc számára kiemelten fontos, hogy kezdeményezései által értéket teremtsen azokban a közösségekben, ahol működik. A Lidl szívügyének tekinti a hátrányos helyzetű gyermekek és családjaik segítését. 2020–2021-ben összesen több mint 450 millió Ft értékben nyújtott támogatást a diszkontlánc többek között élelmiszer- és nem élelmiszer jellegű adományok formájában, mely által hozzájárult a hátrányos helyzetű magyar családok segítéséhez, a hazai egészségügy fejlesztéséhez, valamint menhelyi kisállatok ellátásához.
Mindenki számára nyilvános a Fenntarthatósági Jelentés
A vállalat számára fontos az átláthatóság, ezért weboldalán bárki hozzájuthat a részletesebb információkhoz.
„A fenntarthatóság előmozdítása érdekében végzett folyamatos munka mellett számunkra kiemelten fontos, hogy eredményeinkről átláthatóan be is számoljunk. Büszkék vagyunk rá, hogy immáron második Fenntarthatósági Jelentésünket publikáljuk, ami transzparens módon mutatja be azt, hogy stratégiai szinten hogyan gondolkodunk a fenntarthatóbb jövő megvalósításáról, és mit teszünk érte nap mint nap”
– mondta Tőzsér Judit, vállalati kommunikációs vezető. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A Veganuár™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc-partnere a Lidl volt
Csatlakozott a Lidl Magyarország a Veganuár™ 2025 kezdeményezéshez, mely arra…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Itthon és külföldön is egyre népszerűbbek a magyar gyorsfagyasztott zöldségek és gyümölcsök
A magyar gyorsfagyasztott zöldségek és gyümölcsök iránti kereslet mind belföldön,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Soós Tészta Kft. megbízható minőséget nyújt
A magyar tésztagyártás egyik meghatározó szereplője, a Soós Tészta Kft.,…
Tovább olvasom >Nestlé Fitness újdonságok: hozzáadott cukrot nem tartalmazó gabonapelyhek, kétféle ízben
A Nestlé Hungária Kft. Fitness termékcsaládja a fogyasztói trendeket figyelembe véve,…
Tovább olvasom >A legnagyobb értékeinket pazaroljuk el – a Lidl így tesz ellene
Az idei Global Risk Report alapján 2035-re a negyedik legnagyobb…
Tovább olvasom >