A Lidl fenntarthatósági jelentése nyerte el a Zöld béka díjat
A Lidl Magyarország nyerte el a 2023-as Deloitte Zöld Béka Díjat, mely a nem pénzügyi jelentések készítése terén kiemelkedő teljesítményt nyújtó vállalatok elismerésére szolgál. Az áruházlánc nem először szerepel a díjazottak között, az első és immáron a második, 2020-2021-es üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentésével is kiérdemelte a független szakértői zsűri elismerését, s ezáltal a kezdeményezés keretein belül a Kiemelkedő Fenntarthatósági Jelentés Díjat.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/01/zold_beka_dijatado_2560_1920.jpg)
Szűcs Réka – Deloitte Fenntarthatósági és klímaváltozási tanácsadás üzletágvezető Tőzsér Judit – Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezető Márta Irén – BCSDH igazgató
A Lidl Magyarország felelősséget vállal minden olyan területen, amelyre vállalatként hatást gyakorol. A következetes környezetvédelemre épít a fenntarthatóbb erőforrás-felhasználás, a klíma és a biodiverzitás védelme érdekében. Elkötelezett a jó élet- és munkakörülmények, valamint a tisztességes együttműködések megteremtése iránt. Minden nap azon dolgozik, hogy vonzó és fenntarthatóbb termékkínálatot biztosítson vásárlóinak. A vállalat kiemelt hangsúlyt helyez az átlátható kommunikációra is, ezért CSR stratégiája keretében kitűzött fenntarthatósági céljairól, intézkedéseiről és elért eredményeiről fenntarthatósági jelentés formájában ad számot.
Az áruházlánc legutóbb publikált fenntarthatósági jelentése is elismert nemzetközi szabvány előírásai szerint készült, és bemutatja a vállalat intézkedései által az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célokhoz (SDG-k) történő hozzájárulásait is. Részletes mutatók mentén ismerteti, hogy mit tesz a Lidl többek között ellátási láncának fenntarthatóbbá tétele, a körkörös gazdaság előmozdítása, a károsanyag-kibocsátásának csökkentése, vagy a minél fenntarthatóbb termékkínálat kialakítása érdekében.
„Kiemelt jelentőséggel bír a Lidl Magyarország számára, hogy az elért fenntarthatósági teljesítményeiről minél magasabb minőségben és transzparens módon kommunikáljon vásárlói, beszállító partnerei, kollégái és minden érintettje számára. Büszkeséggel tölt el bennünket, hogy második Fenntarthatósági Jelentésünk is ilyen megtisztelő elismerést érdemelt ki”
– mondta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője az elnyert díj kapcsán.
A Deloitte Magyarország 23. alkalommal hirdette meg a Zöld Béka Díjat azzal a céllal, hogy elismerje azokat a vállalatokat, akiknél a fenntarthatóság elemi része az üzleti stratégiának, a szervezeti kultúrának és a gyakorlati működésének. Értékeléskor a független szakmai zsűri figyelembe veszi többek között azt, hogy a jelentés tartalmaz-e ESG célokat is, az érdekelt felek szempontjából legrelevánsabb témákat mutatja-e be, tartalmát tekintve pedig azt, hogy a riport érthető és megbízható adatokra épül-e.
A Lidl Magyarország fenntarthatósági jelentései fenntarthatósági aloldalán online formában megtekinthetőek.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a fogyasztói magatartásban: a Mintel globális jelentése 2024-25
A globális gazdasági kihívások és ingadozó árfolyamok ellenére a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Érkeznek a tanszerek a Lidl-áruházakba
Bár a nyári vakáció még tart, a Lidl Magyarország azonban…
Tovább olvasom >1,5 milliárd fontot fordít a Lidl brit marhahústermelésre
Megerősíti fenntarthatósági vállalásait a Lidl azzal, hogy a következő 5…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >