A Lidl és az Aldi szépséghibás termékei rendkívül kelendőek
Miközben a kiskereskedelmi láncok a sajátmárkás termékkínálatukat erősítik, nagy a kereslet a szépséghibás termékekre is. A Lidlben és az Aldiban a sérült, de teljes értékű zöldségek és gyümölcsök nagyon kelendőek, aminek következtében ötödével emelkedett az Aldi és a Lidl forgalma néhány hónap alatt az Egyesült Királyságban.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/10/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-10-16-9.23.34.png)
A szépséghibás, azonban teljes értékű zöldségek és gyümölcsök olcsóbbak
13,9 százalék az élelmiszer-infláció az Egyesült Királyságban egy év alatt, ami a Kantar 14 éve kezdődő méréseinek a legmagasabb értéke. Azonban a dinamikus drágulás ellenére nőtt a lakossági élelmiszer-értékesítés a piackutató szerint: például az október másodikáig tartó 12 hétben 4,8 százalékkal – írja a Napi.
A kutatók szerint érthető a wonky vega árucikkek sikere, hiszen a vásárlók keresik a módját, hogy olcsóbban jussanak a termékekhez. Ezek a szépséghibás, azonban teljes értékű zöldségek és gyümölcsök olcsóbbak, mint a szemrevalóbbak, a kedvezményes értékesítésükkel pedig az élelmiszer-hulladék mennyiségét is csökkentik az üzletek.
A két német diszkontlánc forgalma emiatt nagyot ugrott az elmúlt öt hónapban. Az előbbi 20,7 százalékos forgalomnövekedést ért el az említett időszakban, piaci részesedése pedig 8 százalékról 9,3-ra nőtt. Az utóbbi ennél is nagyobbat lépett előre, így a legnagyobbat növekvő élelmiszer-üzletlánc volt ezen idő alatt az Egyesült Királyságban: 20,9 százalékos bővülés mellett 6 százalékról 7,1-re ugrott a szelete a piacból.
A wonky vegához hasonló termékekkel időközben a brit Tesco és a Morrisont is előállt. Emellett arról számoltak be a szigetország szupermarketei, hogy a szépséghibás árucikkeik mellett néhány hónapja több mint 8 százalékkal emelkedett az ár-érték arányban kedvezőbb sajátmárkás termékeik kereslete is.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílik a Lidl első szerszám-mintaboltja Biatorbágyon
A Lidl üzletlánc az ezen a héten nyitja meg első…
Tovább olvasom >Új Lidl nyílt Pécsett
Áprilisban Pécsett, a Kertváros központjában nyitotta meg a Lidl 204. magyarországi…
Tovább olvasom >A Lidl Magyarország állásfoglalása a GVH által indított versenyfelügyeleti eljárással kapcsolatban
A Lidl Magyarország a Gazdasági Versenyhivatal által megindított versenyfelügyeleti eljárással…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >