A Lidl és az Aldi szépséghibás termékei rendkívül kelendőek
Miközben a kiskereskedelmi láncok a sajátmárkás termékkínálatukat erősítik, nagy a kereslet a szépséghibás termékekre is. A Lidlben és az Aldiban a sérült, de teljes értékű zöldségek és gyümölcsök nagyon kelendőek, aminek következtében ötödével emelkedett az Aldi és a Lidl forgalma néhány hónap alatt az Egyesült Királyságban.

A szépséghibás, azonban teljes értékű zöldségek és gyümölcsök olcsóbbak
13,9 százalék az élelmiszer-infláció az Egyesült Királyságban egy év alatt, ami a Kantar 14 éve kezdődő méréseinek a legmagasabb értéke. Azonban a dinamikus drágulás ellenére nőtt a lakossági élelmiszer-értékesítés a piackutató szerint: például az október másodikáig tartó 12 hétben 4,8 százalékkal – írja a Napi.
A kutatók szerint érthető a wonky vega árucikkek sikere, hiszen a vásárlók keresik a módját, hogy olcsóbban jussanak a termékekhez. Ezek a szépséghibás, azonban teljes értékű zöldségek és gyümölcsök olcsóbbak, mint a szemrevalóbbak, a kedvezményes értékesítésükkel pedig az élelmiszer-hulladék mennyiségét is csökkentik az üzletek.
A két német diszkontlánc forgalma emiatt nagyot ugrott az elmúlt öt hónapban. Az előbbi 20,7 százalékos forgalomnövekedést ért el az említett időszakban, piaci részesedése pedig 8 százalékról 9,3-ra nőtt. Az utóbbi ennél is nagyobbat lépett előre, így a legnagyobbat növekvő élelmiszer-üzletlánc volt ezen idő alatt az Egyesült Királyságban: 20,9 százalékos bővülés mellett 6 százalékról 7,1-re ugrott a szelete a piacból.
A wonky vegához hasonló termékekkel időközben a brit Tesco és a Morrisont is előállt. Emellett arról számoltak be a szigetország szupermarketei, hogy a szépséghibás árucikkeik mellett néhány hónapja több mint 8 százalékkal emelkedett az ár-érték arányban kedvezőbb sajátmárkás termékeik kereslete is.
Kapcsolódó cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal az Aldi piacelsőségi állításait
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az Aldi Magyarország…
Tovább olvasom >Egy ikon született a Lidl és a Tisza Cipő kollaborációjával
A hetek óta tartó találgatások után végre lerántotta a leplet…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >