A Lidl és az Aldi szépséghibás termékei rendkívül kelendőek
Miközben a kiskereskedelmi láncok a sajátmárkás termékkínálatukat erősítik, nagy a kereslet a szépséghibás termékekre is. A Lidlben és az Aldiban a sérült, de teljes értékű zöldségek és gyümölcsök nagyon kelendőek, aminek következtében ötödével emelkedett az Aldi és a Lidl forgalma néhány hónap alatt az Egyesült Királyságban.
13,9 százalék az élelmiszer-infláció az Egyesült Királyságban egy év alatt, ami a Kantar 14 éve kezdődő méréseinek a legmagasabb értéke. Azonban a dinamikus drágulás ellenére nőtt a lakossági élelmiszer-értékesítés a piackutató szerint: például az október másodikáig tartó 12 hétben 4,8 százalékkal – írja a Napi.
A kutatók szerint érthető a wonky vega árucikkek sikere, hiszen a vásárlók keresik a módját, hogy olcsóbban jussanak a termékekhez. Ezek a szépséghibás, azonban teljes értékű zöldségek és gyümölcsök olcsóbbak, mint a szemrevalóbbak, a kedvezményes értékesítésükkel pedig az élelmiszer-hulladék mennyiségét is csökkentik az üzletek.
A két német diszkontlánc forgalma emiatt nagyot ugrott az elmúlt öt hónapban. Az előbbi 20,7 százalékos forgalomnövekedést ért el az említett időszakban, piaci részesedése pedig 8 százalékról 9,3-ra nőtt. Az utóbbi ennél is nagyobbat lépett előre, így a legnagyobbat növekvő élelmiszer-üzletlánc volt ezen idő alatt az Egyesült Királyságban: 20,9 százalékos bővülés mellett 6 százalékról 7,1-re ugrott a szelete a piacból.
A wonky vegához hasonló termékekkel időközben a brit Tesco és a Morrisont is előállt. Emellett arról számoltak be a szigetország szupermarketei, hogy a szépséghibás árucikkeik mellett néhány hónapja több mint 8 százalékkal emelkedett az ár-érték arányban kedvezőbb sajátmárkás termékeik kereslete is.
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >A Lidl sikerének titka: így vált fapados diszkontból piacvezetővé az áruházlánc
A Lidl Magyarország 20 éves születésnapja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón ismertette…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >