A Lidl egységesíti vegán és húsos termékei árát
A német Lidl intézkedéseket hozott a vegán és húsos termékek árainak egységesítése érdekében, de Magyarországon ez a változás egyelőre nem várható. Ennek oka, hogy a vásárlói szokások és a vásárlóerő-különbségek miatt nem összehasonlítható a két piac. Ennek ellenére Magyarországon is találhatók olyan vegán élelmiszerek, amelyek azonos áron kaphatók, mint a húsos változataik. Az egészségtudatos vásárlás trendje nemcsak a Lidlben, hanem például a Tesco esetében is lassan, de biztosan elérheti Magyarországot.

Németországban egyre népszerűbb a húsmentes étrend
A németországi Lidl nemrégiben bejelentette, hogy majdnem minden saját márkás, növényi alapú élelmiszertermékét azonos áron kínálja, mint a húsalapú „párjaikat”. Emellett a diszkontlánc arra törekszik, hogy a vegán termékeket közelebb helyezze a húsos termékekhez, hogy könnyebb alternatívát nyújtson a vásárlóknak. Az árak egységesítésével azt szeretnék elérni, hogy a vásárlókat ösztönözzék a növényi alapú ételek kipróbálására, anélkül, hogy az ár döntő szempont lenne.
Ezt a lépést a ProVeg nemzetközi szervezet is üdvözli, melynek célja a globális húsfogyasztás csökkentése. Jasmijn de Boo, a ProVeg ügyvezetője szerint az ár fontos tényező az emberek ösztönzésében a növényi alapú étrend felé, különösen a magas inflációs időkben.
Az állattenyésztés hatalmas környezetpusztítást okoz, és jelentős részét képezi a globális üvegházhatású gázok kibocsátásának, erdőirtásokért és biodiverzitás csökkenéséért is felelős. Az ENSZ és az Oxford Egyetem szakértői is javasolják a globális húsfogyasztás radikális csökkentését a környezeti problémák kezelése érdekében.
Németországban egyre népszerűbb a húsmentes étrend, és a húsfogyasztás csökkenése is látható. Emellett a flexitáriánus étrend, amely nagyrészt növényi alapú, de időnként tartalmaz állati eredetű termékeket is, elterjedt. A Lidl bejelentése után a Kaufland is csökkentette növényi alapú termékeinek árát.
Magyarországon is nő a kereslet a vegán termékek iránt, és a kínálat is bővül. Azonban a német és magyar piac közötti különbségek miatt az árak egységesítése nem valószínű. A Lidl támogatja a vásárlókat a vegán termékekhez való hozzáférésben és minőségi termékek kínálásában kedvező áron.
Kapcsolódó cikkeink
Központosított beszerzéssel növelné nyereségességét az Aldi Nord
Tovább centralizálja beszerzési folyamatait az Aldi Nord annak érdekében, hogy…
Tovább olvasom >A MAVEG meghívására újra hazánkba jön Melanie Joy
Újfent Magyarországra látogat az egyik legismertebb vegán aktivista, a Harvard…
Tovább olvasom >Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >