A Lidl egységesíti vegán és húsos termékei árát
A német Lidl intézkedéseket hozott a vegán és húsos termékek árainak egységesítése érdekében, de Magyarországon ez a változás egyelőre nem várható. Ennek oka, hogy a vásárlói szokások és a vásárlóerő-különbségek miatt nem összehasonlítható a két piac. Ennek ellenére Magyarországon is találhatók olyan vegán élelmiszerek, amelyek azonos áron kaphatók, mint a húsos változataik. Az egészségtudatos vásárlás trendje nemcsak a Lidlben, hanem például a Tesco esetében is lassan, de biztosan elérheti Magyarországot.

Németországban egyre népszerűbb a húsmentes étrend
A németországi Lidl nemrégiben bejelentette, hogy majdnem minden saját márkás, növényi alapú élelmiszertermékét azonos áron kínálja, mint a húsalapú „párjaikat”. Emellett a diszkontlánc arra törekszik, hogy a vegán termékeket közelebb helyezze a húsos termékekhez, hogy könnyebb alternatívát nyújtson a vásárlóknak. Az árak egységesítésével azt szeretnék elérni, hogy a vásárlókat ösztönözzék a növényi alapú ételek kipróbálására, anélkül, hogy az ár döntő szempont lenne.
Ezt a lépést a ProVeg nemzetközi szervezet is üdvözli, melynek célja a globális húsfogyasztás csökkentése. Jasmijn de Boo, a ProVeg ügyvezetője szerint az ár fontos tényező az emberek ösztönzésében a növényi alapú étrend felé, különösen a magas inflációs időkben.
Az állattenyésztés hatalmas környezetpusztítást okoz, és jelentős részét képezi a globális üvegházhatású gázok kibocsátásának, erdőirtásokért és biodiverzitás csökkenéséért is felelős. Az ENSZ és az Oxford Egyetem szakértői is javasolják a globális húsfogyasztás radikális csökkentését a környezeti problémák kezelése érdekében.
Németországban egyre népszerűbb a húsmentes étrend, és a húsfogyasztás csökkenése is látható. Emellett a flexitáriánus étrend, amely nagyrészt növényi alapú, de időnként tartalmaz állati eredetű termékeket is, elterjedt. A Lidl bejelentése után a Kaufland is csökkentette növényi alapú termékeinek árát.
Magyarországon is nő a kereslet a vegán termékek iránt, és a kínálat is bővül. Azonban a német és magyar piac közötti különbségek miatt az árak egységesítése nem valószínű. A Lidl támogatja a vásárlókat a vegán termékekhez való hozzáférésben és minőségi termékek kínálásában kedvező áron.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl Magyarország a hazai borászatok sikeréért is dolgozik
A Lidl Magyarország 2024-ben mintegy 17,5 milliárd forinttal, az elmúlt…
Tovább olvasom >A Lidl Svájc friss hűtött termékeket is bevon élelmiszermentő programjába
A Lidl Svájc tovább bővítette élelmiszer-pazarlás elleni programját: mostantól hűtött…
Tovább olvasom >Komolyan készül a nyárra a Lidl és az Aldi is
A Lidl és az Aldi is nagy nyári ruházati akcióval…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >