A Lidl egységesíti vegán és húsos termékei árát
A német Lidl intézkedéseket hozott a vegán és húsos termékek árainak egységesítése érdekében, de Magyarországon ez a változás egyelőre nem várható. Ennek oka, hogy a vásárlói szokások és a vásárlóerő-különbségek miatt nem összehasonlítható a két piac. Ennek ellenére Magyarországon is találhatók olyan vegán élelmiszerek, amelyek azonos áron kaphatók, mint a húsos változataik. Az egészségtudatos vásárlás trendje nemcsak a Lidlben, hanem például a Tesco esetében is lassan, de biztosan elérheti Magyarországot.

Németországban egyre népszerűbb a húsmentes étrend
A németországi Lidl nemrégiben bejelentette, hogy majdnem minden saját márkás, növényi alapú élelmiszertermékét azonos áron kínálja, mint a húsalapú „párjaikat”. Emellett a diszkontlánc arra törekszik, hogy a vegán termékeket közelebb helyezze a húsos termékekhez, hogy könnyebb alternatívát nyújtson a vásárlóknak. Az árak egységesítésével azt szeretnék elérni, hogy a vásárlókat ösztönözzék a növényi alapú ételek kipróbálására, anélkül, hogy az ár döntő szempont lenne.
Ezt a lépést a ProVeg nemzetközi szervezet is üdvözli, melynek célja a globális húsfogyasztás csökkentése. Jasmijn de Boo, a ProVeg ügyvezetője szerint az ár fontos tényező az emberek ösztönzésében a növényi alapú étrend felé, különösen a magas inflációs időkben.
Az állattenyésztés hatalmas környezetpusztítást okoz, és jelentős részét képezi a globális üvegházhatású gázok kibocsátásának, erdőirtásokért és biodiverzitás csökkenéséért is felelős. Az ENSZ és az Oxford Egyetem szakértői is javasolják a globális húsfogyasztás radikális csökkentését a környezeti problémák kezelése érdekében.
Németországban egyre népszerűbb a húsmentes étrend, és a húsfogyasztás csökkenése is látható. Emellett a flexitáriánus étrend, amely nagyrészt növényi alapú, de időnként tartalmaz állati eredetű termékeket is, elterjedt. A Lidl bejelentése után a Kaufland is csökkentette növényi alapú termékeinek árát.
Magyarországon is nő a kereslet a vegán termékek iránt, és a kínálat is bővül. Azonban a német és magyar piac közötti különbségek miatt az árak egységesítése nem valószínű. A Lidl támogatja a vásárlókat a vegán termékekhez való hozzáférésben és minőségi termékek kínálásában kedvező áron.
Kapcsolódó cikkeink
Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >A növényi táplálkozással ismerkedtek a Radnóti diákjai
A NÉGYOSZ tavaly novemberben indult OkosFehérje programja újabb állomásához érkezett:…
Tovább olvasom >További cikkeink
EM: tovább folytatódik a visszaváltási rendszer fejlesztése
Az előző év elejétől bevezetett rendszernek köszönhetően 2025 nyarára jelentős…
Tovább olvasom >Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >Újabb probléma hozhat élelmiszer-drágulást
Súlyos következményekkel járhat a latin-amerikai agrárszektorra nézve, ha az Egyesült…
Tovább olvasom >