A Lidl egységesíti vegán és húsos termékei árát
A német Lidl intézkedéseket hozott a vegán és húsos termékek árainak egységesítése érdekében, de Magyarországon ez a változás egyelőre nem várható. Ennek oka, hogy a vásárlói szokások és a vásárlóerő-különbségek miatt nem összehasonlítható a két piac. Ennek ellenére Magyarországon is találhatók olyan vegán élelmiszerek, amelyek azonos áron kaphatók, mint a húsos változataik. Az egészségtudatos vásárlás trendje nemcsak a Lidlben, hanem például a Tesco esetében is lassan, de biztosan elérheti Magyarországot.

Németországban egyre népszerűbb a húsmentes étrend
A németországi Lidl nemrégiben bejelentette, hogy majdnem minden saját márkás, növényi alapú élelmiszertermékét azonos áron kínálja, mint a húsalapú „párjaikat”. Emellett a diszkontlánc arra törekszik, hogy a vegán termékeket közelebb helyezze a húsos termékekhez, hogy könnyebb alternatívát nyújtson a vásárlóknak. Az árak egységesítésével azt szeretnék elérni, hogy a vásárlókat ösztönözzék a növényi alapú ételek kipróbálására, anélkül, hogy az ár döntő szempont lenne.
Ezt a lépést a ProVeg nemzetközi szervezet is üdvözli, melynek célja a globális húsfogyasztás csökkentése. Jasmijn de Boo, a ProVeg ügyvezetője szerint az ár fontos tényező az emberek ösztönzésében a növényi alapú étrend felé, különösen a magas inflációs időkben.
Az állattenyésztés hatalmas környezetpusztítást okoz, és jelentős részét képezi a globális üvegházhatású gázok kibocsátásának, erdőirtásokért és biodiverzitás csökkenéséért is felelős. Az ENSZ és az Oxford Egyetem szakértői is javasolják a globális húsfogyasztás radikális csökkentését a környezeti problémák kezelése érdekében.
Németországban egyre népszerűbb a húsmentes étrend, és a húsfogyasztás csökkenése is látható. Emellett a flexitáriánus étrend, amely nagyrészt növényi alapú, de időnként tartalmaz állati eredetű termékeket is, elterjedt. A Lidl bejelentése után a Kaufland is csökkentette növényi alapú termékeinek árát.
Magyarországon is nő a kereslet a vegán termékek iránt, és a kínálat is bővül. Azonban a német és magyar piac közötti különbségek miatt az árak egységesítése nem valószínű. A Lidl támogatja a vásárlókat a vegán termékekhez való hozzáférésben és minőségi termékek kínálásában kedvező áron.
Kapcsolódó cikkeink
Egy ikon született a Lidl és a Tisza Cipő kollaborációjával
A hetek óta tartó találgatások után végre lerántotta a leplet…
Tovább olvasom >A Lidl nagyobb sebességre kapcsol: a Red Bull Showrun hivatalos Partnere lett
A Lidl Magyarország és a Red Bull újabb izgalmas együttműködéssel…
Tovább olvasom >Jó az idő, most szombaton megtartják a 43. Lidl Balaton-átúszást, újra lehet nevezni is
A HungaroMet siófoki obszervatóriumának időjárás-előrejelzése alapján a szervező, Budapest Sportiroda a…
Tovább olvasom >További cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >Sokkal többen mondanának fel, mint tavaly, ha megszűnne a home office
A munkavállalók túlnyomó többsége távmunka-párti, és egyre többen is végeznék…
Tovább olvasom >