A Lidl 81 milliárd forintnyi magyar áru exportjában működött közre
A Lidl közreműködésével a hazai vállalatok és kkv-k tavaly rekordösszegben, összesen 81 milliárd forint értékben exportáltak magyar termékeket, ez 26,5 százalékkal több az előző évinél – közölte az élelmiszerlánc.
A közlemény szerint a legkeresettebb magyar termékek a tejtermékek, a kekszek és rágcsálnivalók, olajok és margarinok, fagyasztott termékek, állateledelek, a különféle kenyerek, zöldségek és gyümölcsök, a friss húsok, valamint a borok voltak.
A legnagyobb felvevőpiacnak az értéket tekintve Románia, míg a legváltozatosabb kínálat Szlovákiában volt megtalálható; kiemelkedő volt továbbá a Németországba, Csehországba, Horvátországba, Lengyelországba és az Egyesült Királyságba irányuló export is – olvasható a közleményben.
A Lidl Magyarország 469 magyar beszállítóval dolgozik, több mint harmaduk termékei nemcsak itthon, hanem a külföldi áruházakban is megjelenik.
A „Lidl a magyar beszállítókért” program immár 9 éve nyitva áll az érdeklődők előtt, tavaly ennek keretében rendezvénysorozatot is szerveztek a magyar beszállítók számára – idézték fel.
Tőzsér Judit a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője a közlemény szerint elmondta: 2021-ben 170 beszállítójuk 726 terméke jutott el a külpiacokra és 28 országban találkozhattak a vásárlók a magyar termékekkel.
A hazai áruk exportja azért is fontos, mert hozzásegíti a hazai vállalkozásokat, hogy stabilabban működjenek, lehetőséget teremt újabb fejlesztésekre, beruházásokra és munkahelybővítésekre – húzta alá.
A nyilvános cégadatok alapján a Lidl Magyarország Bt. a 2021. február 28-án zárult üzleti évében több mint 668 milliárd forint nettó árbevételt ért el, amiből 1,6 milliárd forint származott exportból. A megelőző üzleti évben árbevétele 552 milliárd forint volt, exportja megközelítette az 1,3 milliárd forintot. A legnagyobb európai diszkont élelmiszerkereskedelmi vállalat magyarországi érdekeltsége az üzleti évben 28,4 milliárd forint adózás utáni eredményt könyvelt el, a megelőző év ezzel csaknem megegyező 28,6 milliárdos profitjánál.
A Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma pedig már 191 áruházzal és négy logisztikai központtal van jelen az országban, több mint 8500 munkavállalót foglalkoztat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A városközpontokban kezd terjeszkedni a Lidl és az Aldi
A városközpontok felé mozdulnak a német diszkontok: a Lidl és…
Tovább olvasom >Drámai növekedés a kibertámadásokban: a Schwarz-csoport válaszlépései
2023-ban a német gazdaságot súlyosan érintették a kibertámadások, melyek közel…
Tovább olvasom >A városi kényelembe invesztál a Penny Németországban
Modernizálja a német Penny kis, városi diszkontüzleteit. Az erőteljesebben kényelemorientált…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kibervédelem: napokon belül szankcionálhatják a figyelmetlen hazai cégeket
Pár nap és élesedik a NIS2, vagyis a felülvizsgált uniós…
Tovább olvasom >A TheVR Mekis kedvencét kóstolhatják meg a rajongók a hazai McDonald’s-ban
Október 11-től az ország egyik, ha nem a legnépszerűbb tartalomgyártó…
Tovább olvasom >Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
Az e-buszok és e-haszongépjárművek száma évek óta dinamikusan nő, a…
Tovább olvasom >