A Lidl 81 milliárd forintnyi magyar áru exportjában működött közre
A Lidl közreműködésével a hazai vállalatok és kkv-k tavaly rekordösszegben, összesen 81 milliárd forint értékben exportáltak magyar termékeket, ez 26,5 százalékkal több az előző évinél – közölte az élelmiszerlánc.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2014/04/Lidl.tabla_.jpeg)
A Lidl segítségével több mint 80 milliárd forint értékű magyar terméket exportáltak a hazai vállalatok
A közlemény szerint a legkeresettebb magyar termékek a tejtermékek, a kekszek és rágcsálnivalók, olajok és margarinok, fagyasztott termékek, állateledelek, a különféle kenyerek, zöldségek és gyümölcsök, a friss húsok, valamint a borok voltak.
A legnagyobb felvevőpiacnak az értéket tekintve Románia, míg a legváltozatosabb kínálat Szlovákiában volt megtalálható; kiemelkedő volt továbbá a Németországba, Csehországba, Horvátországba, Lengyelországba és az Egyesült Királyságba irányuló export is – olvasható a közleményben.
A Lidl Magyarország 469 magyar beszállítóval dolgozik, több mint harmaduk termékei nemcsak itthon, hanem a külföldi áruházakban is megjelenik.
A „Lidl a magyar beszállítókért” program immár 9 éve nyitva áll az érdeklődők előtt, tavaly ennek keretében rendezvénysorozatot is szerveztek a magyar beszállítók számára – idézték fel.
Tőzsér Judit a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője a közlemény szerint elmondta: 2021-ben 170 beszállítójuk 726 terméke jutott el a külpiacokra és 28 országban találkozhattak a vásárlók a magyar termékekkel.
A hazai áruk exportja azért is fontos, mert hozzásegíti a hazai vállalkozásokat, hogy stabilabban működjenek, lehetőséget teremt újabb fejlesztésekre, beruházásokra és munkahelybővítésekre – húzta alá.
A nyilvános cégadatok alapján a Lidl Magyarország Bt. a 2021. február 28-án zárult üzleti évében több mint 668 milliárd forint nettó árbevételt ért el, amiből 1,6 milliárd forint származott exportból. A megelőző üzleti évben árbevétele 552 milliárd forint volt, exportja megközelítette az 1,3 milliárd forintot. A legnagyobb európai diszkont élelmiszerkereskedelmi vállalat magyarországi érdekeltsége az üzleti évben 28,4 milliárd forint adózás utáni eredményt könyvelt el, a megelőző év ezzel csaknem megegyező 28,6 milliárdos profitjánál.
A Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma pedig már 191 áruházzal és négy logisztikai központtal van jelen az országban, több mint 8500 munkavállalót foglalkoztat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Leépítésekbe kezdtek a brit élelmiszer-kereskedők a növekvő költségek miatt
Átrendeződőben van az Egyesült Királyság élelmiszer-kereskedelmi ágazata: a szupermarketek munkahelyeket…
Tovább olvasom >Tíz új üzletet nyit a Lidl Bulgária, amely már az ország legnagyobb kereskedője
Lidl Bulgária 2025-ben legalább tíz új üzlet megnyitásával tervezi tovább…
Tovább olvasom >Rosszabb a magyar cégek termelékenysége, mint bárhol az unióban
A GKI Gazdaságkutató Zrt. friss elemzése szerint 2010 és 2023…
Tovább olvasom >További cikkeink
Immár ajándékozni is tudunk a Wolt-applikáción keresztül
Új funkció a Wolton: immár ajándékozni is tudunk az applikáción…
Tovább olvasom >Valentin-napra is jó program lehet piros fényben játszani
A február sokak számára az év egyik leglehangolóbb hónapja. A…
Tovább olvasom >Trendforduló a fiatalok körében: másképp gondol az alkoholmentes italokra a Z generáció
Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a HEINEKEN…
Tovább olvasom >