A Lidl 81 milliárd forintnyi magyar áru exportjában működött közre
A Lidl közreműködésével a hazai vállalatok és kkv-k tavaly rekordösszegben, összesen 81 milliárd forint értékben exportáltak magyar termékeket, ez 26,5 százalékkal több az előző évinél – közölte az élelmiszerlánc.
A közlemény szerint a legkeresettebb magyar termékek a tejtermékek, a kekszek és rágcsálnivalók, olajok és margarinok, fagyasztott termékek, állateledelek, a különféle kenyerek, zöldségek és gyümölcsök, a friss húsok, valamint a borok voltak.
A legnagyobb felvevőpiacnak az értéket tekintve Románia, míg a legváltozatosabb kínálat Szlovákiában volt megtalálható; kiemelkedő volt továbbá a Németországba, Csehországba, Horvátországba, Lengyelországba és az Egyesült Királyságba irányuló export is – olvasható a közleményben.
A Lidl Magyarország 469 magyar beszállítóval dolgozik, több mint harmaduk termékei nemcsak itthon, hanem a külföldi áruházakban is megjelenik.
A „Lidl a magyar beszállítókért” program immár 9 éve nyitva áll az érdeklődők előtt, tavaly ennek keretében rendezvénysorozatot is szerveztek a magyar beszállítók számára – idézték fel.
Tőzsér Judit a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője a közlemény szerint elmondta: 2021-ben 170 beszállítójuk 726 terméke jutott el a külpiacokra és 28 országban találkozhattak a vásárlók a magyar termékekkel.
A hazai áruk exportja azért is fontos, mert hozzásegíti a hazai vállalkozásokat, hogy stabilabban működjenek, lehetőséget teremt újabb fejlesztésekre, beruházásokra és munkahelybővítésekre – húzta alá.
A nyilvános cégadatok alapján a Lidl Magyarország Bt. a 2021. február 28-án zárult üzleti évében több mint 668 milliárd forint nettó árbevételt ért el, amiből 1,6 milliárd forint származott exportból. A megelőző üzleti évben árbevétele 552 milliárd forint volt, exportja megközelítette az 1,3 milliárd forintot. A legnagyobb európai diszkont élelmiszerkereskedelmi vállalat magyarországi érdekeltsége az üzleti évben 28,4 milliárd forint adózás utáni eredményt könyvelt el, a megelőző év ezzel csaknem megegyező 28,6 milliárdos profitjánál.
A Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma pedig már 191 áruházzal és négy logisztikai központtal van jelen az országban, több mint 8500 munkavállalót foglalkoztat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >A Lidl sikerének titka: így vált fapados diszkontból piacvezetővé az áruházlánc
A Lidl Magyarország 20 éves születésnapja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón ismertette…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >