A Lidl 2026-ra minden termékén elhelyezi a Nutri-Score címkét Spanyolországban
A Lidl a fogyasztók egészsége iránti elkötelezettségből 2026-ra Spanyolországban valamennyi termékén bevezeti a Nutri-Score címkézést.
Ez a színkódolt skála segíti a vásárlókat az egészségesebb élelmiszerek kiválasztásában. Jelenleg a Lidl saját márkás termékeinek 50%-án már alkalmazza ezt a jelölőrendszert, és a következő években mind a 1700 termékkategóriára kiterjeszteni tervezi azt. A Nutri-Score algoritmusát nemrégiben tovább finomították, hogy pontosabban és következetesebben osztályozza az élelmiszereket és kínáljon táplálkozási ajánlásokat.
A Lidl emellett termékei több mint 50%-ának receptúráját is átalakítja, csökkentve azok só- és cukortartalmát és javítva tápértéküket. 2020-ban a vállalat elsőként kezdte meg saját márkás termékeinek reformulálását, és az AESAN NAOS stratégiájával összhangban célul tűzte ki a cukor- és sótartalom 20%-os csökkentését 2025-re. A kereskedő – ahol csak lehet – a helyi, a szezonális és a bio termékeket részesíti előnyben: 2023-ban több mint 3,1 milliárd euró értékben vásárolt friss, helyben termesztett zöldségeket és gyümölcsöket, 4%-kal többet, mint 2022-ben.
A tudatos táplálkozásra törekvő vásárlók számára a Lidl bővítette vegetáriánus és vegán Vemondo márkáját. Emellett Planetary Health Diet stratégiája keretében választékában előtérbe helyezte a növényi alapú fehérjeforrásokat.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Megnyitotta ezredik üzletét a spanyol Consum
Mérföldkőhöz érkezett Spanyolország egyik legnagyobb élelmiszer-kereskedelmi szövetkezete, a Consum: a…
Tovább olvasom >Auchan Placc újratöltve – friss kínálat és megfizethető árak az EFOTT-on!
Már harmadik éve nyitja meg kapuit az Auchan Placc az…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Tempósabbá vált az infláció
A drogéria termékeknél a vártnál mérsékeltebb árcsökkenés volt júniusban, emellett…
Tovább olvasom >Rekorderedmény és nemzetközi növekedés a Pek-Snack Csoportnál
Rekordszintű, 12,7 milliárd forintos árbevétel mellett 2,5 milliárdos EBITDA-nyereséggel zárta…
Tovább olvasom >