A lengyel Szolidaritás korlátozná az üzletek vasárnapi nyitvatartását
A Szolidaritás törvényjavaslatot nyújt be az üzletek vasárnapi nyitvatartásának korlátozására, miután összegyűjtötték az ehhez szükséges aláírásokat – jelentette be szerdán Piotr Duda, a legnagyobb lengyelországi szakszervezet elnöke.
A tervezetet pénteken adják át a lengyel házelnöknek – mondta Duda a Szolidaritás független szakszervezet megalapításához vezető gdanski megállapodások szerdai, 36. évfordulója alkalmából rendezett ünnepségen.
A szakszervezet három hónap alatt 350 ezer aláírást gyűjtött össze a törvényjavaslat támogatására, és a törvény jóváhagyásáig folytatják a gyűjtést. A lengyel jog szerint a parlamenti előterjesztéshez a polgári törvénykezdeményezések esetében legalább 100 ezer aláírás szükséges.
A tervezet alapján a vasárnapi nyitvatartás tilalma nem vonatkozna a benzinkutakra, a virágboltokra, a kis pékségekre és a kis élelmiszerboltokra, ahol maga a tulajdonos dolgozik.
Az év 7 vasárnapján – többek között karácsony és húsvét előtt, valamint a kiárusítási szezonban – a boltok továbbra is nyitva lehetnének. A jelenleg érvényes, 2007-ben elfogadott törvény értelmében Lengyelországban 12 ünnepnapon tartanak zárva a boltok.
A javaslatot egy májusi felmérés szerint a lengyel társadalom 43 százaléka ellenzi, 41 százalék támogatja, a fennmaradóknak nincs véleményük róla. A kormányzó Jog és Igazságosság politikusai többször igenlően nyilatkoztak a kezdeményezésről, amelyet a katolikus egyház is támogat. (Lucie Szymanowska, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a Żabka instore szolgáltatásait
A lengyel Żabka kiskereskedelmi vállalat új kampányt indított Załatw to…
Tovább olvasom >Az Arla Foods a Mondelezzel közösen Milka csokis tejet dob piacra
A Milka csokoládés tej a jövő hónapban kerül bevezetésre Németországban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >