A lengyel és szerb gyümölcstermesztők nem akarják a szilvát a fákon hagyni
Az alacsony gyümölcsárak miatt a gyümölcstermesztők dilemmával szembesülnek: folytassák a betakarítást, vagy hagyják abba? Könnyű azt mondani, hogy ezt meg kell tenni, sokkal nehezebb ilyen radikális lépéseket tenni…

Ha nem szedik le a szilvát, az akár a fák megbetegedésének kockázatát is növelheti. (Fotó: Pixabay)
Gyakran találkoznak a termesztők azzal a tanáccsal, hogy hagyják gyümölcsöt a fákon, ha nem elégedettek az árral. Egyrészt logikusnak tűnik, másrészt minden gyümölcstermelő el akarja érni, hogy legalább a termeléssel kapcsolatos költségek egy része megtérüljön. A betakarítás feladása azonban nulla bevételt jelent, függetlenül az országtól és a pénznemtől.
A szerbiai betakarítás a csúcsidőszakába lép, vagyis a Stanley fajta szedésének idejébe. A kínálat növekszik, a beszerzési árak pedig csökkennek. A Németországba exportálandó gyümölcsöket 35 dináros, azaz 1,40 / kg PLN-es áron vásárolják meg. Ennek ellenére a gyümölcstermesztők továbbra is betakarítják és értékesítik. Lengyelországban az árak még alacsonyabbak, mégis nehéz olyan gyümölcstermelőt találni, aki abbahagyta a szilva betakarítását. A Grójec-medence termelői csoportjaiban a leggyakoribb vételár 1,20 PLN/kg. Az ilyen jelentős áresések azonban, amelyeknek tanúi voltunk, nem tükrözték teljes mértékben a piacot. A szupermarketekben lévő szilva még mindig 5-7 PLN / kilogrammba kerül.
Mint minden évben, a Cacanska Lepotica fajta leérése után az árak valószínűleg kissé emelkedni fognak. A tavalyi árnövekedés augusztus közepe táján jelentkezett. Abban az időben az árak 1, 20-ról 1, 40 PLN / kg-ra emelkedtek. Jelenleg a Lepotica betakarítása még folyamatban van, de a fajta érésének csúcspontja már elmúlt.
Kapcsolódó cikkeink
Automatizálja logisztikai raktárát a Rossmann Lengyelországban
Jelentős fejlesztésbe kezdett a Rossmann lengyelországi logisztikai központjában: a Pyskowice…
Tovább olvasom >A diszkontokkal szemben kínálna alternatívát a Carrefour Polska
Új stratégiát vezetett be márciustól a Carrefour Polska, amelynek célja,…
Tovább olvasom >Digitális kuponokkal támogatja az omnichannel terjeszkedést a Rossmann Németországban
A lendületes nemzetközi növekedésnek és az ambiciózus beruházásoknak köszönhetően a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >