A legvonzóbb munkaadók nyomában: itt a Randstad globális employer branding toplistája

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 07. 09. 11:16

Az új generáció már nemcsak jó fizetést, hanem értékazonosságot is keres a munkahelyén – és ezt a cégeknek egyre komolyabban kell venniük. A Randstad friss globális employer branding kutatása alapján rangsor született a világ legvonzóbb munkaadóiról. Magyarországon a LEGO, a Mercedes és a Bosch került a dobogóra.

Idén is elkészült a Randstad Employer Brand Research (REBR) jelentése, amely a világ legnagyobb, független munkáltatói márkakutatása. A kutatás során 32 országban több mint 173 000 munkavállalót kérdeztek meg arról, hogy mely vállalatokat tartják a legvonzóbbnak, és mit várnak el egy ideális munkaadótól.

Globálisan: technológiai cégek uralják a toplistát

A 2025-ös globális lista élén a Samsung végzett, megelőzve az Apple-t és az Amazon-t. A dél-koreai óriás első helyét elsősorban technológiai innovációjának, stabilitásának és nemzetközi ismertségének köszönheti. A top 10-be emellett olyan vállalatok kerültek be, mint az Microsoft, a Siemens, a Mercedes-Benz, a BMW, a Pfizer, a Nestlé és az Intel.

A lista összetétele jól mutatja, milyen tényezők számítanak a munkavállalók szemében: technológiai vezető szerep, innováció, pénzügyi stabilitás és nem utolsó sorban a pozitív munkáltatói hírnév.

Magyarországon: a LEGO ismét a csúcson

A magyarországi felmérés szerint 2025-ben is a LEGO bizonyult a legvonzóbb munkaadónak. A második helyet a Mercedes-Benz, a harmadikat pedig a Bosch szerezte meg. A dobogósok mögött olyan cégek sorakoznak, mint a Samsung, a BMW, a Continental, az Audi, az Ericsson, az IKEA és a Tungsram.

A magyar munkavállalók körében kiemelten fontos szempont a munkahely biztonsága, a versenyképes fizetés, a kellemes munkahelyi légkör, a munka-magánélet egyensúlya és a karrierfejlődési lehetőségek. Ezek alapján állították össze a hazai toplistát is.

Fiatalok: más szempontok, más preferenciák

A kutatás külön vizsgálta a 18–24 év közötti korosztályt is. Kiderült: az új generáció már nemcsak anyagi biztonságot, hanem értelmes munkát, rugalmas kereteket és a társadalmi felelősségvállalást is fontosnak tartja. Az ő szemükben a munkaadók „purpose”-e, vagyis célja, küldetése is legalább olyan lényeges, mint a fizetés.

Ez a generáció ráadásul tudatosabb és válogatósabb: nyitottak a munkahelyváltásra, ha úgy érzik, nem megfelelő a vállalati kultúra vagy nincs elegendő fejlődési lehetőség.

Mit jelent mindez a munkaadók számára?

A Randstad szerint a munkáltatói márkaépítés többé nem puszta marketingkérdés, hanem stratégiai kihívás. A cégeknek nemcsak a versenyképes fizetésre, hanem a transzparens, hiteles kommunikációra, a rugalmas munkakörnyezet kialakítására és a dolgozói élmény javítására is figyelniük kell.

Ahogy a jelentés megfogalmazza: „A tehetségek megszerzése és megtartása nem a véletlenen múlik. A vállalatoknak következetes és vonzó márkaígéretet kell adniuk – és azt be is kell tartaniuk.”