A legutóbbi tizenkét hónap során 5 százalékkal emelkedett az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 03. 08. 12:23

Értékben 5 százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig változatlan maradt az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása 2011. február-2012. január során, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Többek között ezt tárta fel a Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket szolgáltató globális vállalat.

A Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport éves forgalma meghaladta az 1 350 milliárd forintot. Mind értékben, mind mennyiségben nőtt a legkeresettebb élelmiszerek közül többek között a húskészítmény, sör, szénsavas üdítőital, táblás csokoládé és jégkrém bolti eladása.

– Értéket tekintve két számjegyű növekedést regisztráltunk például a tejföl, étolaj, margarin és jégkrém kiskereskedelmi forgalmánál – tájékoztat Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.

A különböző bolttípusok közül két csatorna pozíciója javult: A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése 1-1 százalékponttal nőtt, 34, illetve 10 százalékra. Ugyanígy 1-1 százalékponttal csökkent a legnagyobb, 2 500 négyzetméter feletti, továbbá az 51-200 négyzetméteres boltok piacrésze 30 és 18 százalékra.

Regionális szempontból változatos trendekre hívja fel a figyelmet Villányi Ágnes:
– Az átlagos 5 százalék felett bővült az élelmiszerüzletek bevétele az északnyugati, északkeleti és délnyugati megyékben, 9, 8, illetve 6 százalékkal. Ezzel egyidőben a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban az eladások átlag alatt, 2 százalékkal emelkedtek. A délkeleti régió mutatója plusz 4 százalék.

Kapcsolódó cikkeink