A Lego építőjáték-gyártó 7 százalékkal növelte bevételét az első fél évben
Hét százalékkal nőtt a dán Lego építőjáték-gyártó csoport bevétele az első fél évben, mert megugrott az online értékesítés, miközben a játékboltok döntő része egy időre bezárt a koronavírus-járvány miatt.
A dán cég azt közölte, hogy az első féléves árbevétele 15,7 milliárd dán korona (2,5 milliárd dollár, 1 dán korona=47,99 forint) volt. A Lego kétszámjegyű eladásnövekedést ért el az első hat hónapban Észak- és Dél-Amerikában, Nyugat-Európába és Ázsiában.
Az adózott eredmény éves összevetésben 1 százalékkal, 2,6 milliárd koronára csökkent, a működési eredmény 11 százalékkal, 3,9 milliárd koronára ugrott.
A Lego internetes vásárlási oldalát több mint 100 millióan keresték fel a június végével záródott első hat hónapban, ami több mint a duplája az egy évvel korábbinak.
A Lego az idén eredetileg mintegy 120 üzlet nyitását tervezte világszerte, ebből 80-at Kínában. Az első hat hónapban megnyitott új üzletek száma 46 volt, Kínában 30.
A Lego cég egy magántulajdonban álló családi vállalat, amelynek székhelye a dániai Billundban található. Az 1932-ben Ole Kirk Kristiansen által alapított vállalat a világ egyik legnagyobb játékgyártója. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egy nap csak a játéké az ország legvonzóbb munkahelyén
Játszani nem csak szórakoztató dolog, de fontos és hasznos, nem…
Tovább olvasom >7,2%-os árbevétel-növekedést jelentett a Metro AG a második negyedévben
A Metro AG 7,2%-os forgalomnövekedésről számolt be pénzügyi éve második…
Tovább olvasom >További cikkeink
KPMG: Szigorúbb szabályok jönnek a fenntarthatóság és az emberi jogok területén
Megjelent a fenntarthatósággal kapcsolatos vállalati átvilágításról szóló európai uniós irányelv,…
Tovább olvasom >Megállni látszik a drasztikus drágulás a magyar bútorpiacon
Az elmúlt időszakban a magyar bútorpiacon megfigyelhető drasztikus drágulás üteme…
Tovább olvasom >SPAR: Új brand született – Zsárizsi, a sertés párizsi
A SPAR piacra dobott egy új párizsit Zsozé Atyával karöltve.…
Tovább olvasom >