A Lego bevétele 13 százalékkal nőtt tavaly
A Lego csoport bevétele 13 százalékkal 43,7 milliárd dán koronára (2154 milliárd forint) nőtt tavaly – közölte pénzügyi eredményeit az MTI-vel a dán építőjáték-gyártó szerdán.
A működési eredmény 12,9 milliárd dán koronát tett ki 2020-ban, 19 százalékkal nőtt egy év alatt.
A cég közlése szerint minden piacon kétszámjegyű volt az értékesítés növekedése; különösen nagy mértékben erősödtek Kínában, az amerikai kontinensen, Nyugat-Európában, illetve az ázsiai és csendes-óceáni térségben.
Niels B. Christiansen vezérigazgató a közleményben elmondta: nagyszabású beruházásokat hajtottak végre az elmúlt két évben, amelynek eredményei tavaly kezdtek beérni, különösen az e-kereskedelemben és a termékinnováció terén. A következő években tovább növelik a beruházásokat, melyekkel továbbra is az innovatív játékra, a márkára, a digitalizációra és a kiskereskedelmi hálózat fejlesztésére fókuszálnak – tette hozzá.
A játékgyártó tavaly 134 új üzletet nyitott, ebből 91-et Kínában, így üzleteik száma világszerte 678-ra emelkedett. A vállalat további 120 üzlet megnyitását tervezi 2021-ben, ezekből 80-at Kínában – tették hozzá.
A csoport mintegy 3,2 millió rászoruló gyermeket ért el a játékon keresztüli tanulást népszerűsítő kezdeményezéseivel – jelentették be.
A vállalatot 1932-ben Ole Kirk Kristiansen alapította a dániai Billundban, és a neve a dán Leg GOdt szavakból áll, amelyek jelentése „Játssz jól”. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Életnagyságú LEGO villamos Budapest utcáin
Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak…
Tovább olvasom >Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Csirkecomb sült krumplival LEGO módra – A nap videója
A homo ludens ebédje (vagy ebéd előttije…).
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >