A Lego bevétele 13 százalékkal nőtt tavaly
A Lego csoport bevétele 13 százalékkal 43,7 milliárd dán koronára (2154 milliárd forint) nőtt tavaly – közölte pénzügyi eredményeit az MTI-vel a dán építőjáték-gyártó szerdán.
A működési eredmény 12,9 milliárd dán koronát tett ki 2020-ban, 19 százalékkal nőtt egy év alatt.
A cég közlése szerint minden piacon kétszámjegyű volt az értékesítés növekedése; különösen nagy mértékben erősödtek Kínában, az amerikai kontinensen, Nyugat-Európában, illetve az ázsiai és csendes-óceáni térségben.
Niels B. Christiansen vezérigazgató a közleményben elmondta: nagyszabású beruházásokat hajtottak végre az elmúlt két évben, amelynek eredményei tavaly kezdtek beérni, különösen az e-kereskedelemben és a termékinnováció terén. A következő években tovább növelik a beruházásokat, melyekkel továbbra is az innovatív játékra, a márkára, a digitalizációra és a kiskereskedelmi hálózat fejlesztésére fókuszálnak – tette hozzá.
A játékgyártó tavaly 134 új üzletet nyitott, ebből 91-et Kínában, így üzleteik száma világszerte 678-ra emelkedett. A vállalat további 120 üzlet megnyitását tervezi 2021-ben, ezekből 80-at Kínában – tették hozzá.
A csoport mintegy 3,2 millió rászoruló gyermeket ért el a játékon keresztüli tanulást népszerűsítő kezdeményezéseivel – jelentették be.
A vállalatot 1932-ben Ole Kirk Kristiansen alapította a dániai Billundban, és a neve a dán Leg GOdt szavakból áll, amelyek jelentése „Játssz jól”. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Spielwarenmesse: a játékpiac legjobbjait jutalmazták
A Spielwarenmesse második napja ünnepi hangulatban kezdődött, amikor hat különösen…
Tovább olvasom >Mattel saját építőkocka-márkával száll versenybe a Legóval
A Mattel bejelentette, hogy Észak-Amerikában új építőkocka-márkát dob piacra Mattel…
Tovább olvasom >Randstad: az FMCG és a HORECA szektor a legbizakodóbb árbevétel emelkedés terén
A megkérdezett magyarországi vállalatok 50 százaléka nettó árbevételének emelkedésére számít…
Tovább olvasom >További cikkeink
Immár ajándékozni is tudunk a Wolt-applikáción keresztül
Új funkció a Wolton: immár ajándékozni is tudunk az applikáción…
Tovább olvasom >Valentin-napra is jó program lehet piros fényben játszani
A február sokak számára az év egyik leglehangolóbb hónapja. A…
Tovább olvasom >Trendforduló a fiatalok körében: másképp gondol az alkoholmentes italokra a Z generáció
Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a HEINEKEN…
Tovább olvasom >