A legnagyobb értékeinket pazaroljuk el – a Lidl így tesz ellene
Az idei Global Risk Report alapján 2035-re a negyedik legnagyobb kockázatot a természetes erőforrások hiánya fogja jelenteni. Magyarország piacvezető áruházláncaként a Lidl elkötelezett a természeti erőforrások megőrzése és felelős felhasználása mellett. Ezt tanúsítja a legfrissebb fenntarthatósági jelentése is.
Az emberiség folyamatosan több erőforrást használ fel, mint amennyit a bolygó természetes úton képes megújítani, ez pedig egyre jelentősebb kockázatot rejt. A Lidl, felismerve a probléma súlyosságát, többek között célul tűzte ki, hogy a saját márkás termékekben felhasznált kritikus nyersanyagokat – például kakaó, tea, kávé, cellulóz, pálmaolaj, gyapot – tanúsítottan fenntartható forrásból szerezze be, érdemes tehát ilyen szempontból is megnézni a termékek csomagolását, ha például édességet vagy textilterméket vásárlunk.
Ha egy ruházati termék csomagolásán vagy címkéjén például „organic” GOTS jelölést látunk, az azt jelenti, hogy a textilterméknek legalább 95%-ban, míg a „made with organic” címkével ellátott terméknek legalább 70%-ban minősített biopamutot kell tartalmaznia, és a maradék is csak minősített organikus nyersanyagokból vagy újrahasznosított műszálból készülhet. A zöld békát ábrázoló Rainforest Alliance jelölés a csomagoláson pedig azt jelenti, hogy a nyersanyag (pl. kávé, kakaó, tea) termesztése megfelel a fenntartható mezőgazdasági gyakorlatok követelményeinek.
– Az új termékek bevezetése során különös figyelmet fordítunk a nyersanyagok tanúsítottságára, meglévő termékeink esetén pedig folyamatosan dolgozunk azon, hogy a nyersanyagok tanúsítottan fenntartható forrásból származzanak. Saját márkás zöld, fekete és rooibos tea termékeink 100%-a például tanítottan fenntartható forrásból származik, ami azt jelenti, hogy pl. Fairtrade vagy Rainforest Alliance vagy bio tanúsítással rendelkeznek – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
Élelmiszermentés közösen
Környezetvédelmi szempontból az egyik legnagyobb globális probléma az élelmiszer-pazarlás, ami az egész ellátási lánc során megjelenik.
A Lidl az optimális rendelési mennyiségek meghatározására törekszik vagy árcsökkentett értékesítési megoldásokat alkalmaz. 2023-ban országossá vált a diszkontlánc Mentsük meg! élelmiszermentő akciója, melynek keretében a külsőleg már nem tökéletes, de még ehető gyümölcsöket és zöldségeket, illetve az előző napi értékesítésből megmaradt, de még fogyasztható pékárukat egységcsomagban, kedvező áron kínálja vásárlóinak. A még emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszer-feleslegből a jogszabályi előírásoknak megfelelően rászorulóknak adományoz. 2021 óta pedig évről évre partnerszervezetei együttműködésével a nyári kitelepülésein megmaradt, emberi fogyasztásra alkalmas termékekkel is a hátrányos helyzetűeket segít.
Az operatív intézkedések mellett a Lidl az érzékenyítést is fontosnak tartja a téma kapcsán, ennek érdekében edukációs kampányokat is szervez, hogy ösztönözze vásárlóit a háztartási élelmiszer-pazarlás mérséklésre érdekében.
Az áruházlánc erőforrások védelme melletti elkötelezettségéről a fenntarthatóság oldalán is olvashatunk. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Központosított beszerzéssel növelné nyereségességét az Aldi Nord
Tovább centralizálja beszerzési folyamatait az Aldi Nord annak érdekében, hogy…
Tovább olvasom >Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra
A Sole-Mizo Zrt. neve egyet jelent a minőséggel és tradícióval.…
Tovább olvasom >Új saját márkás finomságok a Shell töltőállomásain
A Shellnél folyamatosan azon dolgozunk, hogy vásárlóink útközben is minőségi,…
Tovább olvasom >Megújult a Cup Revolution: itt a RevoUnion
Új ernyőmárkával és kibővített portfólióval folytatja működését a Cup Revolution. A…
Tovább olvasom >