A legnagyobb értékeinket pazaroljuk el – a Lidl így tesz ellene

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 02. 20. 20:22

Az idei Global Risk Report alapján 2035-re a negyedik legnagyobb kockázatot a természetes erőforrások hiánya fogja jelenteni. Magyarország piacvezető áruházláncaként a Lidl elkötelezett a természeti erőforrások megőrzése és felelős felhasználása mellett. Ezt tanúsítja a legfrissebb fenntarthatósági jelentése is.

Az emberiség folyamatosan több erőforrást használ fel, mint amennyit a bolygó természetes úton képes megújítani, ez pedig egyre jelentősebb kockázatot rejt. A Lidl, felismerve a probléma súlyosságát, többek között célul tűzte ki, hogy a saját márkás termékekben felhasznált kritikus nyersanyagokat – például kakaó, tea, kávé, cellulóz, pálmaolaj, gyapot – tanúsítottan fenntartható forrásból szerezze be, érdemes tehát ilyen szempontból is megnézni a termékek csomagolását, ha például édességet vagy textilterméket vásárlunk.

Ha egy ruházati termék csomagolásán vagy címkéjén például „organic” GOTS jelölést látunk, az azt jelenti, hogy a textilterméknek legalább 95%-ban, míg a „made with organic” címkével ellátott terméknek legalább 70%-ban minősített biopamutot kell tartalmaznia, és a maradék is csak minősített organikus nyersanyagokból vagy újrahasznosított műszálból készülhet. A zöld békát ábrázoló Rainforest Alliance jelölés a csomagoláson pedig azt jelenti, hogy a nyersanyag (pl. kávé, kakaó, tea) termesztése megfelel a fenntartható mezőgazdasági gyakorlatok követelményeinek.

– Az új termékek bevezetése során különös figyelmet fordítunk a nyersanyagok tanúsítottságára, meglévő termékeink esetén pedig folyamatosan dolgozunk azon, hogy a nyersanyagok tanúsítottan fenntartható forrásból származzanak. Saját márkás zöld, fekete és rooibos tea termékeink 100%-a például tanítottan fenntartható forrásból származik, ami azt jelenti, hogy pl. Fairtrade vagy Rainforest Alliance vagy bio tanúsítással rendelkeznek – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

Élelmiszermentés közösen

Környezetvédelmi szempontból az egyik legnagyobb globális probléma az élelmiszer-pazarlás, ami az egész ellátási lánc során megjelenik.

A Lidl az optimális rendelési mennyiségek meghatározására törekszik vagy árcsökkentett értékesítési megoldásokat alkalmaz. 2023-ban országossá vált a diszkontlánc Mentsük meg! élelmiszermentő akciója, melynek keretében a külsőleg már nem tökéletes, de még ehető gyümölcsöket és zöldségeket, illetve az előző napi értékesítésből megmaradt, de még fogyasztható pékárukat egységcsomagban, kedvező áron kínálja vásárlóinak. A még emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszer-feleslegből a jogszabályi előírásoknak megfelelően rászorulóknak adományoz. 2021 óta pedig évről évre partnerszervezetei együttműködésével a nyári kitelepülésein megmaradt, emberi fogyasztásra alkalmas termékekkel is a hátrányos helyzetűeket segít.

Az operatív intézkedések mellett a Lidl az érzékenyítést is fontosnak tartja a téma kapcsán, ennek érdekében edukációs kampányokat is szervez, hogy ösztönözze vásárlóit a háztartási élelmiszer-pazarlás mérséklésre érdekében.

Az áruházlánc erőforrások védelme melletti elkötelezettségéről a fenntarthatóság oldalán is olvashatunk. (x)

Kapcsolódó cikkeink