Magazin: A legkeményebb piacon is viruló diszkontok
A legnagyobb kihívást jelentő európai élelmiszer-kereskedelmi piacok mindig is azok voltak, ahol két vezető kereskedelmi vállalat pusztán méretéből adódóan riválisai fölé magasodott. Napjainkban az effajta dominancia eltűnőben van, és e duók közül a legjobbak is piacrészt veszíthetnek a diszkontokkal szemben. Míg a vezető piaci szereplőknek a terjeszkedés a kannibalizáció és a keresleti oldal telítettsége okán egyre kevésbé térül meg, addig a diszkontok új üzletnyitásokkal és a vásárlók pénztárcájából való egyre nagyobb részesedéssel növekednek.
A vezető nemzeti szereplők, bár méretgazdaságosság terén előnyben vannak, az alacsony népsűrűség, a kis piacméret, más földrajzi adottságok és az esetleges protekcionizmus bonyolult és drága logisztikai infrastruktúra fenntartását tette szükségessé az adott országokban. A diszkontok pedig helyzeti előnyük ellenére állják velük a versenyt, amit a nemzetközi profit, a beszerzési volumenek kapcsán kapott kedvezmények és az alacsonyabb működési költségek támogatnak. Még legkisebb, sokszor tehetős, élelmiszerre keveset költő piacaikon is türelmesen, koncepciójukat a helyi vásárlói preferenciákhoz igazítva építgették ismertségüket, aminek gyümölcsét most learathatják.
A diszkontoknak hatalmában áll tehát a piacrombolás – különösen duális szerkezet esetén, ahol a nagy szereplők belekényelmesedtek a fennálló helyzetbe, és már a nyilvánvaló veszélyre sem képesek gyorsan reagálni.
Kapcsolódó cikkeink
Negyedik hónapja csökken a kiskereskedelmi forgalom Szlovéniában
Szlovéniában májusban is folytatódott a kiskereskedelmi forgalom csökkenése, mind havi,…
Tovább olvasom >Kantar: Franciaországban a diszkontok nőttek a leggyorsabban az első negyedévben
A Kantar friss adatai szerint a diszkont csatorna 2023 első…
Tovább olvasom >Először ér el kétszámjegyű piaci részesedést az Aldi az Egyesült Királyságban
Először mondhat magáénak kétszámjegyű piaci részesedést az Aldi az Egyesült…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >