A Lay’s perszonalizált üzenetet küld Messitől a rajongóknak

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2021. 03. 18. 11:03

A Lay’s világszerte összekapcsolja a futballrajongókat Lionel Messivel egy új mesterséges intelligenciával működő aktivitás révén. A koncepció a snackmárka globális UEFA Bajnokok Ligája kampányának része, amely a múlt hónapban debütált.

Lay's Messi üzenet

A Marketing Dive-von közölt részletek szerint már látogatható a Messi Messages weboldal, ahol egyéni videók készíthetők. A chatbot egyszerű kérdéseket tesz fel, a válaszok bekerülnek a Messi által elmondott videó üzenetbe, ami továbbküldhető a közösségi média csatornákon.

Úgy beszél, mintha látna és hallana

A Messi Messages weboldal technológiája manipulálja a sztár ajkainak mozgását, majd valós időben szinkronizálja a mozgásokat a hanggal, hogy úgy tűnjön, mintha Messi valóban a nézővel beszélne. A szintetikus videó szövegét a chatbot kérdéseire adott válaszok adják, amely a felhasználó nevét, egy barátja nevét, egy javasolt közös tevékenységet (például megnéznek egy mérkőzést) és az időpontot („ma este” vagy „holnap”) kérdezi. Miután a webhely másodpercek alatt létrehozta a videót, a felhasználóknak lehetőségük van letölteni az üzenetet és megosztani másokkal. Egy infomercial (információs spot) elmagyarázza a technológia működését, és megmutatja, hogy mondja  Messi több nyelven, hogy „hihetetlen”.

Először használják márka aktivációra

A Lay’s a Synthesia céggel – az AI (mesterséges intelligencia) és az arctérkép-készítés (facial –mapping) szakembereivel -, fejlesztette ki a funkciót, amely több ezer nevet képes feldolgozni, és akár 10 nyelven is elérhető. A közlemény szerint ez az első alkalom, hogy egy márka végfogyasztóknak szóló aktivációra használja ezt a technológiát.

Ez az aktiváció újabb jele annak is, hogy a márkák egyre mélyebbre ássák magukat a deepfakes (videómanipuláció) és a kapcsolódó technológiákban, hogy perszonalizálják és automatizálják marketing üzeneteiket. A videómanipuláció a meglévő felvételeket vagy arcokat módosítja, hogy úgy tűnjön, bizonyos dolgokat mondanak. A technológia több etikai kérdést vet fel, ennek ellenére egyre több reklámban alkalmazzák, mivel a világjárvány idején több új módszerrel kísérleteznek a hirdetők  és az ügynökségek.

Kapcsolódó cikkeink