A Lay’s perszonalizált üzenetet küld Messitől a rajongóknak
A Lay’s világszerte összekapcsolja a futballrajongókat Lionel Messivel egy új mesterséges intelligenciával működő aktivitás révén. A koncepció a snackmárka globális UEFA Bajnokok Ligája kampányának része, amely a múlt hónapban debütált.
A Marketing Dive-von közölt részletek szerint már látogatható a Messi Messages weboldal, ahol egyéni videók készíthetők. A chatbot egyszerű kérdéseket tesz fel, a válaszok bekerülnek a Messi által elmondott videó üzenetbe, ami továbbküldhető a közösségi média csatornákon.
Úgy beszél, mintha látna és hallana
A Messi Messages weboldal technológiája manipulálja a sztár ajkainak mozgását, majd valós időben szinkronizálja a mozgásokat a hanggal, hogy úgy tűnjön, mintha Messi valóban a nézővel beszélne. A szintetikus videó szövegét a chatbot kérdéseire adott válaszok adják, amely a felhasználó nevét, egy barátja nevét, egy javasolt közös tevékenységet (például megnéznek egy mérkőzést) és az időpontot („ma este” vagy „holnap”) kérdezi. Miután a webhely másodpercek alatt létrehozta a videót, a felhasználóknak lehetőségük van letölteni az üzenetet és megosztani másokkal. Egy infomercial (információs spot) elmagyarázza a technológia működését, és megmutatja, hogy mondja Messi több nyelven, hogy „hihetetlen”.
Először használják márka aktivációra
A Lay’s a Synthesia céggel – az AI (mesterséges intelligencia) és az arctérkép-készítés (facial –mapping) szakembereivel -, fejlesztette ki a funkciót, amely több ezer nevet képes feldolgozni, és akár 10 nyelven is elérhető. A közlemény szerint ez az első alkalom, hogy egy márka végfogyasztóknak szóló aktivációra használja ezt a technológiát.
Ez az aktiváció újabb jele annak is, hogy a márkák egyre mélyebbre ássák magukat a deepfakes (videómanipuláció) és a kapcsolódó technológiákban, hogy perszonalizálják és automatizálják marketing üzeneteiket. A videómanipuláció a meglévő felvételeket vagy arcokat módosítja, hogy úgy tűnjön, bizonyos dolgokat mondanak. A technológia több etikai kérdést vet fel, ennek ellenére egyre több reklámban alkalmazzák, mivel a világjárvány idején több új módszerrel kísérleteznek a hirdetők és az ügynökségek.
Kapcsolódó cikkeink
Business Days 2024 – összefoglaló videó és galéria
Szeptember 27-én zárta kapuját az FMCG Szabadegyetem a Trade Campuson,…
Tovább olvasom >Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccseinek helyszínein
A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra,…
Tovább olvasom >Világhírű rendező montázsfilmjével ünnepli 35. szülinapját a hazai McDonald’s
A hazai McDonald’s 35. születésnapi montázsfilmjét a mindenkori vendégek és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >