A labdarúgó Európa-bajnokság nem fogja megmenteni a német gazdaságot egy tanulmány szerint
– A 2006-os labdarúgó-világbajnokság tapasztalatai azt mutatják, hogy a nagy sportesemények nem jelentenek gazdasági tűzijátékot – mondta Michael Groemling, az IW kölni Német Gazdasági Intézet vezetője.
Németország iparra épülő gazdasága azóta küzd, hogy Oroszország 2022 februárjában katonai műveletekre szánta el magát Ukrajnával szemben, ami felhajtotta az energiaárakat, és már a negyedik egymást követő negyedévben produkál nullás vagy negatív növekedést, ami az egész eurózónára hatással van.
Fogyasztói költések
Sok fogyasztó valószínűleg arra használja majd a 2024-es EB-t, hogy új televíziót vásároljon, közös meccsnézésre hívjon másokat, vagy plusz egy sört igyon a meccsek nézése közben – mondta a szakember.
Ugyanakkor szerinte a fogyasztók más területeken spórolni fognak, aminek eredményeképpen a fogyasztói kiadások nem feltétlenül növekednek, csak eltolódnak. Groemling meglátása szerint az esemény kisebb gazdasági lökést adhat az EB-nek otthont adó tíz városnak, ez azonban az IW tanulmánya alapján nem eredményez magasabb bruttó hazai terméket az év végén.
A német GDP
Németország bruttó hazai terméke (GDP) 2023-ban 0,3%-kal zsugorodott, és ezzel a világ leggyengébben teljesítő nagy gazdasága lett. Idén szerény növekedés várható.
– Igaz, hogy egyes stadionokba még mindig áramlik majd némi pénz a korszerűsítési munkálatok révén, ám új utak vagy más infrastruktúra nem épül csakúgy, ahogy például a dél-afrikai világbajnokság esetében sem – mondta Groemling.
A televíziós közvetítési jogok eladásából származó bevétel szintén a svájci székhelyű UEFA labdarúgó-szövetséghez kerül.
A pszichológiai hatásokat ugyanakkor nem szabad alábecsülni – véli a szakember, aki felhívta a figyelmet arra, hogy egy nagyszabású sportesemény feldobhatja a hangulatot és javíthatja a házigazda ország imázsát.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Csökkenőben a pezsgőfogyasztás Németországban
Németországban az elmúlt tíz évben jelentősen visszaesett a pezsgőfogyasztás: 2023-ban…
Tovább olvasom >Online gyógyszertár indításán dolgozik a dm Németországban
A dm drogérialánc 2025-től saját online gyógyszertárral kezd Németországban recept…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >