A labdarúgó Európa-bajnokság nem fogja megmenteni a német gazdaságot egy tanulmány szerint
– A 2006-os labdarúgó-világbajnokság tapasztalatai azt mutatják, hogy a nagy sportesemények nem jelentenek gazdasági tűzijátékot – mondta Michael Groemling, az IW kölni Német Gazdasági Intézet vezetője.
Németország iparra épülő gazdasága azóta küzd, hogy Oroszország 2022 februárjában katonai műveletekre szánta el magát Ukrajnával szemben, ami felhajtotta az energiaárakat, és már a negyedik egymást követő negyedévben produkál nullás vagy negatív növekedést, ami az egész eurózónára hatással van.
Fogyasztói költések
Sok fogyasztó valószínűleg arra használja majd a 2024-es EB-t, hogy új televíziót vásároljon, közös meccsnézésre hívjon másokat, vagy plusz egy sört igyon a meccsek nézése közben – mondta a szakember.
Ugyanakkor szerinte a fogyasztók más területeken spórolni fognak, aminek eredményeképpen a fogyasztói kiadások nem feltétlenül növekednek, csak eltolódnak. Groemling meglátása szerint az esemény kisebb gazdasági lökést adhat az EB-nek otthont adó tíz városnak, ez azonban az IW tanulmánya alapján nem eredményez magasabb bruttó hazai terméket az év végén.
A német GDP
Németország bruttó hazai terméke (GDP) 2023-ban 0,3%-kal zsugorodott, és ezzel a világ leggyengébben teljesítő nagy gazdasága lett. Idén szerény növekedés várható.
– Igaz, hogy egyes stadionokba még mindig áramlik majd némi pénz a korszerűsítési munkálatok révén, ám új utak vagy más infrastruktúra nem épül csakúgy, ahogy például a dél-afrikai világbajnokság esetében sem – mondta Groemling.
A televíziós közvetítési jogok eladásából származó bevétel szintén a svájci székhelyű UEFA labdarúgó-szövetséghez kerül.
A pszichológiai hatásokat ugyanakkor nem szabad alábecsülni – véli a szakember, aki felhívta a figyelmet arra, hogy egy nagyszabású sportesemény feldobhatja a hangulatot és javíthatja a házigazda ország imázsát.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Banai Péter Benő: jövőre a magyar gazdaság 3 százalék fölött növekedhet
Jövőre a magyar gazdaság, a gazdasági semlegesség értékelvű politikájára támaszkodva…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >