A labdarúgó Európa-bajnokság nem fogja megmenteni a német gazdaságot egy tanulmány szerint
– A 2006-os labdarúgó-világbajnokság tapasztalatai azt mutatják, hogy a nagy sportesemények nem jelentenek gazdasági tűzijátékot – mondta Michael Groemling, az IW kölni Német Gazdasági Intézet vezetője.
Németország iparra épülő gazdasága azóta küzd, hogy Oroszország 2022 februárjában katonai műveletekre szánta el magát Ukrajnával szemben, ami felhajtotta az energiaárakat, és már a negyedik egymást követő negyedévben produkál nullás vagy negatív növekedést, ami az egész eurózónára hatással van.
Fogyasztói költések
Sok fogyasztó valószínűleg arra használja majd a 2024-es EB-t, hogy új televíziót vásároljon, közös meccsnézésre hívjon másokat, vagy plusz egy sört igyon a meccsek nézése közben – mondta a szakember.
Ugyanakkor szerinte a fogyasztók más területeken spórolni fognak, aminek eredményeképpen a fogyasztói kiadások nem feltétlenül növekednek, csak eltolódnak. Groemling meglátása szerint az esemény kisebb gazdasági lökést adhat az EB-nek otthont adó tíz városnak, ez azonban az IW tanulmánya alapján nem eredményez magasabb bruttó hazai terméket az év végén.
A német GDP
Németország bruttó hazai terméke (GDP) 2023-ban 0,3%-kal zsugorodott, és ezzel a világ leggyengébben teljesítő nagy gazdasága lett. Idén szerény növekedés várható.
– Igaz, hogy egyes stadionokba még mindig áramlik majd némi pénz a korszerűsítési munkálatok révén, ám új utak vagy más infrastruktúra nem épül csakúgy, ahogy például a dél-afrikai világbajnokság esetében sem – mondta Groemling.
A televíziós közvetítési jogok eladásából származó bevétel szintén a svájci székhelyű UEFA labdarúgó-szövetséghez kerül.
A pszichológiai hatásokat ugyanakkor nem szabad alábecsülni – véli a szakember, aki felhívta a figyelmet arra, hogy egy nagyszabású sportesemény feldobhatja a hangulatot és javíthatja a házigazda ország imázsát.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >Újrahasználható kozmetikai csomagolásokkal kísérletezik a Kneipp
A testápolási és wellness termékeket gyártó Kneipp 2025 júliusától kísérleti…
Tovább olvasom >Mintegy 500 termék árát csökkenti a Lidl Németországban
A Lidl bejelentette edditi történetének legnagyobb volumenű árcsökkentését: a diszkontlánc…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen…
Tovább olvasom >