A kultúrlények szeretik az ásványvizet
A magyar társadalom szinte minden rétege fogyaszt ásványvizet, a háztartások közel háromnegyede rendszerint ezzel oltja szomját – derült ki a GfK Hungária és a Szonda Ipsos közös Product Media Index (PMX) adatbázisából. Az ásványvízfogyasztók aránya még magasabb a korideálnak megfelelő „nyertes” életstílusú, „elit” kultúra iránt érdeklődő, önmagát megkülönböztetni vágyó és igényes vásárlók körében.A magyar lakosság körében az ásványvíz meglehetősen népszerű italnak bizonyul, hiszen a GfK Hungária és a Szonda Ipsos PMX adatbázisának 2006. II. és III. negyedéves adatai szerint a háztartások közel háromnegyede (70 százaléka) rendszeresen fogyasztja.
Szociodemográfiai jellemzőket vizsgálva jelentős eltéréseket nem tapasztalhatunk a fogyasztók neme, kora, lakhelye szerint, de talán nem meglepő a tény, hogy az iskolázottsági szinttel jellemzően összefüggő jövedelmi szint növekedésével nő a fogyasztók aránya is.
És hogy milyen érdeklődési körből kerülnek ki legnagyobb arányban az ásványvizet kedvelők és fogyasztók? Õk a „kultúrlények”, akik kedvelik a komolyzenét, a színházat, érdeklődnek a szépirodalom és képzőművészetek iránt, egyfajta „elit” kultúrát testesítenek meg. Körükben felülreprezentált társadalmi réteget képviselnek a nők, a 40-59 éves korosztály, a magas iskolai végzettséggel, (háztartási) jövedelemmel és státussal rendelkezők, a nagyvárosi lakosok.
A fogyasztási szokások alapján létrehozott típuscsoportok közül az ásványvízfogyasztók főként a „szuverén, költekező” (73 százalék), és a „konzervatív, minőségorientált” (72 százalék) csoportban találhatók meg. Az előbbiek nyitottak az újdonságokra, sőt keresik azokat, és örömmel nyugtázzák, ha olyan dolgokra tehetnek szert, amivel mások még nem rendelkeznek, tehát szeretik saját szuverén egyéniségüket, ízlésvilágukat megkülönböztetni a többiekétől. Ezzel szemben a második csoport tagjai számára elsőrendű fontossággal bír az, hogy vásárlásaik során minőségi, egészséges, lehetőleg magyar terméket vásároljanak; nagyon határozott elképzeléseik vannak a saját igényeikről.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >