A különadó ellenére is terjeszkedik a Tesco
A kereskedelmi különadó sem változtat a Tesco–Global Áruházak Zrt. hosszú távú fejlesztési stratégiáján – szögezte le a Figyelőnek adott interjúban Per Bank vezérigazgató, aki igazságtalannak tartja a rájuk rótt többletterhet. A Tesco vezére először a Figyelőnek adott interjút azt követően, hogy elfogadták a kereskedelmi különadóról szóló törvényt
Ez az adó nem igazságos és nem arányos – véli Per Bank. Ennek ellenére december 20-áig közel 12 milliárd forintot utaltak át a magyar költségvetésbe. A Tesco vezérigazgatója szerint az összeg különösen annak fényében súlyos, hogy a Tesco piaci részesedése 18 százalék, de az adó 46 százalékát ők fizetik. A 6 legnagyobb, nemzetközi tulajdonú kereskedelmi cég fizeti több mint 90 százalékát ennek az adónak, de a forgalmat tekintve 2., 3., és 5. piaci szereplő nem, vagy a méretéhez képest alig fizet valamennyit. „Ezért mondom, hogy nem igazságos és nem arányos. Mi csak azt szeretnénk, hogy igazságosan kezeljenek minket, úgy, mint a többi vállalatot. Mi magyar cégként tekintünk magunkra, és azt szeretnénk, hogy így is bánjanak velünk” – nyilatkozta a Figyelőnek.
Per Bank szerint a válságadó ellenére nem állnak le a beruházások, mivel hosszú távra terveznek. Jövőre több mint 30 üzletet nyit a Tesco, és folytatják a fejlesztéseket. „Nagy cég vagyunk, kitartunk a magyar piac mellett jóban-rosszban, és még több üzletet fogunk nyitni” – mondta el a vezérigazgató.
„Hozzánk mindenki jár, de a tipikus vásárlónk családos nő, gyerekkel; heti háromszor jön vásárolni, és havonta 14–19 ezer forintot költ” – mondta el a Figyelőnek Per Bank.
Elmondása szerint a magyar lánc eladása sohasem merült fel, nem akarnak kivonulni az országból. „Remek üzleteink vannak itthon is és a régió más országaiban – Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban, Törökországban – is. Itt vagyunk 16 éve, és itt is akarunk maradni, mert a Tesco az a lánc, amelyik fenntartja a piaci versenyt, alacsonyan tartja az árakat és így mindenki hozzá tud jutni jó minőségű termékekhez, olcsón” – nyilatkozta a Figyelőnek.
Habár azt Per Bank sem mondja, hogy külföldibefektető-ellenes a hozzáállás Magyarországon, véleménye szerint ez a törvény mindenképpen árt a nagy külföldi kiskereskedőknek.
A Tesco több mint 800 magyarországi beszállítóval dolgozik, a vezérigazgató szerint bár sokan megkérdőjelezik, mégis ők a legnagyobb támogatói a magyar termékeknek. „Nagyon jó kapcsolatban vagyunk a gyártókkal, termelőkkel, és további kis beszállítókat próbálunk megnyerni a különböző régiókban. A magyar termékek egy részét exportáljuk is külföldre, más Tesco-áruházakba, ennek értéke 2009-ben 21 milliárd forint volt” – közli a Figyelő interjúját a Privatbankar.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >