A külföldi webáruházak lassan leuralják a hazai piacot
Alacsony az exportáló magyar e-kereskedelmi vállalatok aránya, ha ez így folytatódik, több webshop is megszűnhet.

Nem éri meg kizárólag helyi lenni
A digitalizáció, az online marketing és a külföldi kapcsolatok területén jelentős lemaradás jellemzi a magyar gazdaságot a regionális versenytársakhoz képest. Egy friss felmérés rámutat, a hazai webshoptulajdonosok 69 százaléka veszélyben érzi magát a jelenlegi gazdasági helyzetben. Többen fontolgatják a bezárást, valamint nagyjából a felük gondolkodik új értékesítési csatornák bevezetésében, és a költségei racionalizálásában. Ugyan a magyar piac nem túl nagy, a válaszadók csupán 36 százalékának fordult meg a fejében a külföldi terjeszkedés lehetősége – írja a Haszon.hu.
Jelenleg a legismertebb webáruházak közül harmincból kilenc van magyar tulajdonban. Egyértelmű, hogy a külföldi webáruházak lassan leuralják a hazai piacot, ebben a helyzetben pedig üzletileg egyszerűen nem éri meg helyben maradni
– tájékoztatott közleményében Perényi András, a Webshippy társalapítója.
A külföldi piacra lépés halogatását a magyar cégek a félelemmel és a rossz adminisztrációs tapasztalattal magyarázzák. Továbbá a magyar kereskedők a marketing erejében sem hisznek és felesleges kiadásnak élik meg
– tette hozzá Füssi Gábor, az Everigo tulajdonosa.
Kapcsolódó cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Már a fiatalabb vásárlóknak is fontos az időablakos kiszállítás – a 30 felettiek esetén ez szinte alapelvárás
Az életkor előrehaladtával egyre fontosabbá válik a hazai online vásárlók…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >Auchan Placc újratöltve – friss kínálat és megfizethető árak az EFOTT-on!
Már harmadik éve nyitja meg kapuit az Auchan Placc az…
Tovább olvasom >