A külföldi webáruházak lassan leuralják a hazai piacot
Alacsony az exportáló magyar e-kereskedelmi vállalatok aránya, ha ez így folytatódik, több webshop is megszűnhet.

Nem éri meg kizárólag helyi lenni
A digitalizáció, az online marketing és a külföldi kapcsolatok területén jelentős lemaradás jellemzi a magyar gazdaságot a regionális versenytársakhoz képest. Egy friss felmérés rámutat, a hazai webshoptulajdonosok 69 százaléka veszélyben érzi magát a jelenlegi gazdasági helyzetben. Többen fontolgatják a bezárást, valamint nagyjából a felük gondolkodik új értékesítési csatornák bevezetésében, és a költségei racionalizálásában. Ugyan a magyar piac nem túl nagy, a válaszadók csupán 36 százalékának fordult meg a fejében a külföldi terjeszkedés lehetősége – írja a Haszon.hu.
Jelenleg a legismertebb webáruházak közül harmincból kilenc van magyar tulajdonban. Egyértelmű, hogy a külföldi webáruházak lassan leuralják a hazai piacot, ebben a helyzetben pedig üzletileg egyszerűen nem éri meg helyben maradni
– tájékoztatott közleményében Perényi András, a Webshippy társalapítója.
A külföldi piacra lépés halogatását a magyar cégek a félelemmel és a rossz adminisztrációs tapasztalattal magyarázzák. Továbbá a magyar kereskedők a marketing erejében sem hisznek és felesleges kiadásnak élik meg
– tette hozzá Füssi Gábor, az Everigo tulajdonosa.
Kapcsolódó cikkeink
Új funkciókkal egészül ki a Glovo alkalmazása
A felhasználóknak nyújtható még személyre szabottabb élmény érdekében teljesen átalakítja…
Tovább olvasom >Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Már a fiatalabb vásárlóknak is fontos az időablakos kiszállítás – a 30 felettiek esetén ez szinte alapelvárás
Az életkor előrehaladtával egyre fontosabbá válik a hazai online vásárlók…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >