A külföldi webáruházak lassan leuralják a hazai piacot

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 03. 10. 11:18

Alacsony az exportáló magyar e-kereskedelmi vállalatok aránya, ha ez így folytatódik, több webshop is megszűnhet. 

Nem éri meg kizárólag helyi lenni

A digitalizáció, az online marketing és a külföldi kapcsolatok területén jelentős lemaradás jellemzi a magyar gazdaságot a regionális versenytársakhoz képest. Egy friss felmérés rámutat, a hazai webshoptulajdonosok 69 százaléka veszélyben érzi magát a jelenlegi gazdasági helyzetben. Többen fontolgatják a bezárást, valamint nagyjából a felük gondolkodik új értékesítési csatornák bevezetésében, és a költségei racionalizálásában. Ugyan a magyar piac nem túl nagy, a válaszadók csupán 36 százalékának fordult meg a fejében a külföldi terjeszkedés lehetősége – írja a Haszon.hu.

Jelenleg a legismertebb webáruházak közül harmincból kilenc van magyar tulajdonban. Egyértelmű, hogy a külföldi webáruházak lassan leuralják a hazai piacot, ebben a helyzetben pedig üzletileg egyszerűen nem éri meg helyben maradni

– tájékoztatott közleményében Perényi András, a Webshippy társalapítója.

A külföldi piacra lépés halogatását a magyar cégek a félelemmel és a rossz adminisztrációs tapasztalattal magyarázzák. Továbbá a magyar kereskedők a marketing erejében sem hisznek és felesleges kiadásnak élik meg

– tette hozzá Füssi Gábor, az Everigo tulajdonosa.

Kapcsolódó cikkeink