A Kraft Heinz továbbra is érzi a fogyasztók költségtudatosságának hatását
A szószokat és leveseket gyártó amerikai Kraft Heinz továbbra is negatív tartományban van a volumenek tekintetében, mivel a pénzszűkében lévő fogyasztók olcsóbb lehetőségeket keresnek. A vállalatot az észak-amerikai foodservice csatorna gyengülése is sújtja.
A Heinz ketchupmárka tulajdonosának első negyedéves forgalma némiképp elmaradt a Wall Street-i becslésektől: a nettó árbevétel 1,2%-kal, 6,41 milliárd dollárra nőtt éves szinten, ami kissé alacsonyabb az elemzők által várt 6,43 milliárd dollárnál.
A volumen 3,2 százalékponttal csökkent a március 30-án zárult három hónapban, ami ugyanakkor javulás a 2023 negyedik negyedévében tapasztalt 4,4 százalékpontos visszaeséshez képest.
Februárban a Kraft Heinz azt közölte, hogy tevékenysége várhatóan 2024 második felében visszatér a cég történetében eddig megszokott szintre.
Elemzőknek Carlos Abrams-Rivera vezérigazgató ezt megerősítette újra, ám közölte azt is, hogy mint számos más vállalat, a Kraft Heinz is küzd továbbra is a rövid távú ingadozásokkal – a fogyasztók nehézségei, a tartós infláció, az out-of-home iparág gyengélkedése és az ellátási láncban rejlő növekvő kockázatok csak néhány azon témák közül, amelyeket az iparágnak jelenleg kezelnie szükséges.
Az amerikai foodservice csatorna különleges kihívást jelent a Kraft Heinz számára: az árérzékeny fogyasztók kevesebbet járnak étterembe, és Abrams-Rivera elismerte, hogy „az eredményeket befolyásolta az amerikai piacok gyengülése, különösen az éttermek esetében”.
Az első negyedévben a Kraft Heinz portfóliójában az árak 2,7 százalékponttal emelkedtek.
A Kraft Heinz első negyedéves jelentése szerint a nettó nyereség 3,9%-kal 804 millió dollárral csökkent az előző év azonos időszakához képest, míg a korrigált üzemi eredmény 1,7%-kal, 1,26 milliárd dollárral nőtt.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >Új stratégiával élesztené fel a növényi tej iránti keresletet az USA-ban az Oatly
Új lendületet adna az Oatly a növényi alapú tejek piacának…
Tovább olvasom >Mézes-gyümölcsös snackkel lép az amerikai piacra David Beckham
David Beckham, az egykori világhírű labdarúgó saját élelmiszermárkát vezet be…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >