A Kraft Heinz továbbra is érzi a fogyasztók költségtudatosságának hatását
A szószokat és leveseket gyártó amerikai Kraft Heinz továbbra is negatív tartományban van a volumenek tekintetében, mivel a pénzszűkében lévő fogyasztók olcsóbb lehetőségeket keresnek. A vállalatot az észak-amerikai foodservice csatorna gyengülése is sújtja.
A Heinz ketchupmárka tulajdonosának első negyedéves forgalma némiképp elmaradt a Wall Street-i becslésektől: a nettó árbevétel 1,2%-kal, 6,41 milliárd dollárra nőtt éves szinten, ami kissé alacsonyabb az elemzők által várt 6,43 milliárd dollárnál.
A volumen 3,2 százalékponttal csökkent a március 30-án zárult három hónapban, ami ugyanakkor javulás a 2023 negyedik negyedévében tapasztalt 4,4 százalékpontos visszaeséshez képest.
Februárban a Kraft Heinz azt közölte, hogy tevékenysége várhatóan 2024 második felében visszatér a cég történetében eddig megszokott szintre.
Elemzőknek Carlos Abrams-Rivera vezérigazgató ezt megerősítette újra, ám közölte azt is, hogy mint számos más vállalat, a Kraft Heinz is küzd továbbra is a rövid távú ingadozásokkal – a fogyasztók nehézségei, a tartós infláció, az out-of-home iparág gyengélkedése és az ellátási láncban rejlő növekvő kockázatok csak néhány azon témák közül, amelyeket az iparágnak jelenleg kezelnie szükséges.
Az amerikai foodservice csatorna különleges kihívást jelent a Kraft Heinz számára: az árérzékeny fogyasztók kevesebbet járnak étterembe, és Abrams-Rivera elismerte, hogy „az eredményeket befolyásolta az amerikai piacok gyengülése, különösen az éttermek esetében”.
Az első negyedévben a Kraft Heinz portfóliójában az árak 2,7 százalékponttal emelkedtek.
A Kraft Heinz első negyedéves jelentése szerint a nettó nyereség 3,9%-kal 804 millió dollárral csökkent az előző év azonos időszakához képest, míg a korrigált üzemi eredmény 1,7%-kal, 1,26 milliárd dollárral nőtt.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >1,2 milliárd dollárból épít új tejipari üzemet New York-ban a Chobani
Az amerikai görögjoghurt-óriás, a Chobani bejelentette, hogy 1,2 milliárd dollárt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >