A Kraft Heinz továbbra is érzi a fogyasztók költségtudatosságának hatását
A szószokat és leveseket gyártó amerikai Kraft Heinz továbbra is negatív tartományban van a volumenek tekintetében, mivel a pénzszűkében lévő fogyasztók olcsóbb lehetőségeket keresnek. A vállalatot az észak-amerikai foodservice csatorna gyengülése is sújtja.
A Heinz ketchupmárka tulajdonosának első negyedéves forgalma némiképp elmaradt a Wall Street-i becslésektől: a nettó árbevétel 1,2%-kal, 6,41 milliárd dollárra nőtt éves szinten, ami kissé alacsonyabb az elemzők által várt 6,43 milliárd dollárnál.
A volumen 3,2 százalékponttal csökkent a március 30-án zárult három hónapban, ami ugyanakkor javulás a 2023 negyedik negyedévében tapasztalt 4,4 százalékpontos visszaeséshez képest.
Februárban a Kraft Heinz azt közölte, hogy tevékenysége várhatóan 2024 második felében visszatér a cég történetében eddig megszokott szintre.
Elemzőknek Carlos Abrams-Rivera vezérigazgató ezt megerősítette újra, ám közölte azt is, hogy mint számos más vállalat, a Kraft Heinz is küzd továbbra is a rövid távú ingadozásokkal – a fogyasztók nehézségei, a tartós infláció, az out-of-home iparág gyengélkedése és az ellátási láncban rejlő növekvő kockázatok csak néhány azon témák közül, amelyeket az iparágnak jelenleg kezelnie szükséges.
Az amerikai foodservice csatorna különleges kihívást jelent a Kraft Heinz számára: az árérzékeny fogyasztók kevesebbet járnak étterembe, és Abrams-Rivera elismerte, hogy „az eredményeket befolyásolta az amerikai piacok gyengülése, különösen az éttermek esetében”.
Az első negyedévben a Kraft Heinz portfóliójában az árak 2,7 százalékponttal emelkedtek.
A Kraft Heinz első negyedéves jelentése szerint a nettó nyereség 3,9%-kal 804 millió dollárral csökkent az előző év azonos időszakához képest, míg a korrigált üzemi eredmény 1,7%-kal, 1,26 milliárd dollárral nőtt.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Bővíti a Walmart a munkavállalói kedvezmények körét
Bővül a Walmart munkavállalói kedvezményeinek köre, és az amerikai dolgozók…
Tovább olvasom >Fehérjedús italokkal és új ételekkel bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A menü egyszerűsítését követően a Starbucks új, prémium kávékra, nem…
Tovább olvasom >Amazon: 1000 amerikai városban elérhető a romlandó élelmiszerek aznapi házhoz szállítása
Több több mint 1000 amerikai városban és településen vált elérhetővé…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újra Platina-minősítést kapott a Metsä Board az EcoVadis-tól – a világ élmezőnyében a papír- és csomagolóiparban
A Metsä Board ismét elnyerte az EcoVadis Platina minősítést, amellyel…
Tovább olvasom >Új lendület az alapításokban, de a cégszámcsökkenés még nem állt meg
Új alapítási hullám érte el a cégvilágot júliusban, mégis tart…
Tovább olvasom >Új könnyítések a fenntarthatósági jelentésben
2025. július 11-én az Európai Bizottság elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi…
Tovább olvasom >