A Kraft Foods nyerte a Cadburyért folytatott harcot
A Cadbury elfogadta az amerikai édesipari óriás 18,9 milliárd dolláros vételi ajánlatát, annak ellenére, hogy heteken át harcolt a Kraft ellenséges felvásárlása ellen.
A 186 éves brit vállalat azután dobta be a törülközőt, hogy egy jelentős külföldi befektető is éreztette: elfogadna egy jobb ajánlatot az amerikai konszerntől. A döntéshez hozzájárult az is, hogy az előzetes hírekkel ellentétben a Hershey nem tett ajánlatot a Cadburyre. A Kraft a korábbi 770 helyett jelenleg 850 pennyt ígér egy Cadbury részvényért, ami még így is a független elemzők által becsült ár minimuma.
Bár az igazgatótanács döntése nem kötelező erejű, nem valószínű, hogy a részvényesek ellenállnának, miután a menedzsment megadta magát. Ezzel a Cadbury is csatlakozik ahhoz a mintegy 50 vállalathoz, amelyik elveszítette függetlenségét. Ma már külföldi tulajdonban van a BAA, a Boots, a Cazenove, a Corus, az ICI, a Jaguar Land Rover, a P&O, a Pilkington és a Scottish Power.
A Kraft annak ellenére győzött, hogy a Cadbury kezdettől erőteljesen ellenállt a felvásárlási kísérletnek és jelezte, hogy önállóan kíván érvényesülni. A nagy hagyományokkal rendelkező brit vállalat állásfoglalása a politika támogatását is elnyerte: Lord Mandelson gazdasági miniszter is leszögezte, hogy a Kraft erős ellenállásba ütközik, ha azt hiszi, hogy gyorsan pénzt csinálhat a brit vállalatból. Mandelson megjegyzése állítólag megrendítette a Kraft vezetőjét, Irene Rosenfeld azonban ezt követően találkozott a Cadbury befektetőivel, és úgy döntött, hogy érdemes magasabb ajánlatot tenni, továbbá a politikai kockázat vállalható.
A Kraft vásárlási szándékát a szakszervezetek is ellenezték, szerintük az amerikai cég tulajdonszerzésével 30 ezer állás kerülhet veszélybe, mivel a cég ismert agresszív költséghatékonysági intézkedéseiről – írja a Guardian nyomán a Világgazdaság Online.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >