A közutakról vonatra és hajóra vált az Amazon Európában
Egyre inkább előtérbe kerül az Amazonnál a vasúti és tengeri áruszállítás Európában, amelynek aránya idén az e-kereskedelmi vállalat szállítási portfoliójában 50 százalékkal nőtt. A vállalat szerint a vasúti és a rövid tengeri útvonalak nemcsak környezetbarátabbak, de gyakran hatékonyabbak és gyorsabbak is.
Az Amazon egyre gyakrabban választja a vonatokat vagy a hajókat kontinensünkön a közutak helyett. A vállalat olyan európai fuvarozókkal működik együtt, mint a Cargo Beamer, a Viia, a Mercitalia Group, a Grimaldi, a Stena Line és a DFDS annak érdekében, hogy a termékek több mint 100 vasúti útvonalon és több mint 300 tengeri útvonalon jussanak el a vásárlókhoz, amivel a szén-dioxid-kibocsátást a cég közel felére csökkenti.
Az Amazon szerint több előnye is van az intézkedésnek: „Európa egyedülálló földrajzi adottságai és infrastruktúrája miatt a vasúti és tengeri útvonalak gyakran hatékonyabb és akár gyorsabb áruszállítási módot jelentenek”.
Az Amazon ugyanakkor kiemeli, hogy a platformon történő eladások mintegy 60%-a harmadik fél kereskedők által történik. Az online piactér folyamatosan dolgozik a készletek optimalizálásán a kontinensen lévő raktáraiban, beleértve a Fulfillment by Amazon (FBA) szolgáltatást használó partnerek raktárait is.
Klímavédelmi vállalásával az Amazon célja, hogy 2040-re – a párizsi klímamegállapodásban rögzítettnél 10 évvel hamarabb – elérje a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást. Ennek érdekében a vállalat igyekszik működésének különböző aspektusait fenntarthatóbbá tenni, gyakran az értékláncban együttműködő partnereivel társulva.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar szakember az idei ICCO Global Awards zsűrijében
Szabó Judit, a hazai McDonald’s vállalati kommunikációs és fenntarthatósági vezetője…
Tovább olvasom >Képzők képzése: a Soproni Egyetemen indult el a földmegfigyelés új korszaka
Az Európai Űrügynökség (ESA) támogatásával zajló egyedülálló program kezdődött meg…
Tovább olvasom >Hamarosan Magyarországon is elérhető lesz a MediaMarkt piactere
A MediaMarkt online piacterének forgalma 90%-kal nőtt az előző év…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Keurig Dr Pepper a holland JDE Peet’s új tulajdonosa
Az amerikai italóriás, a Keurig Dr Pepper kész a Nestlé…
Tovább olvasom >Csomagautomatákat telepít a Kaufland 40 németországi üzletében
Újabb lépést tett a vásárlói élmény javításában a német Kaufland:…
Tovább olvasom >Eladhatja a Coca-Cola a Costa Coffee-t
A Coca-Cola amerikai üdítőital-óriás fontolóra veszi a brit Costa Coffee…
Tovább olvasom >