A közutakról vonatra és hajóra vált az Amazon Európában
Egyre inkább előtérbe kerül az Amazonnál a vasúti és tengeri áruszállítás Európában, amelynek aránya idén az e-kereskedelmi vállalat szállítási portfoliójában 50 százalékkal nőtt. A vállalat szerint a vasúti és a rövid tengeri útvonalak nemcsak környezetbarátabbak, de gyakran hatékonyabbak és gyorsabbak is.
Az Amazon egyre gyakrabban választja a vonatokat vagy a hajókat kontinensünkön a közutak helyett. A vállalat olyan európai fuvarozókkal működik együtt, mint a Cargo Beamer, a Viia, a Mercitalia Group, a Grimaldi, a Stena Line és a DFDS annak érdekében, hogy a termékek több mint 100 vasúti útvonalon és több mint 300 tengeri útvonalon jussanak el a vásárlókhoz, amivel a szén-dioxid-kibocsátást a cég közel felére csökkenti.
Az Amazon szerint több előnye is van az intézkedésnek: „Európa egyedülálló földrajzi adottságai és infrastruktúrája miatt a vasúti és tengeri útvonalak gyakran hatékonyabb és akár gyorsabb áruszállítási módot jelentenek”.
Az Amazon ugyanakkor kiemeli, hogy a platformon történő eladások mintegy 60%-a harmadik fél kereskedők által történik. Az online piactér folyamatosan dolgozik a készletek optimalizálásán a kontinensen lévő raktáraiban, beleértve a Fulfillment by Amazon (FBA) szolgáltatást használó partnerek raktárait is.
Klímavédelmi vállalásával az Amazon célja, hogy 2040-re – a párizsi klímamegállapodásban rögzítettnél 10 évvel hamarabb – elérje a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást. Ennek érdekében a vállalat igyekszik működésének különböző aspektusait fenntarthatóbbá tenni, gyakran az értékláncban együttműködő partnereivel társulva.
Kapcsolódó cikkeink
Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >