A közepes méretű médiacégek rosszul járhatnak az egykulcsos reklámadóval

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 02. 05. 11:30

Az RTL terhét negyedeli, a TV2-ét felezi egy öt százalékos általános reklámadó, miközben a költségvetés bevételei enyhén csökkennek – számolta ki a Világgazdaság Online. A kisebb kiadóvállalatok azonban így nem mentesülnek a fizetési teher alól, de sokkal többe kerül majd az új adó a közepesen nagy médiacégeknek.

reklam

Az RTL, a TV2 és a SANOMA kivételével mindenki rosszabbul jár a médiapiacon az új, egykulcsos reklámadóval, amennyiben annak mértéke valóban 5 százalékos lesz. A most érvényes sávos rendszernél az egybeszámítások miatt érdekes a médiacégek bevételeinek összeszámítása, ám ez alapján is csak három konglomerátum esett a nagyobb kulcs alá: legfőképpen az RTL, és kisebb mértékben a TV2, illetve a Sanoma.

A Világgazdaság Online számításai szerint (amelyben nincs benne a közmédia reklámadó fizetési kötelezettsége) a piaci médiacégektől összesen 7,5 milliárd forintra számíthatott volna 2013-as bevételek alapján a kormány. Az új adó 4,6 milliárd forintot hoz, ám ennek többségét már a közepes és kisebb médiavállalkozások fizetik meg. (vg.hu)

Kapcsolódó cikkeink