A közelségre és fenntarthatóságra fókuszáló új üzleti modellt vezet be a Crai
Az olasz Crai élelmiszer-kiskereskedelmi lánc új üzleti modellt vezetett be, amely a közelségre, a helyi beszerzésre és a társadalmi felelősségvállalásra épít, a fenntarthatóságot és a közösségi kapcsolatokat hangsúlyozva.
A vezérigazgató, Giangiacomo Ibba szerint a fogyasztók számára egyre értékesebb az idő és az ezzel való spórolást megkönnyítendő a Crainál a jövőben a kis, lakóhelyhez közeli boltformátumra kíván összpontosítani – számolt be az ESM a Corriere della Sera tudósítására hivatkozva. A lépés egyben az Olaszországban nagyszámú kisebb – sokszor 3000 főnél is kevesebb lelket számláló – település lakosságát is szolgálja. A decentralizált modell lehetővé teszi, hogy a vállalat alapvető termékeket és szolgáltatásokat nyújtson e közösségek számára, csökkentve a hosszú utazások szükségességét, így támogatva a zöld mobilitást.
A Crai első fenntarthatósági jelentésének prezentálásakor fenntarthatósági céljai között említette az élelmiszer-pazarlás csökkentését, a beszerzésben a helyi termékekre fókuszálást, valamint a környezetbarát csomagolás használatát. A vállalat jótékonysági szervezetekkel is együttműködik az élelmiszer-adományozás terén.
A kereskedő jelenleg Budapestet és Pozsonyt vizsgálja piaci szempontból, ahol ideiglenes üzletekben mutatná be az olasz élelmiszereket és szabadidős termékeket.
2023-ban a Crai 3 milliárd eurós bevételt ért el, melyet 2027-re 4 milliárdra tervez növelni.
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Lehet fenntartható a reklámdekoráció?
Évente mintegy 450 tonnányi olyan reklámdekorációt használunk fel Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >