A közelségre és fenntarthatóságra fókuszáló új üzleti modellt vezet be a Crai
Az olasz Crai élelmiszer-kiskereskedelmi lánc új üzleti modellt vezetett be, amely a közelségre, a helyi beszerzésre és a társadalmi felelősségvállalásra épít, a fenntarthatóságot és a közösségi kapcsolatokat hangsúlyozva.
A vezérigazgató, Giangiacomo Ibba szerint a fogyasztók számára egyre értékesebb az idő és az ezzel való spórolást megkönnyítendő a Crainál a jövőben a kis, lakóhelyhez közeli boltformátumra kíván összpontosítani – számolt be az ESM a Corriere della Sera tudósítására hivatkozva. A lépés egyben az Olaszországban nagyszámú kisebb – sokszor 3000 főnél is kevesebb lelket számláló – település lakosságát is szolgálja. A decentralizált modell lehetővé teszi, hogy a vállalat alapvető termékeket és szolgáltatásokat nyújtson e közösségek számára, csökkentve a hosszú utazások szükségességét, így támogatva a zöld mobilitást.
A Crai első fenntarthatósági jelentésének prezentálásakor fenntarthatósági céljai között említette az élelmiszer-pazarlás csökkentését, a beszerzésben a helyi termékekre fókuszálást, valamint a környezetbarát csomagolás használatát. A vállalat jótékonysági szervezetekkel is együttműködik az élelmiszer-adományozás terén.
A kereskedő jelenleg Budapestet és Pozsonyt vizsgálja piaci szempontból, ahol ideiglenes üzletekben mutatná be az olasz élelmiszereket és szabadidős termékeket.
2023-ban a Crai 3 milliárd eurós bevételt ért el, melyet 2027-re 4 milliárdra tervez növelni.
Kapcsolódó cikkeink
Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >