A közelségre és fenntarthatóságra fókuszáló új üzleti modellt vezet be a Crai
Az olasz Crai élelmiszer-kiskereskedelmi lánc új üzleti modellt vezetett be, amely a közelségre, a helyi beszerzésre és a társadalmi felelősségvállalásra épít, a fenntarthatóságot és a közösségi kapcsolatokat hangsúlyozva.
A vezérigazgató, Giangiacomo Ibba szerint a fogyasztók számára egyre értékesebb az idő és az ezzel való spórolást megkönnyítendő a Crainál a jövőben a kis, lakóhelyhez közeli boltformátumra kíván összpontosítani – számolt be az ESM a Corriere della Sera tudósítására hivatkozva. A lépés egyben az Olaszországban nagyszámú kisebb – sokszor 3000 főnél is kevesebb lelket számláló – település lakosságát is szolgálja. A decentralizált modell lehetővé teszi, hogy a vállalat alapvető termékeket és szolgáltatásokat nyújtson e közösségek számára, csökkentve a hosszú utazások szükségességét, így támogatva a zöld mobilitást.
A Crai első fenntarthatósági jelentésének prezentálásakor fenntarthatósági céljai között említette az élelmiszer-pazarlás csökkentését, a beszerzésben a helyi termékekre fókuszálást, valamint a környezetbarát csomagolás használatát. A vállalat jótékonysági szervezetekkel is együttműködik az élelmiszer-adományozás terén.
A kereskedő jelenleg Budapestet és Pozsonyt vizsgálja piaci szempontból, ahol ideiglenes üzletekben mutatná be az olasz élelmiszereket és szabadidős termékeket.
2023-ban a Crai 3 milliárd eurós bevételt ért el, melyet 2027-re 4 milliárdra tervez növelni.
Kapcsolódó cikkeink
A legnagyobb értékeinket pazaroljuk el – a Lidl így tesz ellene
Az idei Global Risk Report alapján 2035-re a negyedik legnagyobb…
Tovább olvasom >Az idén kulcstrend lesz az AI és a fenntarthatóság
2025 izgalmas évnek ígérkezik, már ami a fogyasztói trendeket illeti.…
Tovább olvasom >Fenntarthatóan a földtől az asztalig
Nem kisebb vállalást tett globálisan a Nestlé 2025-re, minthogy alapvető…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >