A közeli jövő bevásárlóközpontja
A Westfield nemzetközi bevásárlóközpont-csoport Destination 2028 címmel bemutatta a jövő áruházáról szóló elképzelését. A vízió 2028-ra a bevásárlóközpontot mikrovárosként jeleníti meg, mely nem csupán vásárlási lehetőséget biztosít, de egyéb szolgáltatásokkal és összetevőkkel egyfajta közösségi térként is funkcionál majd. A Westfield által megálmodott koncepcióban az ember és természet kapcsolata dominál. A kertekkel, vízi folyosókkal gazdagított belső térben az üzleteken kívül különféle wellnessrészlegek is helyet kapnak, a mellékhelyiségekben pedig lehetőség lesz olyan diagnosztikai elemzésekre is, mint a hidratáció vagy a vitaminszint.
Az elképzelést azon előzetes felmérésekre alapozva fejlesztették, melyekben a fogyasztók növekvő egészségtudatosságáról kaptak visszajelzést. Az eredmények összhangban vannak az Innovation Group 2017-es, Transcendent Retail c. jelentésével, melyben az amerikai millenniálok korosztályának 49%-a nyilatkozott úgy, hogy érdekelnék az üzletekben nyújtott egyéb közösségi és wellness szolgáltatások is, a megkérdezettek több mint fele pedig azt mondta, nagyobb valószínűséggel látogatna el olyan bevásárlóközpontba, ahol lehetőség van sport- és spaszolgáltatásokat is igénybe venni.
A környezeti innovációk mellett a jövő bevásárlóközpontjában természetesen jelen lesznek a technológiai újdonságok is, mint például a retinaszkenner, melynek segítségével az üzletek információt kapnak a fogyasztók korábbi vásárlásairól és bevásárlólistáiról. A mesterséges intelligenciára épülő megoldások személyre szabott ajánlatokkal gyorsítják fel a vásárlással töltött időt az áruk megtalálásától a leggyorsabb fizetési lehetőségekig. //
Kapcsolódó cikkeink
A Diageo volt a főtámogatója a Young Cannes Lions nemzetközi kreatív verseny hazai fordulójának
Idén is a Diageo volt a főtámogatója a Young Cannes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia a borászatban: az új technológia megváltoztatja a borkészítés módját
A mesterséges intelligencia forradalmasítja az amerikai borászatot, lehetővé téve a…
Tovább olvasom >Vegyes használatú ingatlant fejlesztett az Aldi Süd Németországban
Vegyes használatú ingatlant fejlesztett az Aldi Süd a Karlsruhe közelében…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyarországon évente mintegy kétmillió tonna élelmiszer-hulladék keletkezik
Az indokolatlan fogyasztás környezeti veszélyeire és a hulladékok újrahasznosításának fontosságára…
Tovább olvasom >„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Több mint 200 üzlettel bővül a Rossmann
Üzlethálózatának bővítésére és modernizálására több száz millió eurót fordít az…
Tovább olvasom >