A közeli jövő bevásárlóközpontja
A Westfield nemzetközi bevásárlóközpont-csoport Destination 2028 címmel bemutatta a jövő áruházáról szóló elképzelését. A vízió 2028-ra a bevásárlóközpontot mikrovárosként jeleníti meg, mely nem csupán vásárlási lehetőséget biztosít, de egyéb szolgáltatásokkal és összetevőkkel egyfajta közösségi térként is funkcionál majd. A Westfield által megálmodott koncepcióban az ember és természet kapcsolata dominál. A kertekkel, vízi folyosókkal gazdagított belső térben az üzleteken kívül különféle wellnessrészlegek is helyet kapnak, a mellékhelyiségekben pedig lehetőség lesz olyan diagnosztikai elemzésekre is, mint a hidratáció vagy a vitaminszint.
Az elképzelést azon előzetes felmérésekre alapozva fejlesztették, melyekben a fogyasztók növekvő egészségtudatosságáról kaptak visszajelzést. Az eredmények összhangban vannak az Innovation Group 2017-es, Transcendent Retail c. jelentésével, melyben az amerikai millenniálok korosztályának 49%-a nyilatkozott úgy, hogy érdekelnék az üzletekben nyújtott egyéb közösségi és wellness szolgáltatások is, a megkérdezettek több mint fele pedig azt mondta, nagyobb valószínűséggel látogatna el olyan bevásárlóközpontba, ahol lehetőség van sport- és spaszolgáltatásokat is igénybe venni.
A környezeti innovációk mellett a jövő bevásárlóközpontjában természetesen jelen lesznek a technológiai újdonságok is, mint például a retinaszkenner, melynek segítségével az üzletek információt kapnak a fogyasztók korábbi vásárlásairól és bevásárlólistáiról. A mesterséges intelligenciára épülő megoldások személyre szabott ajánlatokkal gyorsítják fel a vásárlással töltött időt az áruk megtalálásától a leggyorsabb fizetési lehetőségekig. //
Kapcsolódó cikkeink
Kulcsfontosságú a digitalizációban rejlő lehetőségek kiaknázása
Fontos, hogy az agráriumban minél többen kihasználják a digitális technológia…
Tovább olvasom >Egyszerre rajongunk a mesterséges intelligenciáért és tartunk tőle
Az Ipsos 2024 júniusában megjelent, 32 ország bevonásával és közel…
Tovább olvasom >Magyar befektető adott el bevásárlóközpontot Spanyolországban
Sikeresen értékesítette a magyar tulajdonú GESTOR REAL ESTATE a spanyolországi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >