A közeli jövő bevásárlóközpontja
A Westfield nemzetközi bevásárlóközpont-csoport Destination 2028 címmel bemutatta a jövő áruházáról szóló elképzelését. A vízió 2028-ra a bevásárlóközpontot mikrovárosként jeleníti meg, mely nem csupán vásárlási lehetőséget biztosít, de egyéb szolgáltatásokkal és összetevőkkel egyfajta közösségi térként is funkcionál majd. A Westfield által megálmodott koncepcióban az ember és természet kapcsolata dominál. A kertekkel, vízi folyosókkal gazdagított belső térben az üzleteken kívül különféle wellnessrészlegek is helyet kapnak, a mellékhelyiségekben pedig lehetőség lesz olyan diagnosztikai elemzésekre is, mint a hidratáció vagy a vitaminszint.
Az elképzelést azon előzetes felmérésekre alapozva fejlesztették, melyekben a fogyasztók növekvő egészségtudatosságáról kaptak visszajelzést. Az eredmények összhangban vannak az Innovation Group 2017-es, Transcendent Retail c. jelentésével, melyben az amerikai millenniálok korosztályának 49%-a nyilatkozott úgy, hogy érdekelnék az üzletekben nyújtott egyéb közösségi és wellness szolgáltatások is, a megkérdezettek több mint fele pedig azt mondta, nagyobb valószínűséggel látogatna el olyan bevásárlóközpontba, ahol lehetőség van sport- és spaszolgáltatásokat is igénybe venni.
A környezeti innovációk mellett a jövő bevásárlóközpontjában természetesen jelen lesznek a technológiai újdonságok is, mint például a retinaszkenner, melynek segítségével az üzletek információt kapnak a fogyasztók korábbi vásárlásairól és bevásárlólistáiról. A mesterséges intelligenciára épülő megoldások személyre szabott ajánlatokkal gyorsítják fel a vásárlással töltött időt az áruk megtalálásától a leggyorsabb fizetési lehetőségekig. //
Kapcsolódó cikkeink
Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >