A Kovászna megyei fogyasztóvédelem visszakozott a székely ízek miatt kiszabott bírság ügyében
A székelyföldi Kovászna megyei fogyasztóvédelem visszakozott a székely ízek termékfelirat miatt kiszabott bírság ügyében, az intézmény vezetői elismerték, hogy elsősorban a lejárt szavatosságú termékek miatt kell büntetniük – írta kedden a Háromszék című napilap.
A sepsiszentgyörgyi újság szerint sokan felháborodtak azt követően, hogy Mircea Diacon, a megyei fogyasztóvédelmi hivatal vezetője kifogásolta a „székely ízek” feliratú termékeket. Diacon most úgy nyilatkozott, hogy nem a felirat, hanem a lejárt szavatosság miatt bírságoltak, de továbbra is úgy véli: nem tudható, milyen a „székely íz”, hiszen az ételek édesek, savanyúak vagy keserűek lehetnek. Elismerte, hogy nincs olyan törvény vagy szabályozás, amely tiltaná a székely ízeket, de leszögezte, a termékeket kísérő címkék tartalmáról pontos és jól meghatározott rendelkezések vannak, a reklámnak pedig máshol kell megjelennie.
A Háromszék szerint a kovásznai igazgató felettese, a brassói székhelyű regionális fogyasztóvédelmi felügyelőséget irányító Sorin Susanu – aki ellen a Csíkszeredában megszervezett hagyományos termékvásáron kirótt büntetések miatt két évvel ezelőtt már az országos diszkriminációellenes tanács is vizsgálatot indított – óvatosabban fogalmazott. Kijelentette: a maga részéről nem lát semmi kifogásolnivalót a székely ízek elnevezésben, csak azzal nem ért egyet, hogy lejárt vagy egészségre káros élelmiszert forgalmazzanak. Hozzátette: korábban valahol már árultak „erdélyi ízű” élelmet is, és kaptak olyan lakossági panaszt, hogy nem tudják értelmezni a jelentését, de úgy véli, hogy ez nem befolyásolja a minőséget.
Pénteken számolt be a Krónika című napilap arról, hogy árucímkéinek kicserélésére kötelezett a román fogyasztóvédelmi hivatal egy hentesárut forgalmazó céget, amely a címkékre azt is ráírta, hogy „székely ízek”. Diacon korábban kifejtette: „manapság egyre képtelenebb helyeken használják a székely megnevezést, lehet, hogy majd megjelenik a székely WC, vagy székely temető is”.
A Kovászna megyei kereskedelmi kamara kiállt a termelők mellett, és állásfoglalásában kifejtette: minden kereskedőnek érdeke, hogy megtalálja az általa forgalmazott termék értékesítési módját, és ahogy egyesek a „román ízek” felirattal teszik ezt, ugyanúgy a székelyföldi lakosok is büszkék lehetnek a hamisítatlan székely ízekre. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Európai Kereskedelem Napja: átalakul a szektor
Huszadik alkalommal rendezték meg az Európai Kereskedelem Napját, amelyen a…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >Gerlaki Bence: a kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését
A kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését, de…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >