A koronavírus az italfogyasztói szokásokat is megváltoztatta
Amint a koronavírus világméretű járvánnyá nőtte ki magát, szinte alig marad olyan ágazat, amelyre ne lett volna érzékelhető hatással. A több hónapos korlátozások után az üzletekbe visszatérő fogyasztók már nem ugyan azokat az élelmiszereket keresik, mint korábban. Az egészség és a tudatosság szerepe felértékelődött, és ez az italok piacán is megfigyelhetővé vált – írja az agrarszektor.hu.
Az élelmiszerek és italok kereslete a vírus hatására csökkenés helyett inkább átalakult, a bárok és az éttermek bezárása pedig hozzászoktatta a fogyasztókat a házhozszállításhoz. Mindennek köszönhetően új élményekkel gazdagodhattak és új termékeket ismerhettek meg, olvasható a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) oldalán.
A kijárási korlátozások hatására számos fogyasztó igyekezett csökkenteni alkohol fogyasztását. Globálisan minden harmadik (kb. 14 millió) ember megpróbálta csökkenteni vagy végleg abbahagyni az alkoholfogyasztást a karantén időszak alatt. Közel 6%-uk sikerrel járt, míg 18%-uk a csökkentés helyett növelte fogyasztását. Annak ellenére, hogy a kézműves alkohol-tartalmú és mentes italok piaca viszonylag szűk, az igény az elmúlt időben jelentősen emelkedett irántuk. A prémium termékek felé fordulás főként azokra a fogyasztókra jellemző, akik anyagi veszteség nélkül átvészelték a vírus helyzetet és a bárokban, éttermekben elköltött jövedelmüket ezen termékek vásárlására fordították.
A koronavírus hatására a fogyasztók átértékelték saját és szeretteik egészségének fontosságát. Ennek hatására megnövekedett a vitamintartalommal rendelkező, természetes összetevőkből álló gyümölcslevek iránti igény. Az FMCG Gurus idén májusban 18 ország 23 ezer fogyasztója körében végzett felmérése alapján 10 válaszadóból 8 tervezte, hogy egészségesebben fog táplálkozni a koronavírusnak köszönhetően. 80%-uk szerint a C-vitamin kulcsfontosságú az erős immunrendszer szempontjából, míg további 57%-uk pedig szeretné a cukorfogyasztását csökkenteni.
Mindemellett a környezeti aggodalmak is kezdenek egyre inkább beszivárogni a fogyasztók italokkal kapcsolatos vásárlási döntéseibe – különösen jellemző ez a fiatalabb generációk esetében. A 100%-ban újrahasznosítható ital csomagolások alkalmazása, valamint az előállító ökológiai lábnyomának tudatos csökkentése ideális válaszok erre a fogyasztói igényre.
Annak ellenére, hogy a koronavírus hatására kialakult helyzet nem éppen ideális az italgyártóknak, a megváltozott körülmények számos új lehetőséggel kecsegtetnek a változásra nyitott előállítók számára. A kiváló minőségű, fenntartható, egészséges és természetes italok közvetlen beszerzése, illetve azok éttermekben, bárokban történő elérhetőségének fokozása segíthet a márkák frissítésében és piaci sikerének fokozásában. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A fajtatisztaság és termésbiztonság érdekében növelni kellene a fémzárolt kalászos vetőmagok arányát
Első számú szántóföldi növénnyé lépett elő a kukorica termesztésének nehézségei…
Tovább olvasom >Hogyan előzhető meg a gabonafélék toxinszennyeződése?
Bár a kalászosok aratása már a nyakunkon van, még nem késő védekezni a…
Tovább olvasom >Elindult Németország legnagyobb kutatása a vegetarianizmusról és a vegán táplálkozásról
A növényi alapú táplálkozás világszerte egyre népszerűbb: egyre többen hagyják…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >