A koronavírus az italfogyasztói szokásokat is megváltoztatta
Amint a koronavírus világméretű járvánnyá nőtte ki magát, szinte alig marad olyan ágazat, amelyre ne lett volna érzékelhető hatással. A több hónapos korlátozások után az üzletekbe visszatérő fogyasztók már nem ugyan azokat az élelmiszereket keresik, mint korábban. Az egészség és a tudatosság szerepe felértékelődött, és ez az italok piacán is megfigyelhetővé vált – írja az agrarszektor.hu.
Az élelmiszerek és italok kereslete a vírus hatására csökkenés helyett inkább átalakult, a bárok és az éttermek bezárása pedig hozzászoktatta a fogyasztókat a házhozszállításhoz. Mindennek köszönhetően új élményekkel gazdagodhattak és új termékeket ismerhettek meg, olvasható a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) oldalán.
A kijárási korlátozások hatására számos fogyasztó igyekezett csökkenteni alkohol fogyasztását. Globálisan minden harmadik (kb. 14 millió) ember megpróbálta csökkenteni vagy végleg abbahagyni az alkoholfogyasztást a karantén időszak alatt. Közel 6%-uk sikerrel járt, míg 18%-uk a csökkentés helyett növelte fogyasztását. Annak ellenére, hogy a kézműves alkohol-tartalmú és mentes italok piaca viszonylag szűk, az igény az elmúlt időben jelentősen emelkedett irántuk. A prémium termékek felé fordulás főként azokra a fogyasztókra jellemző, akik anyagi veszteség nélkül átvészelték a vírus helyzetet és a bárokban, éttermekben elköltött jövedelmüket ezen termékek vásárlására fordították.
A koronavírus hatására a fogyasztók átértékelték saját és szeretteik egészségének fontosságát. Ennek hatására megnövekedett a vitamintartalommal rendelkező, természetes összetevőkből álló gyümölcslevek iránti igény. Az FMCG Gurus idén májusban 18 ország 23 ezer fogyasztója körében végzett felmérése alapján 10 válaszadóból 8 tervezte, hogy egészségesebben fog táplálkozni a koronavírusnak köszönhetően. 80%-uk szerint a C-vitamin kulcsfontosságú az erős immunrendszer szempontjából, míg további 57%-uk pedig szeretné a cukorfogyasztását csökkenteni.
Mindemellett a környezeti aggodalmak is kezdenek egyre inkább beszivárogni a fogyasztók italokkal kapcsolatos vásárlási döntéseibe – különösen jellemző ez a fiatalabb generációk esetében. A 100%-ban újrahasznosítható ital csomagolások alkalmazása, valamint az előállító ökológiai lábnyomának tudatos csökkentése ideális válaszok erre a fogyasztói igényre.
Annak ellenére, hogy a koronavírus hatására kialakult helyzet nem éppen ideális az italgyártóknak, a megváltozott körülmények számos új lehetőséggel kecsegtetnek a változásra nyitott előállítók számára. A kiváló minőségű, fenntartható, egészséges és természetes italok közvetlen beszerzése, illetve azok éttermekben, bárokban történő elérhetőségének fokozása segíthet a márkák frissítésében és piaci sikerének fokozásában. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az állati termékpálya melletti uniós kiállást sürgeti a Farm Europe
Az állattenyésztési ágazatban tevékenykedők munkájának elismerését és megbecsülését szem előtt…
Tovább olvasom >Idén sem kell mezőgazdasági vízszolgáltatási díjat fizetni öntözési célú vízfelhasználás esetén
Az elmúlt időszakban rendkívül komoly kihívásokkal kellett megküzdenie a gazdáknak,…
Tovább olvasom >Nemzeti Agrárgazdasági Kamara: az egész uniós agrár-élelmiszeripart tönkreteheti Ukrajna csatlakozása
Amikor Brüsszel az ukrán csatlakozást erőlteti, akkor minden uniós termelő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >Trade marketing, az elengedhetetlen? – Szerelmem a trade marketing – idén is
A Trade Marketing Klub hagyományos, online konferenciája, a Szerelmem a…
Tovább olvasom >