A környezet áll az ÖRT új útmutatójának fókuszában
Az önszabályozás keretében nagy gondot fordít a szakma a megelőzésre, amelyet részletes útmutatók elkészítésével is segít az Önszabályozó Reklám Testület. Most a környezetre ártalmas magatartás elkerülése érdekében fogalmazta meg ajánlásait az ÖRT, amely nem a termékeket kategorizálja, hanem a reklámok tartalmáról szól.
– Az útmutató minden márka reklámja számára fontos és hasznos. Nem a termékeket kategorizáltuk, hanem a reklám tartalmára fókuszáltunk, hiszen bármely termék reklámjában előfordulhat a környezet szempontjából meggondolatlan magatartás, amely a reklám jellegéből adódóan alapvetően pozitív hangulatú reklámban pozitív, elfogadó vagy éppen megerősítő képet sugallhat – fogalmaz Fazekas Ildikó ÖRT-főtitkár. – Egy-egy aprónak tűnő mozdulat, a termékhez egyáltalán nem kapcsolható viselkedés (pl. szívószál, műanyagpohár használata, a termék pocsékolása) a reklámokban azt mutatta, hogy van még mire figyelnünk. Az ÖRT filozófiájához a megelőzés hozzátartozik, így meggyőződésünk, hogy kellő odafigyeléssel a környezet szempontjából is megfelelő reklámok készülhetnek. A tudatossághoz az útmutató minden bizonnyal hozzásegíti a reklám készítőit. //
Kapcsolódó cikkeink
Manker Beauty: a GVH eltekint a bírságtól, ha a cég teljesíti kötelezettségeit
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) befejezte a Manker Beauty Kereskedelmi és…
Tovább olvasom >Megerősítette együttműködését a GVH és az Önszabályozó Reklám Testület
A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok elkerülése, az előzetes megfelelés eszközrendszerének minél…
Tovább olvasom >Idén is gazdára várnak a Green Pledge védjegyek
Felelősen a tiszta kommunikációért Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >