A kormány kiemelt hangsúlyt fektet a környezetvédelmi szemléletformálásra
Kiemelt hangsúlyt fektet a kormány a környezetvédelmi szemléletformálásra, az ezt segítő programokra – mondta az Energiaügyi Minisztérium környezetvédelemért felelős helyettes államtitkára szerdán Budapesten, a II. Országos Szemléletformálási Konferencián.

(Fotó: Pixabay)
Keszthelyi Nikoletta előadásában kifejtette: a magyar lakosság környezetvédelemhez való pozitív hozzáállására jól lehet alapozni. Felidézte, hogy a Századvég kutatása szerint a lakosság 97 százaléknak fontos a környezet védelme, ebből 63 százaléknak teljes mértékben fontos. A helyettes államtitkár hangsúlyozta, hogy a környezeti problémák nem kezelhetők csak hatósági szinten, szükség van a lakosság és a cégek megfelelő szemléletére, illetve annak formálására.
A konferenciát a Fenntarthatósági Témahéthez kapcsolódva a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége szervezte, a rendezvény célja, hogy segítse egy hosszútávú szemléletformáló stratégia megvalósítását.
Keszthelyi Nikoletta emlékeztetett, hogy az 5. Nemzeti Környezetvédelmi Programot (NKP) tavaly decemberben fogadta el az Országgyűlés, fontos célja Magyarország környezeti állapotának javítása, illetve a gazdasági növekedés és a környezetvédelem összhangjának megteremtése. A program eredményeként egyebek mellett azt várják, hogy a hulladékhasznosítás növelésével és környezetbarát technológiák alkalmazásával erősíteni tudják a körforgásos gazdaságot. Felhívta ugyanakkor a figyelmet arra, hogy nem csak a kormányzat, hanem a lakosság is sokat tud tenni, például a túlfogyasztás vagy a légszennyezés ellen. A lakossági szemléletformálásban a helyettes államtitkár különösen fontosnak nevezte az információs káosz helyett azoknak az információknak a tudatosítását, amelyek alapján megalapozott döntéseket hozhatnak a fogyasztók.
Megjelent a greenwashing jelensége
A cégekkel kapcsolatban kitért arra: a szabályozói és a fogyasztói elvárásokat felismerte a piac, megjelent a „zöldre festés” (greenwashing) jelensége, amikor a vállalatok hamis információkat közölnek magukról, hogy környezettudatos benyomást keltsenek. A fogyasztóknak megfelelő tudással kell rendelkezniük ahhoz, hogy meg tudják különböztetni a termékeken megjelenő valódi védjegyeket az egyéb, megtévesztő állításoktól – mutatott rá.
A helyettes államtitkár előadásában kiemelte a környezettudatosságot növelő oktatási programokat
A Zöld Óvoda pályázat, a vízzel kapcsolatos környezeti nevelési program (BISEL) és az iskolakert program mellett felhívta a figyelmet az idén indult „Kölcsönkapott levegő” elnevezésű szemléletformáló programra, amelynek keretében a légszennyezés okairól, hatásairól és a csökkentésének lehetőségeiről kapnak gyakorlati információkat a gyerekek.
Keszthelyi Nikoletta elmondta azt is, hogy a Föld napjára időzítve elindult a TeSzedd! – Önkéntesen a tiszta Magyarországért akció, az ország legnagyobb önkéntes hulladékszedési programja, amelyen az adatok szerint a tavalyinál jóval többen vesznek részt, az eredményeket az akció április 28-i befejezése után összesítik.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
A KSZGYSZ díjazta a hazai környezetipar kiválóságait
Március első szombat estéjén rendezték meg a 24. Országos Környezetvédelmi Találkozó…
Tovább olvasom >Raisz Anikó: a mezőgazdasági területek fenntarthatósága mellett fontos a vízhiányos időszakok okozta helyzet kezelése is
A mezőgazdasági termőterületek fenntarthatósága mindannyiunk számára fontos, viszont legalább ilyen…
Tovább olvasom >A KSZGYSZ díjazta a hazai környezetipar területén kiemelkedő eredményeket felmutató cégeket és személyeket
A fenntartható jövő formálásában meghatározó szerepet játszó cégeket és szakembereket…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >