A kormány kiemelt hangsúlyt fektet a környezetvédelmi szemléletformálásra
Kiemelt hangsúlyt fektet a kormány a környezetvédelmi szemléletformálásra, az ezt segítő programokra – mondta az Energiaügyi Minisztérium környezetvédelemért felelős helyettes államtitkára szerdán Budapesten, a II. Országos Szemléletformálási Konferencián.
Keszthelyi Nikoletta előadásában kifejtette: a magyar lakosság környezetvédelemhez való pozitív hozzáállására jól lehet alapozni. Felidézte, hogy a Századvég kutatása szerint a lakosság 97 százaléknak fontos a környezet védelme, ebből 63 százaléknak teljes mértékben fontos. A helyettes államtitkár hangsúlyozta, hogy a környezeti problémák nem kezelhetők csak hatósági szinten, szükség van a lakosság és a cégek megfelelő szemléletére, illetve annak formálására.
A konferenciát a Fenntarthatósági Témahéthez kapcsolódva a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége szervezte, a rendezvény célja, hogy segítse egy hosszútávú szemléletformáló stratégia megvalósítását.
Keszthelyi Nikoletta emlékeztetett, hogy az 5. Nemzeti Környezetvédelmi Programot (NKP) tavaly decemberben fogadta el az Országgyűlés, fontos célja Magyarország környezeti állapotának javítása, illetve a gazdasági növekedés és a környezetvédelem összhangjának megteremtése. A program eredményeként egyebek mellett azt várják, hogy a hulladékhasznosítás növelésével és környezetbarát technológiák alkalmazásával erősíteni tudják a körforgásos gazdaságot. Felhívta ugyanakkor a figyelmet arra, hogy nem csak a kormányzat, hanem a lakosság is sokat tud tenni, például a túlfogyasztás vagy a légszennyezés ellen. A lakossági szemléletformálásban a helyettes államtitkár különösen fontosnak nevezte az információs káosz helyett azoknak az információknak a tudatosítását, amelyek alapján megalapozott döntéseket hozhatnak a fogyasztók.
Megjelent a greenwashing jelensége
A cégekkel kapcsolatban kitért arra: a szabályozói és a fogyasztói elvárásokat felismerte a piac, megjelent a „zöldre festés” (greenwashing) jelensége, amikor a vállalatok hamis információkat közölnek magukról, hogy környezettudatos benyomást keltsenek. A fogyasztóknak megfelelő tudással kell rendelkezniük ahhoz, hogy meg tudják különböztetni a termékeken megjelenő valódi védjegyeket az egyéb, megtévesztő állításoktól – mutatott rá.
A helyettes államtitkár előadásában kiemelte a környezettudatosságot növelő oktatási programokat
A Zöld Óvoda pályázat, a vízzel kapcsolatos környezeti nevelési program (BISEL) és az iskolakert program mellett felhívta a figyelmet az idén indult „Kölcsönkapott levegő” elnevezésű szemléletformáló programra, amelynek keretében a légszennyezés okairól, hatásairól és a csökkentésének lehetőségeiről kapnak gyakorlati információkat a gyerekek.
Keszthelyi Nikoletta elmondta azt is, hogy a Föld napjára időzítve elindult a TeSzedd! – Önkéntesen a tiszta Magyarországért akció, az ország legnagyobb önkéntes hulladékszedési programja, amelyen az adatok szerint a tavalyinál jóval többen vesznek részt, az eredményeket az akció április 28-i befejezése után összesítik.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Szakmai munkacsoport segíti a többutas csomagolások terjedését
2030-ra a fogyasztói csomagolásoknak legalább 10%-a, 2040-re pedig 40%-a újrahasználati…
Tovább olvasom >A fenntarthatósági-környezeti elvárásokat értékelik legtöbbre a fiatalok
A fenntarthatóságot és a környezeti értékek védelmét várják el a…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >