A Koch borászat a megye borait kínáló szaküzletet nyitott Kecskeméten
A borotai Koch Csaba borász borszaküzletet nyitott Kecskeméten, ahol saját borai mellett a Bács-Kiskun megyei pincészetek legjobb nedűit is árusítják.
Koch Csaba, aki a Hajós-Bajai, valamint villányi borvidéken is pincészettel rendelkezik, a megnyitón hangsúlyozta: a szaküzletben a termelők csak pinceáron forgalmazhatják boraikat, amelyekhez így mintegy 30 százalékkal olcsóbban juthatnak hozzá a vásárlók.
Elmondta, hogy a megye bortermelőinek borai mellett az ország más borrégióinak a legjobb termékeit is árusítják majd az üzletben, ha a tulajdonos elfogadja azt, hogy pinceáron, a kereskedőket kihagyva értékesítik termékét.
A több diplomával is rendelkező borász a közvetlen értékesítésben komoly lehetőséget lát, korábban Szegeden is nyitott borszaküzletet. Koch Csaba borotai pincészete 2014-ben elnyerte az Év Pincészete elismerést.
A borotai központtal működő, a Hajós-Bajai Borvidéken 110 hektáron, a Villányi Borvidék egyik kiváló termőhelyén, a diósviszlói Imre-völgyben 10 hektáron termelő borászat kínálatában a könnyű fehérborok, és a testes vörösborok mellett késői szüretelésű szőlőből készült bor, valamint az úgynevezett jégbor is megtalálható. A pincészet termelésének 90 százalékát a hazai piacokon értékesíti.
A mintegy 70 főt foglalkoztató vállalkozásnak 2013-ban 356 millió forint volt az értékesítés nettó árbevétele, amit 2014-ben 424 millió forintra tudott növelni. Az üzemi tevékenységének az eredményét ugyanebben az időszakban 35 millió forintról 104 millió forintra tudta növelni a Koch-Vin Kft. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Komoly gondok vannak a magyar borászatban
A 2024-es év a magyar szőlészet és borászat számára nehéz…
Tovább olvasom >Magasabb minőségű borokat készítene a Grand Tokaj Zrt.
A magasabb minőségi kategóriákba tartozó borok előállítására kell összpontosítania a…
Tovább olvasom >Hullámvölgyből kifelé
Idén az extrém meleg időjárásnak köszönhetően a megszokottnál jóval korábban kezdődött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trendforduló a fiatalok körében: másképp gondol az alkoholmentes italokra a Z generáció
Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a HEINEKEN…
Tovább olvasom >Az IKEA új Mobil Átvételi Pontjai közelebb hozzák az otthon kényelmét
Újabb lépést tett az IKEA annak érdekében, hogy a vásárlók…
Tovább olvasom >A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >