A klímaváltozásnak ellenálló új kávébabot keresnek a brit kutatók
Versenyt futnak az idővel a londoni Kew-i Királyi Botanikus Kertek szakemberei: a melegedő hőmérsékletnek ellenálló új kávébabot kell találniuk, mielőtt a világ kávékészletei kifogynak.
Bár a kávénak számos fajtáját ismerik a világon, a termelők jelenleg elsődlegesen egyetlen fajtát, arab kávét (Coffea arabica) termesztenek. Ez azonban nem képes megmaradni magas hőmérsékleten, és a növénykutatók attól félnek, ha a globális felmelegedésre vonatkozó előrejelzések beigazolódnak, akkor 2080-ra eltűnhet az arab kávé.
„A kőolaj után a kávé a második legfontosabb globális árucikk. Százhuszonöt faja található a Földön, de mi csak egyet fogyasztunk ezek közül. Az arab kávé Etiópiából származik, ám nem bírja a túl nagy forróságot, ilyen feltételek közt kipusztul” – mondta Kathy Willis professzor, a londoni Kew-i Királyi Botanikus Kertek következő öt évre meghirdetett projektjének elindításakor.
A kutatók most a 124 további kávéfaj vizsgálatába kezdtek annak reményében, hogy azok nem csupán ellenállóbbak a melegebb hőmérséklettel szemben, hanem az ízük is van olyan jó, mint az arab változatnak – olvasható a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadásában.
A globális kávéfogyasztás mértéke jelentősen megnövekedett az elmúlt néhány évtizedben. A kávé mára a világ legkedveltebb italává nőtte ki magát: a becslések szerint évente 500 milliárd csésze készül belőle világszerte. Nagy-Britanniában a fogyasztók nagyjából 70 millió csészényivel isznak naponta.
Az elmúlt években gyenge volt a termés Etiópiában és más országokban is, ha hiány alakul ki a kávépiacon, az árak az égbe szökhetnek, ez is aláhúzza a kutatás jelentőségét. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >KPMG: A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az…
Tovább olvasom >A magyar egyetemistáknál már napi rutin a mobilfizetés
A Mastercard második alkalommal végzett kutatást a magyar fiatalok körében a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >