A klímaváltozásnak ellenálló új kávébabot keresnek a brit kutatók
Versenyt futnak az idővel a londoni Kew-i Királyi Botanikus Kertek szakemberei: a melegedő hőmérsékletnek ellenálló új kávébabot kell találniuk, mielőtt a világ kávékészletei kifogynak.
Bár a kávénak számos fajtáját ismerik a világon, a termelők jelenleg elsődlegesen egyetlen fajtát, arab kávét (Coffea arabica) termesztenek. Ez azonban nem képes megmaradni magas hőmérsékleten, és a növénykutatók attól félnek, ha a globális felmelegedésre vonatkozó előrejelzések beigazolódnak, akkor 2080-ra eltűnhet az arab kávé.
„A kőolaj után a kávé a második legfontosabb globális árucikk. Százhuszonöt faja található a Földön, de mi csak egyet fogyasztunk ezek közül. Az arab kávé Etiópiából származik, ám nem bírja a túl nagy forróságot, ilyen feltételek közt kipusztul” – mondta Kathy Willis professzor, a londoni Kew-i Királyi Botanikus Kertek következő öt évre meghirdetett projektjének elindításakor.
A kutatók most a 124 további kávéfaj vizsgálatába kezdtek annak reményében, hogy azok nem csupán ellenállóbbak a melegebb hőmérséklettel szemben, hanem az ízük is van olyan jó, mint az arab változatnak – olvasható a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadásában.
A globális kávéfogyasztás mértéke jelentősen megnövekedett az elmúlt néhány évtizedben. A kávé mára a világ legkedveltebb italává nőtte ki magát: a becslések szerint évente 500 milliárd csésze készül belőle világszerte. Nagy-Britanniában a fogyasztók nagyjából 70 millió csészényivel isznak naponta.
Az elmúlt években gyenge volt a termés Etiópiában és más országokban is, ha hiány alakul ki a kávépiacon, az árak az égbe szökhetnek, ez is aláhúzza a kutatás jelentőségét. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Közel százezer forintot költöttünk élelmiszerre az ünnepi időszakban
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >