A kkv-k árbevételük kevesebb mint 1 százalékát költik infokommunikációra egy felmérés szerin
A hazai kis- és középvállalkozások (kkv) többsége árbevételének kevesebb mint 1 százalékát fordítja infokommunikációra, miközben minden második vállalkozás szerint az informatika képes támogatni a céget az üzleti kihívásokban – derül ki egy felmérésből.
A Telekom megbízásából a BellResearch által végzett reprezentatív kutatás arra is rámutat, hogy a professzionális infokommunikációs szolgáltatások helyett a cégek az informatikai problémákat házi megoldásokkal, a témában valamennyire jártas ismerőseik bevonásával próbálják meg kezelni.
A vállalkozások digitalizációja növeli a hatékonyságot és valamelyest orvosolhatja a munkaerőhiányt is, ám sok cég vezetése a modern megoldásokkal ismeretek hiányában nem is számol – fejti ki Lakatos Péter, a Telekom kis- és középvállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményben.
A felmérés szerint az IT üzemeltetést a vállalkozások nagy többsége házon belül oldja meg, kisebb vállalkozások esetében a cégvezető végzi, míg nagyobb kkv cégek esetében már van dedikált informatikai vezető vagy munkatárs. Nem utasítják el a felhő alapú digitális szolgáltatásokat, de még kevesen fizetnek ezekért. A megkérdezettek fele hajlik arra, hogy az összes számukra szükséges informatikai, távközlési szolgáltatást ugyanattól a szolgáltatótól vegye igénybe.
Honlapot a számítógéppel rendelkező kisebb cégek 40 százaléka működtet, a nagyobb kkv-k-nál pedig 68 százalék az arány. Sok weblapot ugyanakkor kolléga vagy családtag hozott létre. A számítógéppel rendelkező vállalkozások harmadának van saját közösségi oldala. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarok és a klímaválság: érzékelik, de nem ez a legnagyobb problémájuk
A magyarok is egyre jobban érzik a klímaváltozás negatív hatásait,…
Tovább olvasom >GKID kutatás: Kevesebbet költünk, de többet rendelünk online, karácsony előtt
Bár látványosan növekszik az online megrendelések száma a múlt évi…
Tovább olvasom >Idén karácsonykor 11 ezer forinttal terveznek többet költeni a magyarok, mint tavaly
Tavalyhoz képest 11 ezer forinttal terveznek többet költeni a magyarok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Indul a téli szezonális ellenőrzés a kiskereskedelemben
Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára országos…
Tovább olvasom >Neubauer Katalin: piactorzító hatása van a kötelező akciózás meghosszabbításának
A Magyar Kormány bejelentése szerint 2024. június végéig meghosszabbítja a…
Tovább olvasom >Ilyen a magyarok karácsonya – hagyományosan, de takarékosan ünneplünk
Hiszünk a műfenyőben, a saját bevallásunk szerint pedig a túlfogyasztás…
Tovább olvasom >