A kisvállalkozások exporttevékenységét fejlesztő programot indít a HEPA
A mikro-, kis- és középvállalatok (kkv) exporttevékenységét segíti a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség „Fit for Export” programja, a januárban induló felkészítésre már lehet jelentkezni.
A programot bemutató csütörtöki sajtótájékoztatón Szabó Kristóf, a HEPA vezérigazgatója elmondta: a támogatást elnyerő vállalkozások elméleti képzések, gyakorlati tréningek és digitális szolgáltatások közül választhatnak, a program középpontjában az elmúlt másfél év tapasztalatai alapján a különböző online tevékenységekre való felkészítés áll.
A program része az űrszektorral kapcsolatos új típusú feladatok megoldásának támogatása, a cél az űriparban már aktív, elsősorban a fővároson kívüli székhellyel vagy telephellyel rendelkező kkv-k exportképességének javítása – emelte ki Ferencz Orsolya, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) űrkutatásért és űrtevékenységért felelős miniszteri biztosa a sajtótájékoztatón.
Szabó Kristóf hangsúlyozta: a HEPA célja a magyar vállalatok külpiaci tevékenységének támogatása, ezzel a hazai export volumenének növelése.
A magyar exporteredmény jó, ám mintegy 80 százaléka a nagyvállalatokhoz kapcsolódik, így fontos terv a következő időszakra a kkv-k felzárkóztatása, exportteljesítményének emelése – mondta.
A vezérigazgató szerint pozitív elmozdulások már láthatók, ugyanakkor a világban történt változásokat követni kell. Mint mondta, a digitális fejlődés felgyorsult, az értékesítés és az ehhez kapcsolódó technológiák is megváltoztak.
A „Fit for Export” program célja, hogy az exporttevékenységet folytató kkv-knak olyan hozzáadott értéket, új tudást adjon, ami segíti a külpiaci megjelenést. A felkészítés során sokkal nagyobb súllyal jelennek meg az online értékesítésre vonatkozó információk, a tematika segíti a legkülönbözőbb prezentációs és online eszközök megismerését, alkalmazását – ismertette Szabó Kristóf.
A vezérigazgató elmondta: a képzések jövő januárban indulnak, a programra 250 vállalkozást várnak, már lehet jelentkezni a HEPA honlapján. A projektet a Külgazdasági és Külügyminisztériummal történő együttműködésben valósítják meg.
Ferencz Orsolya űrkutatásért és űrtevékenységért felelős miniszteri biztos kiemelte: a járványhelyzet rávilágított arra, hogy a rendkívül dinamikusan bővülő iparág, az űripar jól megfelelt a kihívásoknak, sőt, támaszkodnak ezekre a technológiákra a gazdasági alkalmazások. Ennek megfelelően szeretnék bevonni a más iparágakban már aktív és nagy hozzáadott érték előállítására képes kkv-kat az űriparba.
Jelezte: fontosnak tartják a nemzetközi piacra jutáshoz szükséges tudásanyag átadását. Az űripar hangsúlyos tevékenység a nemzetközi piaci térben, ide nem könnyű bekerülni, de ha bejutnak a magyar vállalkozások, akkor biztosak lehetnek megrendelések érkezésében. A program ehhez támpontot nyújt majd a résztvevő cégeknek – tette hozzá.
Ferenc Orsolya kifejtette: az űripar rendkívül költséges iparág, ahol a nagy cégek dominanciája érvényesül, a kkv-kat komplex információkkal és képzésekkel kell segíteni. Különösen fontosnak nevezte, hogy segítsék a hazai vállalkozások részvételét az Európai Űrügynökség (ESA) által meghirdetett pályázatokon, mert sok cég alkalmas a részvételre, ugyanakkor ezeknél a kiírásoknál bonyolult minősítési rendszereket kell átmenni.
A felmérések alapján mintegy 40 olyan hazai vállakozás van, amely részben vagy teljesen az űriparban tevékenykedik, a program az űrszektorban jelenleg látott igényeket képes ellátni – mondta a miniszteri biztos. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >1481 millió euró többlet a külkereskedelemben
Minden várakozást messze felülmúló, robosztus, 1481 millió eurós többlet keletkezett a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >