A kisüzemi sörfőzdék a választékot színesítik
A kisüzemi sörfőzdék Magyarországon a sörpiac belföldi választékát színesítik, sörkülönlegességeket állítanak elő. Termelésük a magyarországi sörelőállítás 0,2 százalékát teszik ki évente – mondta az MTI érdeklődésére Vaskó György, a Kisüzemi Sörfőzdék Egyesületének elnöke.
Magyarországon mintegy 50 kis sörfőzde működik, ezek mintegy háromnegyedét képviseli az egyesület.
Kis sörfőzdének tekinthető az a sörelőállító-műhely, amely 20 ezer hektoliter alatti mennyiséget készít évente. Emlékeztetett arra, hogy a főként családi tulajdonban lévő kis sörelőállító üzemek általában 500 liter és 2.500 liter közötti mennyiséget készítenek naponta.
Az egyesület elnöke a cégek összesített árbevételét nem tudta megbecsülni, ugyanakkor elmondta, hogy 2010-ben a cégek mintegy 100-110 millió forint jövedéki adót fizettek be az államkasszába. Ennek mértékét a múlt évben – annak érdekében, hogy a kormány segítse a kisvállalkozásokat – felére csökkentették.
Vaskó György szerint a kis sörfőzdék azokat a piaci réseket tudják betölteni belföldön, amelyeket a nagy sörgyárak szabadon hagynak, leginkább a sörkülönlegességek előállításában.
Ilyennek nevezte a szakember az ízesített söröket. Emlékeztetett arra, hogy a nagy sörgyárak ízesített italai „nem mások, mint üdítőitalok”, mivel alkoholtartalmuk 2 százalék, vagy az alatti mértékű. A kis sörfőzdék viszont valódi söröket, 4-6 százalék alkoholtartalmú italokat ízesítenek különféle módon.
Vaskó György szerint a fejlődés ezen a területen az lehet, ha a sörelőállító üzemek komplex módszerrel értékesítik termékeiket, vagyis megjelennek velük különféle fesztiválokon, illetve helyben a kistérségekben, valamint a maguk által üzemeltetett panziókban, vendéglátóhelyeken értékesítik azokat. A szakember megjegyezte azt is, hogy a kisüzemi sörfőzés drágább, mint a nagyüzemi, ezért a kis sörfőzdék termékeinek ára is magasabb.
A nagy magyar sörgyárak összesen évente mintegy 6 millió hektoliter sört állítanak elő. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >