A kisebb városokra összpontosít az Amazon
A kisebb városok lesznek a kiemelt célpontjai az Amazon online kiskereskedelmi óriásvállalat indiai leányvállalatának szeptember 29-én induló egyhetes kampányának – írja az origo. A cég most annak a hatalmas, elsősorban vidéki fogyasztói tömegnek a megnyerésére alapozza a stratégiáját, amelynek képviselői még sosem rendeltek az interneten. A díválihoz, azaz a hindu fények ünnepéhez kapcsolódó egyhetes akciósorozat minden elemét ennek megfelelően dolgozták ki.
A kampánytól sokat várnak a vállalatnál.
Ez az értékesítési akció nagyon fontos a számunkra ahhoz, hogy megszerezhessük magunknak a következő 100 millió vásárlót, közülük sokat a legapróbb településekről – hangsúlyozta Manish Tiwari, az Amazon India kategóriamendzsmentért felelős alelnöke a Bloombergnek.
A Redseer tanácsadó cég szerint az internet-hozzáférés terjedésével a kontinensnyi országban egyre növekszik az online vásárlók száma a közepes méretű, illetve a kisvárosokban, valamint a falvakban, és számbeli növekedésük az elkövetkező időszakban meg fogja haladni a nagyvárosokban újonnan regisztráltakét. Az online shopok bruttó árbevételének 70 százaléka 2023-ban már a vidéki vásárlóktól fog származni, szemben a jelenlegi 40 százalékkal.
Az új, kisebb településeken élő fogyasztók meghódítását célzó Amazon-kampány keretében jókora árukészletekkel megrakott, indiai motívumokkal bőségesen feldíszített kamionok járják az országot. Ennek köszönhetően több mint 600-féle terméket ismerhetnek, illetve próbálhatnak ki a vásárlók a fesztiválszezon ideje alatt.
Új vásárlókat reklámokkal lehet a legkönnyebben szerezni, illetve azzal, ha az adott terméket, szolgáltatást elvisszük hozzájuk – szögezi le Rini Dutta, a Centric Brand Advisors tanácsadó cég alapítója. – Sok indiai a reklámoknak köszönhetően már ismeri az Amazont, ha azonban az éppen aktuális ajánlatokat elvisszük hozzájuk, azzal még egyet lépünk előre.
Az elmúlt években a cég indiai leányvállalata már több kezdeményezést indított a kisebb települések lakosainak megnyerésére, de szakértők szerint még bőven lesz tennivalója, ha valóban szeretne túllépni a nagyvárosokon.
Az idei nagy indiai fesztivál hetére a kiszállítás biztosításának érdekében az Amazon mintegy 500 ezer kereskedelmi partnerrel kötött szerződést, és 13 indiai államban több mint 50 elosztóbázist hoznak létre, amelyek raktárkapacitása meghaladja a 20 millió köbmétert. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Három év alatt 54 milliárd dollárt fektet be az Amazon Nagy-Britanniában
Komoly beruházásról tett bejelentést az Amazon Nagy-Britanniában: a világ legnagyobb…
Tovább olvasom >Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >Amazon: a mesterséges intelligencia miatt csökkenhet a vállalati dolgozók létszáma
Az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy belső üzenetben közölte, hogy a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Fornettinél: Szabó Nándor az új ügyvezető igazgató
2025. július 1-jétől Szabó Nándor tölti be a Fornetti ügyvezető…
Tovább olvasom >Változás a Zwack vezetésében: Belovai Csaba a Zwack Unicum Nyrt. új vezérigazgatója
A Zwack Unicum Nyrt. tulajdonosi döntése értelmében 2025. július 1-től…
Tovább olvasom >Indul a Kifli nagy nyári kihívása
Képzeld el a nyarat sorban állás, cipekedés és hosszú bevásárlólisták…
Tovább olvasom >