A kirakatfejlesztés növeli a vásárlók elkötelezettségét
A Shop! legfrissebb tanulmánya összegyűjtötte azokat a legújabb trendeket és legfontosabb szempontokat, amelyekkel az offline vásárlási tér elsőfrontos kommunikációs felületén, a kirakatokban a márka felkeltheti a vásárlók érdeklődését.
A kirakat szerepe szerint a bolt és a márka egyik legnagyobb lehetősége, hogy azonnal eladja önmagát és termékeit. Offline térben ő az „első látás”, amivel a fogyasztó beleszerethet a brandbe, és amin keresztül először kaphat betekintést a Sztoriba. Kihagyhatatlan lehetőség, hogy általa a márka megszólítsa a potenciális vásárlóját, és felkeltse benne a vágyat belépni az üzletbe, és látni a teljes kínálatot.
2019 legfontosabb kirakatrendezési trendjét a következő 5 alapelv szerint lehet meghatározni:
• Hozzunk létre „Instagramozható” pillanatokat, felületeket.
• Alkalmazzuk a legújabb technológiai fejlesztéseket, amelyekkel fokozható a vásárlói élmény, és kiterjeszthető az online és offline csatornák közti szabad átjárás.
• Különleges dizájnmegoldásokkal, merész színekkel, váratlan grafikai megoldásokkal fokozzuk a kirakat „wow” hatását.
• Használjunk hangsúlyos világítást a termékek kiemelésére.
• Fejlesszük boltunkat, illetve kommunikáljuk kirakatunkban is a helyi témákat, termékeket.
Ha pontosan ismerjük és meg is értjük célcsoportunkat, ha előre meghatározzuk, milyen reakciókat, emóciókat szeretnénk kiváltani belőlük, és ezt érthető márkaüzeneten keresztül közvetítjük, a fizikai megvalósításban pedig megfelelő világítással, határozott, látványos színekkel, különleges dizájnokkal, alapanyagokkal és grafikákkal támogatjuk, a kirakatfejlesztésbe invesztált erőforrások megtérülnek. A megtérülést nyomon követhetjük egyrészt a kirakat előtt elhaladók, megállók, az üzletbe belépők és visszatérő vásárlók száma alapján, az in-store és online értékesítések számának kampányidőszakonkénti összehasonlításával, valamint azzal is, ha folyamatosan szondázzuk, a vásárlók, a sajtó és a piac hogyan beszél üzletünkről, márkánkról. //
Kapcsolódó cikkeink
Egyre profibban koktélozunk
A POPAI Magyarország havi találkozói keretében márciusban a Coca-Cola HBC…
Tovább olvasom >Európa sem csendes
Az európai vásárláshelyi eszközök seregszemléjét gyors egymásutánban Párizsban – Le…
Tovább olvasom >Ahol a Retail szív dobog
A Shop! Association, a POPAI Magyarország anyaszervezete legnagyobb éves eseménye a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marad 2026-ra is a kiskereskedelmi különadó
A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság követeli az árréscsökkentés eltörlését
Az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen az élelmiszerekre,…
Tovább olvasom >Veszélyben a Mohu palackvisszaváltási szerepe egy új uniós rendelet miatt
Egy új európai uniós rendelet értelmében 2029-től kizárólag nonprofit szervezetek…
Tovább olvasom >