A kihívásokkal teli időszak ellenére a Mars tovább dolgozik egy fenntarthatóbb jövőért
A Marsnak, a világ egyik legnagyobb csokoládé-, édesség-, élelmiszer- és állateledel-gyártójának célja, hogy úgy alakítsa át jelenlegi üzleti tevékenységét, hogy az a jövőben egy teremtő erő legyen az emberek és a bolygó számára.
A vállalat fenntarthatósági programja különböző célok széles skáláját foglalja magában: az üvegházhatású gázok kibocsátásának 2025-ig történő 27%-os csökkentése mellett célja még a közvetlen működéséből származó nettó nulla kibocsátás elérése, az ellátási láncához tartozó közösségek támogatása és egy olyan, körforgásos gazdaság megteremtése is, amelyben a csomagolás nem válik hulladékká.
A víz alatti élővilág támogatása
A tudomány jelenlegi becslése szerint, ha nem teszünk semmit, 2043-ra a világ trópusi zátonyainak 90%-a tűnik majd el, és hasonlóan sürgős cselekvésre van szükség a veszélyeztetett halak és ökoszisztémáinak védelme, az óceánokban lévő műanyaghulladék kezelése és az éghajlatváltozás kezelése érdekében is. A Mars Sustainable in a Generation terve a vállalat legfontosabb nyersanyagainak, például a halnak fenntartható beszerzésére is összpontosít a Mars Petcare szegmensen belül. A vállalat jelenleg arra törekszik, hogy 100%-ban fenntartható forrásból származó halakat használjon fel termékeihez, emellett pedig a világ legnagyobb korallzátony-helyreállítási projektjébe is befektet.
A Mars Petcare szakértő partnerekkel együttműködve két kulcsfontosságú, az óceánok egészségére összpontosító kezdeményezést vezet. 2010-ben a World Wildlife Funddal (WWF) partnerségben azt az ambiciózus célt tűzte ki, hogy 100%-ban fenntartható halforrásokat keressen. A WWF és a Mars Petcare új közös jelentése részletezi az elmúlt évtizedben a fenntarthatóbb halbeszerzésre irányuló sikeres törekvéseket. A vállalat jelenleg a felhasznált hal 81%-át fenntarthatóbb forrásokból szerzi be. A WWF és a Mars Petcare nemrég pedig 2025-ig meghosszabbította globális partnerségét.
Mindeközben a SHEBA®, a Mars Petcare egyik macskaeledel-márkája a világ legnagyobb korall-helyreállítási programjában vesz részt. Célja, hogy 2029-ig több mint 185 000 négyzetméternyi korallzátony helyreállítása valósuljon meg világszerte. A Mars már 13 éve dolgozik a korallzátonyok helyreállításán, több mint 10 millió dollárt fektetett kutatásba, építkezésekbe és közösségi szerepvállalásba. Ennek köszönhetően már több mint 285 000 koralldarabot ültettek el, és 19 000 zátonycsillagot telepítettek, mindezt helyi forrásból származó anyagok felhasználásával. Az eredmények önmagukért beszélnek: mindössze három év alatt a koralltakaró 5%-ról 55%-ra nőtt, a helyreállított zátonyokon pedig bőségesen gyarapodott a halállomány és a biomassza!
A mentatermesztő közösségek támogatása
A Mars másik kulcsfontosságú nyersanyaga, a menta, amely a rágógumi elsődleges összetevője, szintén fontos helyet kapott a vállalat fenntarthatósági programjában. A Mars Advance Mint programja az Egyesült Államokban és Indiában támogatja a mentatermesztőket, akik az elmúlt három év során a gazdaságon belüli fenntarthatósági gyakorlatok javításához kaptak támogatást. A projektek, amelyeket a mentatermesztők jelölnek ki arra, hogy a saját gazdaságukban teszteljék, a csepegtető öntözéssel történő víztakarékosságtól a napenergiával működő mentaégetőre való áttérésig terjednek. Indiában a program keretében már több mint 20 000 háztartást képeztek ki a mentatermesztés helyes mezőgazdasági gyakorlataira, amelynek eredményeképpen nőtt a menta hozama, csökkentek a mezőgazdasági költségek, és javult a vízfogyasztás is. Ez együttesen megduplázta a háztartások mentából származó jövedelmét, és 50 százalékkal csökkentette a menta nem fenntartható vízfelhasználását! A program a nők lehetőségeire is összpontosít: az érintett mentatermesztő régiókban már több mint 400 női támogatói csoportot hoztak létre. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Már Ausztráliában is küzd az élelmiszer-pazarlás ellen a Too Good To Go
Európai és észak-amerikai sikerei után a Too Good To Go…
Tovább olvasom >Fenn kell tartani a gazdák versenyképességét
Közösen kell képviselni az érdekeinket és együttesen kell megszólalnunk Brüsszelben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >