A Kifli sokáig veszteséges volt, mostanra vált sikersztorivá
Az elmúlt években Magyarországon egyre népszerűbbé vált az élelmiszer-házhozszállítás, különösen a Covid-19 járvány hatására. Ezen a területen kiemelkedően szerepel a Kifli.hu, amely 2019-ben indult, és azóta folyamatosan növekvő forgalommal működik. A vállalat azonban nem mindennapi stratégiával találta meg a siker útját, és azok után, hogy 2021-ben és 2022-ben jelentős veszteségeket könyvelhetett el, mostanra sikeresen eljutott a nyereségességig.

Ebben a szektorban nem ritkán veszteséges marad egy cég
A Kifli.hu a Covid-19 járvány idején került igazán a középpontba, mivel az egyik első olyan vállalat volt, amely házhoz szállítással segítette az embereket az otthonmaradás idején. A szolgáltatás gyorsan népszerűvé vált, és a cég piacvezetővé lépett elő a magyar online kiskereskedelemben. Ma már több mint 7000 rendelést szállítanak ki naponta, és a terjeszkedés jegyében a budapesti kiszállítási területüket kiterjesztették Székesfehérvár és Veszprém környékére is.
Azonban a siker nem jött könnyen, és a Kifli.hu vezetője, Gabriel Makki a Telexnek elmondta, hogy az indulás utáni években komoly befektetéseket kellett eszközölniük. Az infrastruktúra kiépítése, autók beszerzése, raktárak létrehozása és a személyzet képzése hatalmas összegeket emésztett fel. Ezek a beruházások azonban mostanra megtérültek, és a vállalat 2023 ősze óta nyereséges.
Makki rámutatott arra, hogy az élelmiszer-házhozszállítási szektorban nem ritka, hogy a cégek hosszú távon veszteségesek maradnak, mivel a hatékony működéshez szükséges infrastruktúra kiépítése időigényes és költséges folyamat. A Kifli.hu azonban sikerrel fordult át a nyereségességbe, és most a piacszerzésre koncentrál.
A cég üzleti modellje a minőségi szolgáltatásra és egyedi termékekre épül. A vásárlók hajlandók többet fizetni a Kifli.hu szélesebb választékáért és a precíz kiszállításért. A futárok rugalmas foglalkoztatási modellben dolgoznak, lehetőségük van választani az egyéni vállalkozói státusz és az alkalmazotti viszony között. A jutalom- és büntetésrendszer révén a futárok motiváltak a pontos és magas színvonalú szolgáltatás nyújtására.
A Kifli.hu a jövőben további terjeszkedést tervez, és a cégvezetés a futároknak extrém magas fizetéseket ígér, akik a terjeszkedés miatt egyre több munkára számíthatnak. Az élelmiszer-házhozszállítás piaca továbbra is dinamikusan növekszik Magyarországon, és a Kifli.hu sikertörténete jó példa arra, hogyan lehet a kihívásokat sikeres üzleti lehetőségekké alakítani a megfelelő stratégiával és szervezettséggel.
Kapcsolódó cikkeink
Megőrizte első helyét az online élelmiszerpiacon a Kifli.hu
A Kifli.hu került a dobogó legfelső fokára az idéntől már…
Tovább olvasom >A Balaton felé több új településen és Kecskemét körzetében is elindította szolgáltatását a Kifli.hu
A Kifli.hu bővíti kiszállítási területét: június másodikától több új Balaton-,…
Tovább olvasom >Megindult a grillszezon: több mint 300 grill- és bográcstermék érhető el a Kifli.hu-n
Májusban a változatos időjárás ellenére is berobbant a grillszezon: a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >