A Kifli sokáig veszteséges volt, mostanra vált sikersztorivá
Az elmúlt években Magyarországon egyre népszerűbbé vált az élelmiszer-házhozszállítás, különösen a Covid-19 járvány hatására. Ezen a területen kiemelkedően szerepel a Kifli.hu, amely 2019-ben indult, és azóta folyamatosan növekvő forgalommal működik. A vállalat azonban nem mindennapi stratégiával találta meg a siker útját, és azok után, hogy 2021-ben és 2022-ben jelentős veszteségeket könyvelhetett el, mostanra sikeresen eljutott a nyereségességig.

Ebben a szektorban nem ritkán veszteséges marad egy cég
A Kifli.hu a Covid-19 járvány idején került igazán a középpontba, mivel az egyik első olyan vállalat volt, amely házhoz szállítással segítette az embereket az otthonmaradás idején. A szolgáltatás gyorsan népszerűvé vált, és a cég piacvezetővé lépett elő a magyar online kiskereskedelemben. Ma már több mint 7000 rendelést szállítanak ki naponta, és a terjeszkedés jegyében a budapesti kiszállítási területüket kiterjesztették Székesfehérvár és Veszprém környékére is.
Azonban a siker nem jött könnyen, és a Kifli.hu vezetője, Gabriel Makki a Telexnek elmondta, hogy az indulás utáni években komoly befektetéseket kellett eszközölniük. Az infrastruktúra kiépítése, autók beszerzése, raktárak létrehozása és a személyzet képzése hatalmas összegeket emésztett fel. Ezek a beruházások azonban mostanra megtérültek, és a vállalat 2023 ősze óta nyereséges.
Makki rámutatott arra, hogy az élelmiszer-házhozszállítási szektorban nem ritka, hogy a cégek hosszú távon veszteségesek maradnak, mivel a hatékony működéshez szükséges infrastruktúra kiépítése időigényes és költséges folyamat. A Kifli.hu azonban sikerrel fordult át a nyereségességbe, és most a piacszerzésre koncentrál.
A cég üzleti modellje a minőségi szolgáltatásra és egyedi termékekre épül. A vásárlók hajlandók többet fizetni a Kifli.hu szélesebb választékáért és a precíz kiszállításért. A futárok rugalmas foglalkoztatási modellben dolgoznak, lehetőségük van választani az egyéni vállalkozói státusz és az alkalmazotti viszony között. A jutalom- és büntetésrendszer révén a futárok motiváltak a pontos és magas színvonalú szolgáltatás nyújtására.
A Kifli.hu a jövőben további terjeszkedést tervez, és a cégvezetés a futároknak extrém magas fizetéseket ígér, akik a terjeszkedés miatt egyre több munkára számíthatnak. Az élelmiszer-házhozszállítás piaca továbbra is dinamikusan növekszik Magyarországon, és a Kifli.hu sikertörténete jó példa arra, hogyan lehet a kihívásokat sikeres üzleti lehetőségekké alakítani a megfelelő stratégiával és szervezettséggel.
Kapcsolódó cikkeink
8,5 millió pékáru fogyott egy év alatt: helyi pékségek, kézműves ízek, tudatos választások a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 12 hónapban a vásárlók több mint 8,5 millió…
Tovább olvasom >Rekordmennyiségű folyadékot rendeltek ezen a nyáron a Kifli.hu vásárlói
Rekordmennyiségű gyümölcslevet, vizet és egyéb italt rendeltek ezen a nyáron…
Tovább olvasom >Több tízezer rendelést adtak már le a Kifli.hu új kedvezménypogramjában
Alig negyedév alatt érte el a 20 ezer főt a Kifli.hu Xtra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csatlakozott a Knuspr a svájci Markant hálózathoz
Az európai kizárólag online forgalmazó élelmiszer-kereskedők közül a németországi Knuspr…
Tovább olvasom >November vége után is megmaradhat az árrésstop
Ahogyan arról mi is írtunk, meghosszabbította a kormány az élelmiszerek…
Tovább olvasom >Újabb pályázat segíti az élelmiszer-feldolgozást: húszmilliárd forintos keret nyílik ősszel
Az itthon megtermelt mezőgazdasági alapanyag minél nagyobb arányú, hatékonyabb és…
Tovább olvasom >