A Kifli sokáig veszteséges volt, mostanra vált sikersztorivá
Az elmúlt években Magyarországon egyre népszerűbbé vált az élelmiszer-házhozszállítás, különösen a Covid-19 járvány hatására. Ezen a területen kiemelkedően szerepel a Kifli.hu, amely 2019-ben indult, és azóta folyamatosan növekvő forgalommal működik. A vállalat azonban nem mindennapi stratégiával találta meg a siker útját, és azok után, hogy 2021-ben és 2022-ben jelentős veszteségeket könyvelhetett el, mostanra sikeresen eljutott a nyereségességig.

Ebben a szektorban nem ritkán veszteséges marad egy cég
A Kifli.hu a Covid-19 járvány idején került igazán a középpontba, mivel az egyik első olyan vállalat volt, amely házhoz szállítással segítette az embereket az otthonmaradás idején. A szolgáltatás gyorsan népszerűvé vált, és a cég piacvezetővé lépett elő a magyar online kiskereskedelemben. Ma már több mint 7000 rendelést szállítanak ki naponta, és a terjeszkedés jegyében a budapesti kiszállítási területüket kiterjesztették Székesfehérvár és Veszprém környékére is.
Azonban a siker nem jött könnyen, és a Kifli.hu vezetője, Gabriel Makki a Telexnek elmondta, hogy az indulás utáni években komoly befektetéseket kellett eszközölniük. Az infrastruktúra kiépítése, autók beszerzése, raktárak létrehozása és a személyzet képzése hatalmas összegeket emésztett fel. Ezek a beruházások azonban mostanra megtérültek, és a vállalat 2023 ősze óta nyereséges.
Makki rámutatott arra, hogy az élelmiszer-házhozszállítási szektorban nem ritka, hogy a cégek hosszú távon veszteségesek maradnak, mivel a hatékony működéshez szükséges infrastruktúra kiépítése időigényes és költséges folyamat. A Kifli.hu azonban sikerrel fordult át a nyereségességbe, és most a piacszerzésre koncentrál.
A cég üzleti modellje a minőségi szolgáltatásra és egyedi termékekre épül. A vásárlók hajlandók többet fizetni a Kifli.hu szélesebb választékáért és a precíz kiszállításért. A futárok rugalmas foglalkoztatási modellben dolgoznak, lehetőségük van választani az egyéni vállalkozói státusz és az alkalmazotti viszony között. A jutalom- és büntetésrendszer révén a futárok motiváltak a pontos és magas színvonalú szolgáltatás nyújtására.
A Kifli.hu a jövőben további terjeszkedést tervez, és a cégvezetés a futároknak extrém magas fizetéseket ígér, akik a terjeszkedés miatt egyre több munkára számíthatnak. Az élelmiszer-házhozszállítás piaca továbbra is dinamikusan növekszik Magyarországon, és a Kifli.hu sikertörténete jó példa arra, hogyan lehet a kihívásokat sikeres üzleti lehetőségekké alakítani a megfelelő stratégiával és szervezettséggel.
Kapcsolódó cikkeink
Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >Melyik a magyarok kedvenc fűszere?
A legnépszerűbb online szupermarket kínálatában több mint 300 különböző fűszer…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >