A Kifli sokáig veszteséges volt, mostanra vált sikersztorivá
Az elmúlt években Magyarországon egyre népszerűbbé vált az élelmiszer-házhozszállítás, különösen a Covid-19 járvány hatására. Ezen a területen kiemelkedően szerepel a Kifli.hu, amely 2019-ben indult, és azóta folyamatosan növekvő forgalommal működik. A vállalat azonban nem mindennapi stratégiával találta meg a siker útját, és azok után, hogy 2021-ben és 2022-ben jelentős veszteségeket könyvelhetett el, mostanra sikeresen eljutott a nyereségességig.

Ebben a szektorban nem ritkán veszteséges marad egy cég
A Kifli.hu a Covid-19 járvány idején került igazán a középpontba, mivel az egyik első olyan vállalat volt, amely házhoz szállítással segítette az embereket az otthonmaradás idején. A szolgáltatás gyorsan népszerűvé vált, és a cég piacvezetővé lépett elő a magyar online kiskereskedelemben. Ma már több mint 7000 rendelést szállítanak ki naponta, és a terjeszkedés jegyében a budapesti kiszállítási területüket kiterjesztették Székesfehérvár és Veszprém környékére is.
Azonban a siker nem jött könnyen, és a Kifli.hu vezetője, Gabriel Makki a Telexnek elmondta, hogy az indulás utáni években komoly befektetéseket kellett eszközölniük. Az infrastruktúra kiépítése, autók beszerzése, raktárak létrehozása és a személyzet képzése hatalmas összegeket emésztett fel. Ezek a beruházások azonban mostanra megtérültek, és a vállalat 2023 ősze óta nyereséges.
Makki rámutatott arra, hogy az élelmiszer-házhozszállítási szektorban nem ritka, hogy a cégek hosszú távon veszteségesek maradnak, mivel a hatékony működéshez szükséges infrastruktúra kiépítése időigényes és költséges folyamat. A Kifli.hu azonban sikerrel fordult át a nyereségességbe, és most a piacszerzésre koncentrál.
A cég üzleti modellje a minőségi szolgáltatásra és egyedi termékekre épül. A vásárlók hajlandók többet fizetni a Kifli.hu szélesebb választékáért és a precíz kiszállításért. A futárok rugalmas foglalkoztatási modellben dolgoznak, lehetőségük van választani az egyéni vállalkozói státusz és az alkalmazotti viszony között. A jutalom- és büntetésrendszer révén a futárok motiváltak a pontos és magas színvonalú szolgáltatás nyújtására.
A Kifli.hu a jövőben további terjeszkedést tervez, és a cégvezetés a futároknak extrém magas fizetéseket ígér, akik a terjeszkedés miatt egyre több munkára számíthatnak. Az élelmiszer-házhozszállítás piaca továbbra is dinamikusan növekszik Magyarországon, és a Kifli.hu sikertörténete jó példa arra, hogyan lehet a kihívásokat sikeres üzleti lehetőségekké alakítani a megfelelő stratégiával és szervezettséggel.
Kapcsolódó cikkeink
Mi kerüljön a gyerek tányérjára nyáron? 5 tipp a tudatosabb étkezéshez
A nyári szünet a gyerekek egyik kedvenc időszaka: hosszú, játékkal…
Tovább olvasom >Indul a Kifli nagy nyári kihívása
Képzeld el a nyarat sorban állás, cipekedés és hosszú bevásárlólisták…
Tovább olvasom >Teniszpályányi fagyasztó, 5 szupermarketnyi hűtőraktár, 4 hőzóna és naponta 100 ezer hűtött termék – ilyen a Kifli.hu nyári logisztikája
Naponta közel 100 ezer hűtött és több mint 6600 fagyasztott…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >