A kiállítások szerepe, haszna, jövője – prioritások a statisztikák tükrében
A Magyar Marketing Szövetség Agrár- és Élelmiszer-marketing Tagozata a szakmai kiállításoknak, mint marketingkommunikációs eszközökkel, annak lehetséges céljaival, jövőbeni szerepével és a hatékony kiállítói munkával foglalkozott. Dr. Totth Gedeon a MMSZ elnökségi tagja, a tagozat elnöke a német kiállítók körében végzett felmérések eredményeiből tartott előadást, összehasonlítva hasonló magyar vizsgálatok eredményeivel. A digitalizáció átértékelésre, de legalább is átgondolásra késztette a vállalatok marketingeseit.
Dr. Totth Gedeon a MMSZ elnökségi tagja
A német marketinggyakorlatban a kiállításokon való részvétel igen jelentős hányadát teszi ki a marketing költségvetésnek, különösen az 50 millió Eu forgalom alatti cégek esetében. A német vállalatok közel negyede a kommunikáció kiemelt elemeként, fele a többi marketingkommunikációs eszközzel azonos értékűként kezeli a kiállításokon való megjelenést.
A megkérdezett 800 vállalat 2/3-a szerint a kiállítások marketingkommunikációs jelentősége az elkövetkezendő években is a jelenlegihez hasonlóan alakul, 10%-k a jelentőség növekedésével számol. Ha a hasonló magyar kiállítói felmérések eredményeivel vetjük össze a német eredményeket, akkor számos hasonlóságot találhatunk, ugyanakkor bizonyos hangsúlyeltolódásokkal.
A legfontosabb célok gyakorlatilag azonosak, a vállalat ismertségének a növelése, imázsának a javítása, az üzleti kapcsolatok növelése mindkét esetben a legfontosabb kiállítás részvételi célok közé tartozik.
A németeknél a Stammkundenpflege a törzsvevőgondozás áll az első helyen, ez marketing szempontból egy szemléletmódot is tükröz, miben talán vannak még tartalékaink, gondoljunk a marketing területén egyre fontosabbá váló kapcsolati (relationship) marketingre. A piackutatás, (adatbázis építés) és a konkurencia figyelése a kevésbé fontos célok közé tartozik (arra vélhetően ott a honlap).
Még egy jelentős különbség figyelhető meg a részvételi célok között, a német kiálltók esetében a HR célok, nevezetesen új munkatársak verbuválása, minden negyedik kiállító céljai között szerepel, míg a magyar kiállítókra ez nem jellemző.
Kapcsolódó cikkeink
10 éves az MMSZ Agrár- és Élelmiszer-marketing Tagozat
Jubileumi rendezvénnyel ünnepelte 10 éves évfordulóját a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >Rutinból nem megy: globális transzformáció és lokális alkalmazkodás!
A 2016. év végén alakult, és a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >Kommunikációs iparági AI-kézikönyv készül
A hazai szakmai szervezetek – köztük a MAKSZ, az MMSZ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Meghosszabbítottuk az Inno d’Or – Év Innovációja 2025 verseny nevezési határidejét – így még 5 napig várjuk a nevezéseket!
2025-ben is indul a Trade magazin Inno d’Or – Év…
Tovább olvasom >Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >Mit gondolnak a vállalati felsővezetők a művészetről?
„Topvezetők és a művészet – az örökség és a művészet…
Tovább olvasom >