A kiállítások szerepe, haszna, jövője – prioritások a statisztikák tükrében
A Magyar Marketing Szövetség Agrár- és Élelmiszer-marketing Tagozata a szakmai kiállításoknak, mint marketingkommunikációs eszközökkel, annak lehetséges céljaival, jövőbeni szerepével és a hatékony kiállítói munkával foglalkozott. Dr. Totth Gedeon a MMSZ elnökségi tagja, a tagozat elnöke a német kiállítók körében végzett felmérések eredményeiből tartott előadást, összehasonlítva hasonló magyar vizsgálatok eredményeivel. A digitalizáció átértékelésre, de legalább is átgondolásra késztette a vállalatok marketingeseit.
Dr. Totth Gedeon a MMSZ elnökségi tagja
A német marketinggyakorlatban a kiállításokon való részvétel igen jelentős hányadát teszi ki a marketing költségvetésnek, különösen az 50 millió Eu forgalom alatti cégek esetében. A német vállalatok közel negyede a kommunikáció kiemelt elemeként, fele a többi marketingkommunikációs eszközzel azonos értékűként kezeli a kiállításokon való megjelenést.
A megkérdezett 800 vállalat 2/3-a szerint a kiállítások marketingkommunikációs jelentősége az elkövetkezendő években is a jelenlegihez hasonlóan alakul, 10%-k a jelentőség növekedésével számol. Ha a hasonló magyar kiállítói felmérések eredményeivel vetjük össze a német eredményeket, akkor számos hasonlóságot találhatunk, ugyanakkor bizonyos hangsúlyeltolódásokkal.
A legfontosabb célok gyakorlatilag azonosak, a vállalat ismertségének a növelése, imázsának a javítása, az üzleti kapcsolatok növelése mindkét esetben a legfontosabb kiállítás részvételi célok közé tartozik.
A németeknél a Stammkundenpflege a törzsvevőgondozás áll az első helyen, ez marketing szempontból egy szemléletmódot is tükröz, miben talán vannak még tartalékaink, gondoljunk a marketing területén egyre fontosabbá váló kapcsolati (relationship) marketingre. A piackutatás, (adatbázis építés) és a konkurencia figyelése a kevésbé fontos célok közé tartozik (arra vélhetően ott a honlap).
Még egy jelentős különbség figyelhető meg a részvételi célok között, a német kiálltók esetében a HR célok, nevezetesen új munkatársak verbuválása, minden negyedik kiállító céljai között szerepel, míg a magyar kiállítókra ez nem jellemző.
Kapcsolódó cikkeink
Idén is gazdára várnak a Green Pledge védjegyek!
Újra várja a pályázatokat a Green Pledge – a kezdeményezés immár harmadik…
Tovább olvasom >A marketing és kereskedelmi terület változó viszonya
Az elmúlt félévben alkalmam volt részt venni egy nemzetközi díj…
Tovább olvasom >Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >További cikkeink
III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >Idén is gazdára várnak a Green Pledge védjegyek!
Újra várja a pályázatokat a Green Pledge – a kezdeményezés immár harmadik…
Tovább olvasom >Bemutatkozott a magyar méz és a mangalica Oszakában
Tovább kell erősíteni az olyan prémium mezőgazdasági termékek jelenlétét a…
Tovább olvasom >