A kiállítások szerepe, haszna, jövője – prioritások a statisztikák tükrében
A Magyar Marketing Szövetség Agrár- és Élelmiszer-marketing Tagozata a szakmai kiállításoknak, mint marketingkommunikációs eszközökkel, annak lehetséges céljaival, jövőbeni szerepével és a hatékony kiállítói munkával foglalkozott. Dr. Totth Gedeon a MMSZ elnökségi tagja, a tagozat elnöke a német kiállítók körében végzett felmérések eredményeiből tartott előadást, összehasonlítva hasonló magyar vizsgálatok eredményeivel. A digitalizáció átértékelésre, de legalább is átgondolásra késztette a vállalatok marketingeseit.
Dr. Totth Gedeon a MMSZ elnökségi tagja
A német marketinggyakorlatban a kiállításokon való részvétel igen jelentős hányadát teszi ki a marketing költségvetésnek, különösen az 50 millió Eu forgalom alatti cégek esetében. A német vállalatok közel negyede a kommunikáció kiemelt elemeként, fele a többi marketingkommunikációs eszközzel azonos értékűként kezeli a kiállításokon való megjelenést.
A megkérdezett 800 vállalat 2/3-a szerint a kiállítások marketingkommunikációs jelentősége az elkövetkezendő években is a jelenlegihez hasonlóan alakul, 10%-k a jelentőség növekedésével számol. Ha a hasonló magyar kiállítói felmérések eredményeivel vetjük össze a német eredményeket, akkor számos hasonlóságot találhatunk, ugyanakkor bizonyos hangsúlyeltolódásokkal.
A legfontosabb célok gyakorlatilag azonosak, a vállalat ismertségének a növelése, imázsának a javítása, az üzleti kapcsolatok növelése mindkét esetben a legfontosabb kiállítás részvételi célok közé tartozik.
A németeknél a Stammkundenpflege a törzsvevőgondozás áll az első helyen, ez marketing szempontból egy szemléletmódot is tükröz, miben talán vannak még tartalékaink, gondoljunk a marketing területén egyre fontosabbá váló kapcsolati (relationship) marketingre. A piackutatás, (adatbázis építés) és a konkurencia figyelése a kevésbé fontos célok közé tartozik (arra vélhetően ott a honlap).
Még egy jelentős különbség figyelhető meg a részvételi célok között, a német kiálltók esetében a HR célok, nevezetesen új munkatársak verbuválása, minden negyedik kiállító céljai között szerepel, míg a magyar kiállítókra ez nem jellemző.
Kapcsolódó cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >További 4 éven át Hinora Ferenc a Magyar Marketing Szövetség elnöke
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május…
Tovább olvasom >10 éves az MMSZ Agrár- és Élelmiszer-marketing Tagozat
Jubileumi rendezvénnyel ünnepelte 10 éves évfordulóját a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökken a kereskedelem jövedelmezősége – érdemi forrásokat nyit meg a kormány
Május 28-án tartották a Laurel Számítástechnikai Kft. sorrendben 12. Retail…
Tovább olvasom >5500 szépségrajongóval telt meg az MVM Dome
Minden korábbinál nagyobb érdeklődés mellett zajlott le május 23–24. között…
Tovább olvasom >Sikerrel zárult a III. REL Szervezők Napja
Magyarország élen jár a rövid ellátási láncok támogatásában – hangzott…
Tovább olvasom >